Alienware uppdaterar bärbara speldatorer med Intel Haswell och Geforce GTX 700M

Permalänk
Melding Plague

Alienware uppdaterar bärbara speldatorer med Intel Haswell och Geforce GTX 700M

Nylanserade Intel Haswell och Geforce GTX 700M är huvudingredienserna i tre nya bärbara gamingdatorer från Alienware, som dessutom får ny design.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Let's begin the 5000 dollar pc

Snygga men kostnad mot vad man får neah
Gjorde en på hemsidan billigaste MX18 $4,304.00

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

...och lägger på en nolla på prislappen.

Permalänk
Inaktiv

Gillar du grym prestanda, höga priser och rymdskepp då är Alienware något för dig. ^^

Permalänk

Fin överklockning på 4930MX:en.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem

Men vilket operativsystem är det?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Alltid folk som gnäller över hur inte prisvärda en är AW, fast för den supportern man får om du äger ett sånt monster är helt överlägset jämfört med andra märken

(Skulle aldrig köpa en själv men men)

Permalänk
Medlem

Frågan om det är värt att lägga 50k på en "bärbar" som väger 4 kg+ och knappast är särskilt mobil överhuvudtaget. Vad får man för stationär
för 50k? 6 kärnor och tre stycken Titaner...

Permalänk

Synd..Tycker de förra va väldigt eleganta (med lagom mycket led påslaget ofc) i jämförelse med dessa rymdklumpar. Nu är det väl förvisso innehållet som är det viktigaste men det känns som att för de som inte ska köpa sig värstingmodellen på 18" (som inte har någon egentlig konkurrens) kan lika gärna köpa MSI eller ASUS då de är billigare och ser nu (tyvärr) lika illa ut :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Men vilket operativsystem är det?

U sir cant read... "köpare får välja mellan w7 och w8" står det i slutet av artikeln

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av MauseRR:

U sir cant read... "köpare får välja mellan w7 och w8" står det i slutet av artikeln

Skickades från m.sweclockers.com

Hur kunde jag missa det? För lite kaffe antagligen. Men tack för infon Bra att de låter folk välja.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ja, den "billigaste" modellen lär ju ligga på minst 14kkr. Har man så mycket pengar att man inte vet vad man ska spendera det på så antar jag att detta är ett alternativ.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hur kunde jag missa det? För lite kaffe antagligen. Men tack för infon Bra att de låter folk välja.

Det udda är priset på W7U:

W7 ingår
W8 +/- 0
W8P + $30
W7U + $100

Men eftersom dyrast är bäst så stämmer det ju

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Det udda är priset på W7U:

W7 ingår
W8 +/- 0
W8P + $30
W7U + $100

Men eftersom dyrast är bäst så stämmer det ju

Är det home eller pro som ingår?

Kan ju också vara så att Microsoft vill pusha för Windows 8 och har gett bort licenser till Dell Gratis så de kan erbjuda det billigare. Microsoft blir gissningsvis gladare om folk väljer Windows 8.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kommer definitivt köpa en M14 när den nu släpps i Sverige (13:e enligt Dell).

Förvisso tillkommer det en viss kostnad för att det är en Alienware, men den är långt ifrån så löjlig som folk utgör den att vara. Det som kostar i en M18 är processorn, GTX 780m i SLI samt 4st 256 GB SSD. En Intel i7-4930MX har t.ex. rekommenderat pris på $1096. Det är mer än en 3960X.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Är det home eller pro som ingår?

Kan ju också vara så att Microsoft vill pusha för Windows 8 och har gett bort licenser till Dell Gratis så de kan erbjuda det billigare. Microsoft blir gissningsvis gladare om folk väljer Windows 8.

Home Premium.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Ja, den "billigaste" modellen lär ju ligga på minst 14kkr. Har man så mycket pengar att man inte vet vad man ska spendera det på så antar jag att detta är ett alternativ.

att betala 14.000 laptop är rätt vanligt om inte annat, bara kolla andra "gaming" laptops så ligger dom vid den summan +-

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Hej alle

Jeg vil blot informere om, at den nye Alienware serie er tilgængelig på det Nordiske marked, fra imorgen af, og priserne vil være som følgende:

Alienware 14 - fra 12.990 SEK
Alienware 17 - fra 15.490 SEK
Alienware 18 - fra 19.990 SEK

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Ultrabook med AW-design.

Karina. Ta med dig detta önskelmål till toppen; Gillar inte designen på Dells Ultrabooks. Ge mig en med AW-design! Så kan man vara tuff på jobbet. Tack.

Permalänk
Skrivet av DellCare:

Hej alle

Jeg vil blot informere om, at den nye Alienware serie er tilgængelig på det Nordiske marked, fra imorgen af, og priserne vil være som følgende:

Alienware 14 - fra 12.990 SEK
Alienware 17 - fra 15.490 SEK
Alienware 18 - fra 19.990 SEK

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Intressant. Jag äger själv en m18x och undrar varför ni valt bort ATI-korten den här revisionen? Har det och göra med dom stora problemet som fanns med t.e.x. 7970M-crossfire? Hade själv stora besvär med dessa, vilka visserligen är löst nu sedan läge men det tog ATI 8-9 månader innan dom fick till drivrutiner som inte skapade BSOD.

