Snälla jag måste veta hur mycket mer BF4 kräver en BF3 !? snälla :)

Permalänk

Snälla jag måste veta hur mycket mer BF4 kräver en BF3 !? snälla :)

Som rubriken lyder så är det viktigt för mig att veta hur mycket bf4 multiplayer kräver.

Då jag skall köpa en gaming laptop om man ska köra på t.ex 1xGTX770M....1x780M...eller 2x780M(sli) budget är upp till 25.000

Samt jag behöver ej läxas upp att stationära är ett bättre köp

bara undrar vad ni tror hur mycket mer bf4 kommer kräva än bf3 ?

tack så mycket

Permalänk
Medlem

Beror väl på vilka inställningar du tänker köra? På low kommer säkert dagens budgetkort fortfarande prestera.
Sen om du vill köra ultra så skulle jag satsat på ett 780 eller 780 sli beroende på hur mycket fps du känner att du måste ha.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

BF4 har inte släppts än, så vi vet inte.

Vad du bör göra är att köpa den kraftigaste singel-GPU-laptop du kan få för 25000kr.

Permalänk
99:e percentilen

BF4 ska släppas till PS3 och X360, så du kommer kunna dra runt det med en inte alltför kraftfull dator. Om du däremot har som mål att maxa det kan vi inte hjälpa dig, för BF4 har inte släppts än.

Tänk så här: EA vill förmodligen ta marknadsandelar från CoD. Vilken målgrupp ska man då rikta in sig på? Jo, typ 10–14-åringar och/eller konsolspelare. Och den målgruppen har i regel inte råd med (eller intresse för) dyra datorer, så BF4 måste kunna rulla på en lite sämre maskin.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Det finns ingen som kan veta vad det kommer krävas. Det bästa du kan göra är att vänta med att köpa datorn tills spelets beta kommit ut, och då bestämma dig.

Dock vill jag varna dig att det finns väldigt få bärbara datorer som klarar av att maxa ens BF3.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Kort fattat svar: Vi vet inte hur tungt BF4 blir!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Tänk så här: EA vill förmodligen ta marknadsandelar från CoD. Vilken målgrupp ska man då rikta in sig på? Jo, typ 10–14-åringar och/eller konsolspelare. Och den målgruppen har i regel inte råd med (eller intresse för) dyra datorer, så BF4 måste kunna rulla på en lite sämre maskin.

Att ett spel fungerar på low-end hårdvara har väl absolut ingenting med vad det kräver på högre inställningar.

Permalänk

jag vill kunna köra på medium med 60+fps hela tiden i multiplayer med max spelare

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

Snälla jag måste få veta vilka fonder jag ska placera i för att bli RIK!!! snälla??

Son , COD fans are not allowed in this section of the forum

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Alpha77:

Att ett spel fungerar på low-end hårdvara har väl absolut ingenting med vad det kräver på högre inställningar.

Det sa jag inte heller. Han frågade vad "multiplayer kräver". Svaret bör vara någonting i stil med följande för BF3: "En fyrkärnig processor motsvarande ungefär en Phenom II 940 eller bättre och ett grafikkort motsvarande ungefär ett 550 Ti med minst 1 GB VRAM."

Inte: "En 2500K @ 4,5 GHz och Titan SLI."

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Det sa jag inte heller. Han frågade vad "multiplayer kräver". Svaret bör vara någonting i stil med följande för BF3: "En fyrkärnig processor motsvarande ungefär en Phenom II 940 eller bättre och ett grafikkort motsvarande ungefär ett 550 Ti med minst 1 GB VRAM."

Inte: "En 2500K @ 4,5 GHz och Titan SLI."

jag pratar ej om stationära, gaming laptops.

Räcker ett 780M att köra på medium i bf4? 780m sli borde garanterat räcka

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tolej_Cseti:

Son , COD fans are not allowed in this section of the forum

Det han menar är att varken han eller någon annan kan förutspå framtiden. Men vill du vara säker så köp en 3970x med vattenkylning och klocka skiten ur den. Sedan lägger du dit 4st Titaner som kombinerar med vattenkylning och klockar skiten.
Sen letar du upp en trevlig 14" skärm från 1992 som visar 640x480 i upplösning.

DÅ borde du ha nog med CPU och GPU kraft för BF4 med säkerhet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tolej_Cseti:

jag pratar ej om stationära, gaming laptops.

Räcker ett 780M att köra på medium i bf4? 780m sli borde garanterat räcka

Snälla använd sök funktionerna som finns på internet. Ingen vet än vad som krävs för att köra Battlefield 4.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tolej_Cseti:

Son , COD fans are not allowed in this section of the forum

1. Bf4 har inte släppts.
2. Han syftade på att Bf4 inte släppts och vet därför inte vad det kommer kräva.
3. Cod fans är välkommna på denna sektionen av forumet.
4. Om du har 25k och lägga på lapot, köp den bästa så behöver du inte orora dig.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tolej_Cseti:

Som rubriken lyder så är det viktigt för mig att veta hur mycket bf4 multiplayer kräver.

Då jag skall köpa en gaming laptop om man ska köra på t.ex 1xGTX770M....1x780M...eller 2x780M(sli) budget är upp till 25.000

Samt jag behöver ej läxas upp att stationära är ett bättre köp

bara undrar vad ni tror hur mycket mer bf4 kommer kräva än bf3 ?

tack så mycket

Hur kommer det sig att du helt plötsligt kan betala 25000 som tidigare fick kosta Max ca 13-16000?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tolej_Cseti:

Son , COD fans are not allowed in this section of the forum

Jag vet hur mycket det kommer krävas, har feta kontakter och så. Men jag är CoD spelare så kan tyvärr inte hjälpa dig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Om du skall investera upp till 25.000 SEK på en dator som skall köra ett spel som ej är släppt än så rekommenderar jag dig att vänta tills det kommer ut riktiga specifikationer. