Vad tycker ni om den nya Xbox One?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

ren jävla skit

en ful konsol fylld med konsumenthatande regler som gör den värdelös om 10-15 år samt när man inte har kontakt med dess servrar

.

http://news.xbox.com/2013/06/connected

http://news.xbox.com/2013/06/license

Oh vad bra jag kan titta på dvd filmer men jag kan inte spela, jag köper xbox one för jag ska titta på dvd.. Nej detta får de ändra.

Permalänk
Medlem

Tyckte inte att Xbox ones licensregler var så farliga. Får den bra spel så stoppar det mig inte från ett köp.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Tyckte inte att Xbox ones licensregler var så farliga. Får den bra spel så stoppar det mig inte från ett köp.

Vad händer den dagen då de har bestämt, nej nu känner vi inte mer pengar på att ha uppe dessa 300k servrar så nu stänger vi ner skiten, Whops. ALLT du lagt ner pengar på alla spel allt, har nu värdet NOLL. I bästa fall har du lite plast över om du köpte det på skiva.

Detta är vad som är förjävligt.

Och jag kan lova dig, den dagen kommer, att underhålla 300k+ servrar är ALLT annat en gratis.

För att tillägga, Sony's nätverk har som längst varit offline i 1,5 månad, 1,5 månad ingen hade kunnat spela spel om de hade kört samma system. Microsoft fall är runt en vecka. Jupp en vecka du inte hade kunnat spela dina spel. Men roligt att du tycker detta inte kommer vara ett problem, roligt att du tycker att det är helt OK att du inte kan spela när saker som du kan nå för.

-24 hour DRM.
-1 hour DRM if you bring your game to a friends house.
-Mandatory Kinect.
-No renting, no loaning. No private sales (unless selling to someone who has been on your friends list for 30 days)
-Broadband Internet connection required.
-Trade-ins are up to the publisher and only at "participating" retailers.
+You can give a game to a friend only if they have been on your friends list for 30 days, and then only ONCE.
+Up to 10 family members can play your games from any console at any time? You & one other at a time.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Vad händer den dagen då de har bestämt, nej nu känner vi inte mer pengar på att ha uppe dessa 300k servrar så nu stänger vi ner skiten, Whops. ALLT du lagt ner pengar på alla spel allt, har nu värdet NOLL. I bästa fall har du lite plast över om du köpte det på skiva.

Detta är vad som är förjävligt.

Och jag kan lova dig, den dagen kommer, att underhålla 300k+ servrar är ALLT annat en gratis.

För att tillägga, Sony's nätverk har som längst varit offline i 1,5 månad, 1,5 månad ingen hade kunnat spela spel om de hade kört samma system. Microsoft fall är runt en vecka. Jupp en vecka du inte hade kunnat spela dina spel. Men roligt att du tycker detta inte kommer vara ett problem, roligt att du tycker att det är helt OK att du inte kan spela när saker som du kan nå för.

Har haft Xbox Live i över 4år, tjänsten har aldrig varit nere längre än 30minuter för mig när jag vill lira så detta är inget problem. Folk hakar upp sig på småsaker hela tiden och missar att man kan få en Xbox One nästan gratis istället för en kabel-tv box ifall man förnyar sitt abonnemang. Xbox har redan fixat några samarbetspartners i Europa som t.ex Sky i England.

Jag kommer att förboka en Xbox One så fort seriösa butiker tillåter förhandsbokning och njuta av att min Xbox One ersätter all skit jag har framför min TV medans du kan sitta med din PS4 och hoppas på att Sony inte konkar

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Har haft Xbox Live i över 4år, tjänsten har aldrig varit nere längre än 30minuter för mig när jag vill lira så detta är inget problem. Folk hakar upp sig på småsaker hela tiden och missar att man kan få en Xbox One nästan gratis istället för en kabel-tv box ifall man förnyar sitt abonnemang. Xbox har redan fixat några samarbetspartners i Europa som t.ex Sky i England.