(Jag är i övrigt extremt nöjd med min m18x).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Intressant. Jag äger själv en m18x och undrar varför ni valt bort ATI-korten den här revisionen? Har det och göra med dom stora problemet som fanns med t.e.x. 7970M-crossfire? Hade själv stora besvär med dessa, vilka visserligen är löst nu sedan läge men det tog AMD 8-9 månader innan dom fick till drivrutiner som inte skapade BSOD.

(Jag är i övrigt extremt nöjd med min m18x).

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej alle

Jeg vil blot informere om, at den nye Alienware serie er tilgængelig på det Nordiske marked, fra imorgen af, og priserne vil være som følgende:

Alienware 14 - fra 12.990 SEK
Alienware 17 - fra 15.490 SEK
Alienware 18 - fra 19.990 SEK

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Jag funderar på hur konverteringskursen fungerar när 14 kostar från 1199 $ i usa, hur hamnar vi på 13 000 kr i Sverige då? Jag tvivlar på att specifikationerna skiljer sig nämnvärt åt eller är det å ä och ö knapparna som är gjorda i ädelmetall?

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Avstängd

Va!

Det är ju billigt för att vara Alienware, Razer är mer logotyp nu.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Skrivet av Marcuswb:

AMD=ATI. Samma.

Skrivet av ugoboss:

Jag funderar på hur konverteringskursen fungerar när 14 kostar från 1199 $ i usa, hur hamnar vi på 13 000 kr i Sverige då? Jag tvivlar på att specifikationerna skiljer sig nämnvärt åt eller är det å ä och ö knapparna som är gjorda i ädelmetall?

Priser i USA är alltid exklusive moms. Priser i Sverige är alltid inklusive moms. Även med moms i priset så är det billigare i USA eftersom momsen där är lägre.

Permalänk
Medlem

Kraftfulla datorer, och om jag förstår rätt, bra support från Dell. Dock tycker jag designen är rätt... Hemsk. Föredrar lite stilrenare.

Bra med val av operativsystem!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Intressant. Jag äger själv en m18x och undrar varför ni valt bort ATI-korten den här revisionen? Har det och göra med dom stora problemet som fanns med t.e.x. 7970M-crossfire? Hade själv stora besvär med dessa, vilka visserligen är löst nu sedan läge men det tog ATI 8-9 månader innan dom fick till drivrutiner som inte skapade BSOD.

(Jag är i övrigt extremt nöjd med min m18x).

Tror nog det har mer att göra med att 700 serien är bättre än ATI senaste serie för laptops (säger inte för att starta flamewar nu)
Mindre värme, mindre ström, mindre stutter vid sli än vad det är i corssfire samt mer prestanda i dom flesta fallen.
Nvidia brukar även vara snabbare med drivrutiner än ATI speciellt när det kommer till att få SLI att fungera. Sen släpper dom mycket optimeringar löpande.
Vilket ATI också gör men känns ändå som inte det är på samma nivå som Nvidia.
Är så jag förstått att det beror på iallafall.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

att betala 14.000 laptop är rätt vanligt om inte annat, bara kolla andra "gaming" laptops så ligger dom vid den summan +-

Sa inte att det var ovanligt, sa bara att det var dyrt.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Tror nog det har mer att göra med att 700 serien är bättre än ATI senaste serie för laptops (säger inte för att starta flamewar nu)
Mindre värme, mindre ström, mindre stutter vid sli än vad det är i corssfire samt mer prestanda i dom flesta fallen.
Nvidia brukar även vara snabbare med drivrutiner än ATI speciellt när det kommer till att få SLI att fungera. Sen släpper dom mycket optimeringar löpande.
Vilket ATI också gör men känns ändå som inte det är på samma nivå som Nvidia.
Är så jag förstått att det beror på iallafall.

Ja det är bra i min mening, 7970M-crossfire var en ren katastrof vid släpp och även flera månader efter. Sen så är ju 700M-serien bättre än ATI:s just eftersom ATI inte släppt sin 89XX-serie än.

Skrivet av Shockwave:

Sa inte att det var ovanligt, sa bara att det var dyrt.

Dyrt är väl högst relativt:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

AMD=ATI. Samma.

Priser i USA är alltid exklusive moms. Priser i Sverige är alltid inklusive moms. Även med moms i priset så är det billigare i USA eftersom momsen där är lägre.

Jo jag insåg att det inte var så enkelt, men i dagens valutakurs är $1200 -> ~7500kr, jag vet inte vad momsen är på dessa prylar i USA men det är knappast mellanskillnaden upp till 13 000 kr (~5500 kr)

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med studentrabatt på Alienware? Har hört något om ett procenttal.

Någon som kan uttala sig om detta ?