[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

Ni måste få lite ordning på de nya vapnena. Kommer bli inflation på bra gear om det spawnar in 10 M110 TWS varje restart.

Tycker att ni ska ta bort TWS helt förresten...

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Ni måste få lite ordning på de nya vapnena. Kommer bli inflation på bra gear om det spawnar in 10 M110 TWS varje restart.

Tycker att ni ska ta bort TWS helt förresten...

Helt sant Oskar! Men Max var riktigt duktig och gjort en lista med vapen rate och sådant som kommer komma när servern fått en whipe och ett nytt "loot table" är inne! Dock så får vi leva med lådor fram tills det är klart! Blir ju mycket ös om inte annat xD Fler vapen kommer komma in i lådorna snart också. Vi skall inte stressa Ironnuke utan låter han jobba i sin takt och göra det bra Hoppas bara ni övriga i A-T Dissar BMRF och köttar lite här på 1911 så länge!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Servern funkar inte? Har testat connecta ett antal gånger och den fastnar bara och så står det 0 i högra hörnet

EDIT: Verkar som dayz har fått en ny verision 1.7.7 så det är kanske därför jag inte kommer in

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbogeten:

Servern funkar inte? Har testat connecta ett antal gånger och den fastnar bara och så står det 0 i högra hörnet

EDIT: Verkar som dayz har fått en ny verision 1.7.7 så det är kanske därför jag inte kommer in

Yes kan vara så, bara installera gamla versionen tills dess om ni vill in o kötta! Vi skall försöka uppdatera till 1.7.7 ikväll!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Så kom in o upptäck nya uppdateringen! E vissa skillnader, t.ex gamla bandit skinet, en journal och andra zombie animationer mm. http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/129843-dayz-mod-177...

Mvh

PS. Alla byggnader och extra saker har försvunnit men Iron kollar på det just nu

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Undrar om comtronic kommer hosta en standalone server? (tror det, hoppas det)

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Undrar om comtronic kommer hosta en standalone server? (tror det, hoppas det)

Dom har sagt nu under E3 att det släpps direkt för att hosta egna hives när det är relese. Så ja om Smygarn vill så SJÄLVKLART!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av NuZ:

Dom har sagt nu under E3 att det släpps direkt för att hosta egna hives när det är relese. Så ja om Smygarn vill så SJÄLVKLART!

Mvh

Vet du ungefär när det släpps?

och man hittar inte servern är de fix på den?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbogeten:

Vet du ungefär när det släpps?

och man hittar inte servern är de fix på den?

Ne det e hemligt men deras konferans livestreamas imorgon på gamespot.com (Dom som har E3)

Det e fix

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Kan ni ta en titt på refuel, för jag kan fortfarande inte tanka. Eller om det kanske bara är jag som inte kan..

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk

Jag laddade ner senaste patchen 1.7.7 och den senaste arma patchen, och nu kommer ja icke in. När jag använder dayz commander så får jag meddelandet wrong password was given. Om jag joinar ingame så kommer jag till lobbyn men fastnar sen på requesting character data from server.

Visa signatur

Processor: intel core i7 2600k

Graffekort: EVGA gtx780

Moderkort: Asrockp67extreme6

Permalänk
Skrivet av Kristoffer.oster:

Jag laddade ner senaste patchen 1.7.7 och den senaste arma patchen, och nu kommer ja icke in. När jag använder dayz commander så får jag meddelandet wrong password was given. Om jag joinar ingame så kommer jag till lobbyn men fastnar sen på requesting character data from server.

använder du -mod=@dayz;@rMod i commander?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk

yes

Visa signatur

Processor: intel core i7 2600k

Graffekort: EVGA gtx780

Moderkort: Asrockp67extreme6

Permalänk

Har ni stängt ner severn?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk

BeNNy

Lever nån av adminsen eller? Det funkar ju inte att komma in på servern efter att ni uppdaterade till1.7.7. Sen undrar man om det blir att ni lägger in tow och bygga bas script mm? Hade varit najs. Eller avvaktar ni till standalone?

Glad midsommar alla.

Visa signatur

Processor: intel core i7 2600k

Graffekort: EVGA gtx780

Moderkort: Asrockp67extreme6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristoffer.oster:

Lever nån av adminsen eller? Det funkar ju inte att komma in på servern efter att ni uppdaterade till1.7.7. Sen undrar man om det blir att ni lägger in tow och bygga bas script mm? Hade varit najs. Eller avvaktar ni till standalone?