Jag kommer att förboka en Xbox One så fort seriösa butiker tillåter förhandsbokning och njuta av att min Xbox One ersätter all skit jag har framför min TV medans du kan sitta med din PS4 och hoppas på att Sony inte konkar

Spoken like a true MS fanboy.

Du sitter då högst antagligen bara med en current-gen konsol framför tvn eller?

Brukar du spela på din 360 under jul-tider? det är ju känt att MS har problem med att hålla sin Live tjänst på benen just denna tid på året eftersom det är så många fler som ansluter just under jul-ledigheterna.

Och vad hjälper det situationen i norden, bara för att MS har samarbete med Sky i England?

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Har haft Xbox Live i över 4år, tjänsten har aldrig varit nere längre än 30minuter för mig när jag vill lira så detta är inget problem. Folk hakar upp sig på småsaker hela tiden och missar att man kan få en Xbox One nästan gratis istället för en kabel-tv box ifall man förnyar sitt abonnemang. Xbox har redan fixat några samarbetspartners i Europa som t.ex Sky i England.

Jag kommer att förboka en Xbox One så fort seriösa butiker tillåter förhandsbokning och njuta av att min Xbox One ersätter all skit jag har framför min TV medans du kan sitta med din PS4 och hoppas på att Sony inte konkar

Roligt för dig, men Xbox LIVE VAR nere, under hela julen och några dagar till under 2007. Du behöver inte tro mig men detta är sant, för vissa var tjänsten nere nästan två hela veckor.

Om Xbox One går ner, även om det bara är en timme, så och du inte haft på konsolen ett tag, innebär detta att du inte kommer kunna spela tills det kommer upp igen, _DETTA ÄR ETT PROBLEM_ Senast det var problem vara bara 2 månader sedan http://thecontrolleronline.com/2013/04/xbox-live-is-down-2/ Som sagt va, det är roligt att du accepterar detta.

Sedan Xbox gratis? genom att betala för den? Vist du kanske sparar lite genom att du betalar extra för andra tjänster, personligen kunde jag inte brytt mig om att se på TV då jag inte gjort det de senaste 13 åren.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag väljer ingen röst alls.

Den är inte äcklig och för stor, jag ska inte köpa den på realese.

Jag köper Xbox One när det kommer bättre spel, när den har funnits ute på marknaden ett tag och tills priset är bra.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag hörde på AngryJoeShow att ett spel är bundet till konsolen så om man lånar ut ett spel till en vän så måste den betala en avgift för att få spela. Det är fan det mest idiotiska jag någonsin hört, ett stor NO NO. Hoppas de ändrar det annas blir det PS utan tvekan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Jag hörde på AngryJoeShow att ett spel är bundet till konsolen så om man lånar ut ett spel till en vän så måste den betala en avgift för att få spela. Det är fan det mest idiotiska jag någonsin hört, ett stor NO NO. Hoppas de ändrar det annas blir det PS utan tvekan.

Avgiften de måste betala är hela spelet, skivan blir bara installation istället för nerladdning. Det sagt.

Du kan logga in på ditt Xbox Live konto hoss din vän, men ja då måste du ge ut ditt konto till andra, och så vis kan han spela.

Du kan också 'ge' bort spelet om han är med din Vän lista i över 30 dagar, men då ger du bort spelet, spelet kan inte ges tillbaka eller ges till någon annan igen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Vad händer den dagen då de har bestämt, nej nu känner vi inte mer pengar på att ha uppe dessa 300k servrar så nu stänger vi ner skiten, Whops. ALLT du lagt ner pengar på alla spel allt, har nu värdet NOLL. I bästa fall har du lite plast över om du köpte det på skiva.

Detta är vad som är förjävligt.

Och jag kan lova dig, den dagen kommer, att underhålla 300k+ servrar är ALLT annat en gratis.

