Test av 600 000 grafikkort

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Den sidan är väldigt väldigt bra, många tester och ja vad ska man säga det finns grafikkort.
Det finns också en väldigt väldigt bra sida som är utav samma personer, där är det istället för grafikkort CPU:er.

Ja det är nivån just nu

Dold text
Permalänk
Medlem

Tycker resultaten verkar lite konstiga går emot allt jag lärt mig om moderna grafikkort. 470 kör över 560Ti totalt, 690 blir överkört av 7950, 680M kör över 660 låter lite kufiskt :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

7970 lika snabbt som 7990 och 690! 2-3 poängs skillnad sällan!!!! och att 670 och 680 är snabbare än 690!

näe tyvärr tror inte på denna!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

GTX 470 snabbare än hd 6970, seems legit

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som trodde han köpt in 600 000 grafikkort och skulle testa alla?

Permalänk
Inaktiv

Jag har spanat in den sidan innan och min slutsats är... Den säger inte ett skit om hur bra ett grafikkort är jämfört med ett annat. Totalt värdelös hemsida.

Permalänk
Medlem

Jag tror denna går efter något test som man tankar ner på datorn och sedan förs över till deras sida. Högst oplitlig då det kan vara sjukt dålig optimerat osv.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Jag har spanat in den sidan innan och min slutsats är... Den säger inte ett skit om hur bra ett grafikkort är jämfört med ett annat. Totalt värdelös hemsida.

Denna slutsats har nog alla dragit, när de någon gång stött på denna sida i jakt på benchmark-resultat.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag tror denna går efter något test som man tankar ner på datorn och sedan förs över till deras sida. Högst oplitlig då det kan vara sjukt dålig optimerat osv.

Precis de stämmer nog så som jag med har förstått det.

Dom har nått program man kan benchmarka med och där är resultatet, så beroende på hur alla har klockat sina grafikkort osv så resulterar det i denna lista.

Så man kan ju säga att denna lista är ett genomsnitt på hur bra de olika modellerna är gemtimot varnadra med/utan överklock xD eller nått sånt..

Som ni andra säger här, inget som man ska lägga någon större vikt vid resultaten.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"