Left 4 Dead 2, inga servrar

Permalänk

Left 4 Dead 2, inga servrar

Köpte L4D2 till PC (haft till xbox tidigare) idag för 200 spänn och tänkte "shit va kul, slakta lite zombies igen". Satte i skivan men fick installera genom att ladda ner spelet ändå. Steam är ju underbart. 4 timmar senare är det klart så jag startar det och ska lira tillsammans med några kompisar. En av dom skapar en server, de andra hoppar in i den, men tro fan att det inte fungerar för mig.. "Session is no longer available" säger den om och om igen. Märker sedan att jag inte kan joina någon server alls, ifall jag väljer snabbmatch alternativet söker den förgäves och slänger sedan in mig i en tom lobby för att ruttna. Enda sättet för mig att spela verkar vara att välja local server och sedan köra med mina bot-kompanjoner som inte är det roligaste sällskapet att smälla zombies på käften med.

Har nu suttit i ett flertal timmar och försökt fixa det här. Öppnat portar för glatta livet och pillat runt med spelfilerna enligt guider som tydligen ska fungerat för vissa. Går det att fixa? Annars, vem ska man ge en saftig smäll?

TL;DR: Kan inte joina en enda server.. Vad göra?

//Sjukt vänliga hälsningar, Marcus

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathMetal:

Köpte L4D2 till PC (haft till xbox tidigare) idag för 200 spänn och tänkte "shit va kul, slakta lite zombies igen". Satte i skivan men fick installera genom att ladda ner spelet ändå. Steam är ju underbart. 4 timmar senare är det klart så jag startar det och ska lira tillsammans med några kompisar. En av dom skapar en server, de andra hoppar in i den, men tro fan att det inte fungerar för mig.. "Session is no longer available" säger den om och om igen. Märker sedan att jag inte kan joina någon server alls, ifall jag väljer snabbmatch alternativet söker den förgäves och slänger sedan in mig i en tom lobby för att ruttna. Enda sättet för mig att spela verkar vara att välja local server och sedan köra med mina bot-kompanjoner som inte är det roligaste sällskapet att smälla zombies på käften med.

Har nu suttit i ett flertal timmar och försökt fixa det här. Öppnat portar för glatta livet och pillat runt med spelfilerna enligt guider som tydligen ska fungerat för vissa. Går det att fixa? Annars, vem ska man ge en saftig smäll?

TL;DR: Kan inte joina en enda server.. Vad göra?

//Sjukt vänliga hälsningar, Marcus

Kan hända att windows brandväggen stoppar det för dig. Gå in och kolla i kontrollpanelen och tillåt l4d2. Hoppas det löser sig.

Permalänk

Tack för tipset, hade inte testat det där. Men tyvärr hjälpte det inte..

Btw, någon som vet hur man öppnar Developer console på ett svenskt tangentbord?

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk

Har du provat att starta en egen server och låta polarna ansluta till dig istället?

Har du en hyfsad uppkoppling på mobilen så kan du även prova att ansluta via den istället (Glöm inte att stänga av wifi ). Funkar det så vet du iaf att det inte har något med din dator att göra utan snarare din router/whatever eller operatör.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathMetal:

Tack för tipset, hade inte testat det där. Men tyvärr hjälpte det inte..

Btw, någon som vet hur man öppnar Developer console på ett svenskt tangentbord?

för mig är det två knappar över caps lock, dvs den som visar 1/2 och eetdär teckant som brukar finnas vid lagar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hejsan DeathMetal,

Skrivet av DeathMetal:

Köpte L4D2 till PC (haft till xbox tidigare) idag för 200 spänn och tänkte "shit va kul, slakta lite zombies igen". Satte i skivan men fick installera genom att ladda ner spelet ändå. Steam är ju underbart. 4 timmar senare är det klart så jag startar det och ska lira tillsammans med några kompisar. En av dom skapar en server, de andra hoppar in i den, men tro fan att det inte fungerar för mig.. "Session is no longer available" säger den om och om igen. Märker sedan att jag inte kan joina någon server alls, ifall jag väljer snabbmatch alternativet söker den förgäves och slänger sedan in mig i en tom lobby för att ruttna. Enda sättet för mig att spela verkar vara att välja local server och sedan köra med mina bot-kompanjoner som inte är det roligaste sällskapet att smälla zombies på käften med.

Har nu suttit i ett flertal timmar och försökt fixa det här. Öppnat portar för glatta livet och pillat runt med spelfilerna enligt guider som tydligen ska fungerat för vissa. Går det att fixa? Annars, vem ska man ge en saftig smäll?

TL;DR: Kan inte joina en enda server.. Vad göra?

//Sjukt vänliga hälsningar, Marcus

Surt!
Jag tror inte att problemet sitter i din dator, utan i ditt nätverk.
(Om du har uppringd ADSL) Har du kontrollerat att ditt modem/router tillåter L4D2s portar?
Ett snabbt och riskabelt sät att kontrollera är att stänga av brandväggen i ditt modem/router och se om L4D2 fungerar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

för mig är det två knappar över caps lock, dvs den som visar 1/2 och eetdär teckant som brukar finnas vid lagar

Skickades från m.sweclockers.com

Kallas inte tecknet "paragraf".
Jag brukar kalla den för "console" för det är vad just den knappen används till i väldigt många spel, tex Source och Frostbite

Permalänk

Hade redan testat sakerna ni nämnde. Stängt av brandväggen, startat en egen server etc. Men inget av det hjälpte. Men tog mig tid idag att installera om hela steam. Nu fungerar det och jag har äntligen fått smälla till zombies med stekpannor.

Konsolen har jag dock fortfarande inte lyckats få upp. Men det spelar inte så stor roll längre då det fungerar med vanliga matchmaking.

Tack för hjälpen och ha det bra

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Medlem

Hej igen DeathMetal,

Skrivet av DeathMetal:

Hade redan testat sakerna ni nämnde. Stängt av brandväggen, startat en egen server etc. Men inget av det hjälpte. Men tog mig tid idag att installera om hela steam. Nu fungerar det och jag har äntligen fått smälla till zombies med stekpannor.

Konsolen har jag dock fortfarande inte lyckats få upp. Men det spelar inte så stor roll längre då det fungerar med vanliga matchmaking.

Tack för hjälpen och ha det bra

Bra att det löste sig.
Hoppas du inte hann stöka till det alltför mycket in din dator coh router....

Konsolen, var det inte något man måste aktivera när man startar Source-spel?
Vill minnas det.

Got it!
Läs här: http://left4dead.wikia.com/wiki/Console_commands

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hej igen DeathMetal,

Bra att det löste sig.
Hoppas du inte hann stöka till det alltför mycket in din dator coh router....

Konsolen, var det inte något man måste aktivera när man startar Source-spel?
Vill minnas det.

Got it!
Läs här: http://left4dead.wikia.com/wiki/Console_commands

Det var inte så illa ändå. Fick ju lära mig lite om att öppna portar m.m. Hittade en riktigt bra sida om detta: http://portforward.com/english/applications/port_forwarding/Left_4_Dead_2/

Rekommenderar den starkt, fanns guider för alla sorters routrar och spel. Sen hade de lite sjyssta program för nedladdning också, bland annat ett där man kunde skriva in ett portnummer och se ifall den va öppen.

Har testat att slå på konsolen i inställningar och sedan försökt öppna med §-knappen men har inte lyckats. Men som jag sa tidigare så spelar inte det någon roll.

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD