Surfplattor för tusenlappen under sommaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Aldrig en platta under 2000kr igen, efter 5st så vet jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Billigare märkesplattor eller "kina"-plattor du har erfarenhet av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Aldrig en platta under 2000kr igen, efter 5st så vet jag.

Skickades från m.sweclockers.com

jag har använt min pipo smart s1 i ett halvår nu och den funkar perfekt fortfarande trots att jag använder den flera gånger om dagen

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Aldrig en platta under 2000kr igen, efter 5st så vet jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänk om man 1990 bestämt sig för att aldrig köpa en dator under 30000:- igen.

Permalänk
Medlem

Har själv en Vivotab RT och är hur nöjd som helst!
Saknar inga appar på den alls, det mesta går att köra via webbläsaren ändå... har provat ett flertal androidplattor men har inte kunnat slå Windows-plattan förutom på antalet onödiga appar.. Play Butik för Android må innehålla fler appar men räknar man antalet appar som faktiskt är av intresse (inga "den här appen är till för att byta bakgrundsbild") så ligger de nog inte så långt ifrån varandra.. men vissa har bara bestämt sig för att inte tycka om RT på grund av att det inte finns tillräckligt med just appar...
Sen är det som alltid, man får vad man betalar för. Själv gav jag 3500:- för min med 64gb lagring. Hade man valt iPad hade man fått punga ut med en tusing till, och fått 16gb lagring, 1 - års kortare garanti men högre upplösning på skärmen istället.. ej värt det. Ska man ha android med lika mycket lagring och ha någorlunda kvalité så hamnar man i samma prisklass. Acer w510 finns med Windows 8 annars med tangentbordsdocka för under 5000:- riktigt Windows men APPARNA saknas fortfarande....

Permalänk
Medlem

Nokia kunde släppt en 7" platts med Windows RT och deras egna appar.
Hade varit perfekt som rese device, bra kamera, Nokias kartor som man inte är beroende av uppkoppling osv