Glad midsommar alla.

Hej ingen aning vad Iron och Smygarn gör, Troligen njuter dom av solen För mig går det att komma in genom "remote" i ARMA utan problem. Är 1.7.7 och commander som strular ihopp. Vet några till som har haft problem med detta men inget jag kan fixa tyvärr utan det är upp till Iron eller smygarn

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Kan ni försöka uppdatera 1.7.7.1?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk

????

Testade att remote connecta men fortfarande samma problem. Turbogeten kommer du in på servern eller?

Visa signatur

Processor: intel core i7 2600k

Graffekort: EVGA gtx780

Moderkort: Asrockp67extreme6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristoffer.oster:

Testade att remote connecta men fortfarande samma problem. Turbogeten kommer du in på servern eller?

Nu ska det fungera att ansluta! Problemet var att inte AI-soldaterna funkade. Servern är dessutom nu uppdaterad till 1.7.7.1, kör fortfarande rMod.

Permalänk
Inaktiv

Är lösen "swec"?
Står att det är fel för mig iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon140834:

Är lösen "swec"?
Står att det är fel för mig iallafall.

Ja det är "swec". Men testa att joina ingame istället och se om det fungerar.

Permalänk

Kommer inte in

Kommer fortfarande inte in det står att jag blir kickad. weapon restraction
Så antar att jag har nått vapen på mig som inte är tillåtet?

Visa signatur

Processor: intel core i7 2600k

Graffekort: EVGA gtx780

Moderkort: Asrockp67extreme6

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Ja det är "swec". Men testa att joina ingame istället och se om det fungerar.

Fungerar inte för mig heller att komma in.... Samma fel.. wrong password is given trots att jag kopierat in Rmod i Arma2 02 root samt ändrat startparameters

Prövar jag joina ingame står det. U can not join this server, it is dependent by downloadable content that has been deletet,rmod.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Fungerar inte för mig heller att komma in.... Samma fel.. wrong password is given trots att jag kopierat in Rmod i Arma2 02 root samt ändrat startparameters

Prövar jag joina ingame står det. U can not join this server, it is dependent by downloadable content that has been deletet,rmod.

Har ni följt installationsanvisningen på http://www.tunngle.net/community/topic/87391-rmod-for-private... ?

Testa att gör en genväg till Arma2-betan och skriv följande i mål C:\Games\Steam\SteamApps\common\arma 2 operation arrowhead\Expansion\beta\arma2oa.exe" -beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion "-mod=C:\Games\Steam\steamapps\common\arma 2;Expansion;ca;@DayZ;@rmod" -nosplash -cpucount=4 -exThreads=7

Byt självklart ut sökvägen mot eran.

Permalänk

Det funkar, använd dayzcommander och sätt där -mod=@dayz;@rMod som start alternativ och använd beta filerna. Man får fortfarande att det är fel lösen men sök bara i remote cherno.comtronic.se och port 2302 så funkar det.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem

Ok skall testas senare. Var ett tag sedan jag var inne på servern ( 6 mån). Varför rmod nuförtiden?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

VIlket meckel.. hehe. Får ej det att funka riktigt..
har servern dött ut btw. Inget ös och inget folk längre?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av Asteroid:

VIlket meckel.. hehe. Får ej det att funka riktigt..
har servern dött ut btw. Inget ös och inget folk längre?

död ja!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av turbogeten:

Det funkar, använd dayzcommander och sätt där -mod=@dayz;@rMod som start alternativ och använd beta filerna. Man får fortfarande att det är fel lösen men sök bara i remote cherno.comtronic.se och port 2302 så funkar det.

Funkade perfekt för mig. Tack!

Permalänk

Wipe

Tycker att ni kan göra en wipe/reset på servern så man kan komma in igen. Nått som är fel för mig iaf. Add weapon cargo restriction, kicked by battleye eller nått liknande får jag som fel meddelande.
Hade ni tänkt att lägga in bygga bas och tow script mm på servern annars känns det skitsamma med rmod eftersom det ändå krånglar??????

Med vänlig hälsning BeNNy

Visa signatur

Processor: intel core i7 2600k

Graffekort: EVGA gtx780

Moderkort: Asrockp67extreme6