För att tillägga, Sony's nätverk har som längst varit offline i 1,5 månad, 1,5 månad ingen hade kunnat spela spel om de hade kört samma system. Microsoft fall är runt en vecka. Jupp en vecka du inte hade kunnat spela dina spel. Men roligt att du tycker detta inte kommer vara ett problem, roligt att du tycker att det är helt OK att du inte kan spela när saker som du kan nå för.

http://www.youtube.com/watch?v=ryB-hdtpQRw

-24 hour DRM.
-1 hour DRM if you bring your game to a friends house.
-Mandatory Kinect.
-No renting, no loaning. No private sales (unless selling to someone who has been on your friends list for 30 days)
-Broadband Internet connection required.
-Trade-ins are up to the publisher and only at "participating" retailers.
+You can give a game to a friend only if they have been on your friends list for 30 days, and then only ONCE.
+Up to 10 family members can play your games from any console at any time? You & one other at a time.

Du tror alltså att 300k servrar krävs för att autentisera spel? Du tror inte att de bara behöver ett fåtal för att autentisera spel? Självklart skulle det vara extremt dyrt för Microsoft att alltid ha på 300k servrar, även när inte så många använder sin xbox längre. Då lär de med all sannolikhet kunna stänga ner alla utom några få, så att folk fortfarande kan köra.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Du tror alltså att 300k servrar krävs för att autentisera spel? Du tror inte att de bara behöver ett fåtal för att autentisera spel? Självklart skulle det vara extremt dyrt för Microsoft att alltid ha på 300k servrar, även när inte så många använder sin xbox längre. Då lär de med all sannolikhet kunna stänga ner alla utom några få, så att folk fortfarande kan köra.

Nej självklart inte, men vad ska Microsoft ha dessa 300k servrar till? Om du läst på så har du lärt dig att många av spelen kommer använda dessa för att avbelasta vad de redan gör, att hålla dessa uppe kommer kosta pengar, mycket pengar. Och till slut så kommer det en vacker dag då de stänger ner alla servrarna, den dagen de inte tjänar pengar på det längre.

Microsoft är ett företag, dvs de måste vara vinstdrivande, så det kommer en dag detta kommer hända.

Och kollar du över Microsoft historik så finns det många tjänster som helt och hållet stängs ner. T.ex. ett prima exempel, Xbox Live är helt nerlagd för gammal Xbox. Hade det krävs att du loggade in för att spela dina spel. ja roligt för dig, du kommer heller inte åt vissa DLC's om du inte redan tankat ner dom o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Det jag inte kan komma över är hur vissa tycker att dessa begränsningar som Xbox One har inte är något att irritera och reagera sig på?

Det gäller att visa för Microsoft att sådana här instängda metoder inte hör hemma bland konsoler. Vi vet redan hur instängt Windows är det behöver inte vara så bland konsolerna också. Sen att Sony ska konka stämmer inte alls. De gick med plus senaste kvartalet om jag har rätt för mig.

Microsoft verkar också använda sina monopol pengar för att sätta käppar i hjulen för Playstation 4. Detta är så typiskt för Microsoft att göra såhär.

http://gamrconnect.vgchartz.com/thread.php?id=161748

Källa i denna tråden.

För min del blir det ingen Xbox One som det ser ut nu. Jag gillar inte det Microsoft gör alls.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Något alla bör ha i åtanke när de läser om Xbox One:
http://www.businessinsider.com/microsoft-positive-reddit-comm...
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=579641

tänk också på detta när ni läser om andra MS-produkter på forum

MS är duktiga på att betala "sociala marknadsförare" att ge dem och deras produkter gott rykte på internet via kommentarer i forum och andra ställen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Blir ingen Xbox One för mig. Bojkottar skiten. Alla vet att det är en stor, svart tegelsten. Kanske kan tänka mig att köpa om Microsoft ändrar så att man kan köpa spel, istället för att vara begränsad till att hyra spelen.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

This!
Om man läser några av de 1193 komme tarerna som fanns, så hade någon trögboll jämfört Steam med XboX One. Hur korkad kan man bli? Visst, om man är extremist så kanske man ser lite likheter, men på Steam slumpas spelen ofta ut till priser som gör att man skullr kunna få 10 spel till priset av 1 till Xbox (samma för PS iofs) Så kan man även spela Steam spel offline, den där skitburken kommer väl inte gå att starta utan internet.

