Permalänk
Medlem

kickad från bf3

hallå. ja spelar bf3 men kan bara spela max 20 min på en server o sedan blir jag kickar pga: Corrupted File/Memory [98080696]
har försökt o sökt upp detta för att fixa de men har inte hittat nått som funkar.
vad tror ni de kan vara?

tack i förhand

Permalänk
Medlem

Testa reparera installationen via Origin.
En annan sak är att uppdatera Punkbuster. Brukar fixa många av problemen man får.

Permalänk

Installera om BF3 först och främst.

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Chef:

Installera om BF3 först och främst.

okej ska testa. men ni tror inte de kan handla om drivrutiner till graffekortet??

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

okej ska testa. men ni tror inte de kan handla om drivrutiner till graffekortet??

Vad är graffekort?

OT: Jag löste problemet genom att uppdatera punkbuster.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

nä, sådant brukar bero på att någon eller några av spelfilerna blivit korrupta. Det har hänt ibland på steam för mig.

Edit: jag var visst sent ute

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Vad är graffekort?

OT: Jag löste problemet genom att uppdatera punkbuster.

har ett GTX 460
okej. ska pröva

Permalänk

Testa att installera om det mesta. ta bort och installera om BF3, origin och game-manager. Installera sedan om drivisar till grafiken. Sedan installerar du om origin och BF3 samt game-manager om inget annat fungerar.

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem

Innan du installerar om SKA du testa repair och punkbuster uppdatering. Ominstallation är inte den första saken man ska testa när man får såna har problem då det finns andra som görs på mindre än 10min gemensamt.