TOTAL bojkott av skiten vore bäst. Och så gör jag. Ingen gamer med förståndet i behåll kan acceptera detta. Hoppas åtminstone nån annan tycker det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

This!
Om man läser några av de 1193 komme tarerna som fanns, så hade någon trögboll jämfört Steam med XboX One. Hur korkad kan man bli? Visst, om man är extremist så kanske man ser lite likheter, men på Steam slumpas spelen ofta ut till priser som gör att man skullr kunna få 10 spel till priset av 1 till Xbox (samma för PS iofs) Så kan man även spela Steam spel offline, den där skitburken kommer väl inte gå att starta utan internet.

TOTAL bojkott av skiten vore bäst. Och så gör jag. Ingen gamer med förståndet i behåll kan acceptera detta. Hoppas åtminstone nån annan tycker det

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med allt det där, dock så stämmer det inte helt att Steam går att spela offline då de har haft en hel del problem med det där. Bl.a så är det som så att om något höll på att laddas ned innan du stängde av internet så finns det en risk att du inte kan komma in i Offline läget.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Jag håller med allt det där, dock så stämmer det inte helt att Steam går att spela offline då de har haft en hel del problem med det där. Bl.a så är det som så att om något höll på att laddas ned innan du stängde av internet så finns det en risk att du inte kan komma in i Offline läget.

men det ska ju iallafall vara möjligt, så inget som Valve försöker begränsa för att strypa piratkopieringen Men ja offline mode kan krångla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Haha snacka om paranoida jävlar....hahaha och då menar jag inte MS utan dom stackarna som skrivit skiten. Snälla gå och göm er i skogen igen, haha...

no offence to u lolflakes

Särskilt paranoiskt är det inte tycker jag!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Jag håller med allt det där, dock så stämmer det inte helt att Steam går att spela offline då de har haft en hel del problem med det där. Bl.a så är det som så att om något höll på att laddas ned innan du stängde av internet så finns det en risk att du inte kan komma in i Offline läget.

Dock så kan jag inte säga mycket om Steams offinetjänst då jag inte har haft möjligheten att dra speciellt mycket nytta av den, dock så vill jag minnas att det fungerade bäst om man la klienten i offline-läget innan man faktiskt blev utan internet.. :/

Men om vi stannar i tankarna angående Steams tjänst kontra aktivering/dylikt på X1..

Vad händer när den når sitt EOL, när servrarna blir för "dyra" för att hålla uppe..

Alltså en sådan här sak : http://www.reddit.com/r/Games/comments/18mzcn/i_asked_steam_s...

Man blir ju lite ledsen att man antagligen inte kommer finna någon större marknad på äldre spel (speciellt här i Sverige då större delen av de äldre spelen som går att köpa är begagnade via spelbutik eller tradera/blocket).
Men det kommer ju inte göra någon skillnad för det är väl digitala spel som ligger i fokus i nästa generation..

Permalänk
Medlem

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=581089
1. Confirmed Microsoft is actively attempting to get developers to not mention PS4 versions. If they don't say "OUR GAME IS EXCLUSIVE FOR XBONE" expect a PS4 version. #truthfact

2. More DRM messaging at Gamescom. There is no rental strategy. Try to sweep it under the rug and hope people don't remember.

3. Cloud power was designed as DRM. Period. DRM was Microsoft's idea. EA and Ubisoft are supporters, Activision slightly less so.

4. DRM plans are actually worse than what they've stated.

5. Mirror's Edge 2 at MS conference.

6. Prince of Persia (reboot?) at MS conference.

7. Secret Phil Spencer game = World of Tanks

8. Live paywall still there.

9. Dead Rising 3, and exclusive DLC for another Capcom game at MS conference.

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa the One! Har inga problem med att ha mina prylar i hemmet online. Ser dessutom till att vara online på alla ställen jag kommer till. Trodde det var givet för alla nördar här.

De matchar säkert antalet servers mot antalet kunder. Den dagen de sista serverna stängs är när inga kunder finns kvar.... och alla One bör då ligga i återvinningen till förmån för nästa gen.

Tips till foliehattar: om ni inte tror MS så 1) vänd kameran 2) sätt öronproppar på micen 3) häng ett vit lakan över och låtsas som om det vore ett spöke

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

De matchar säkert antalet servers mot antalet kunder. Den dagen de sista serverna stängs är när inga kunder finns kvar.... och alla One bör då ligga i återvinningen till förmån för nästa gen.

Hahahahahaha, nej.

De kommer stänga ned servrarna när det inte är "värt det längre", kanske direkt efter nästa gen, kanske 1.5 gen fram. Vem vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Jag kommer köpa the One! Har inga problem med att ha mina prylar i hemmet online. Ser dessutom till att vara online på alla ställen jag kommer till. Trodde det var givet för alla nördar här.

De matchar säkert antalet servers mot antalet kunder. Den dagen de sista serverna stängs är när inga kunder finns kvar.... och alla One bör då ligga i återvinningen till förmån för nästa gen.

Tips till foliehattar: om ni inte tror MS så 1) vänd kameran 2) sätt öronproppar på micen 3) häng ett vit lakan över och låtsas som om det vore ett spöke

Är man riktig nörd så har man även kvar sina gamla konsoler vilket inte kommer gå på Xbox One eftersom den kommer alltid kräva en uppkoppling minst 1 gång varje dag, när servern de ska koppla till stängs ner så är din konsol byebye.

Som sagt min NES och SNES hade garanterat inte funkat idag om de haft den här DRM skiten.

Visst kan man ha kvar konsolen om 10-15 år men det kommer inte funka till mycket mer än till dörrstopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Hahahahahaha, nej.

De kommer stänga ned servrarna när det inte är "värt det längre", kanske direkt efter nästa gen, kanske 1.5 gen fram. Vem vet?

Xbox servrar är redan nere, det tog ca 5 år efter den generationen tills de totalt släcktes.

Samma sak kommer hända med 360, och en vacker dag One också.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Xbox servrar är redan nere, det tog ca 5 år efter den generationen tills de totalt släcktes.

Samma sak kommer hända med 360, och en vacker dag One också.

Precis, men det är inte för att ingen spelar på dem längre som TuHack skrev,

Skrivet av TuHack:

Den dagen de sista serverna stängs är när inga kunder finns kvar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Precis, men det är inte för att ingen spelar på dem längre som TuHack skrev,

Hur var det med det där Star Wars spelet? Var väl en hel del folk som spelade det ännu och ändå stängde de ner. Lika med NHL 11. Servrarna stängda nu. Nästa höst stängs 12:ans servrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Precis, men det är inte för att ingen spelar på dem längre som TuHack skrev,

jag kan fortfarande spela på min atari st, Xbox, dreamcast, gamegear.

Jag kan köpa NES, SNES osv och spela spel på den.

det finns alltid folk som vill spela de spel de äger även om det är gamla spel

intressant hur ni ställer er positiva till vad som är en utarmning av spelkulturen. Det är som att böcker eller konstverk plötsligt slutade existera efter 15 år och det är helt ok.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att MS ändrar på detta i framtiden eller iallafall att alla konstiga krav tas bort när man rullar ut efterföljande generation om många år!
Xbox One blir det i vilket fall som helst eftersom då de är dom enda som erbjuder något av intresse!

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk
Medlem

Om det är nått trattskafft som vill se mig gå runt i kalsonger så kunde jag inte bry mig mindre. Pedofiler och annat löst folk kanske ska vara lite paranoida. Det är ju standard att ingen man känner har samma special prylar som en själv och att man därför får mindre nytta av dem. På det här viset kan man säkerställa att alla har en och därmed gagna utvecklingen av spel som använder detta?

Kommer definitivt att köpa detta om det de utlovat fungerar i Europa, kanske inte vid release då utan senare. Är det tillräckligt bra kanske man till och med ska gå ifrån Android innan de tar över världen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB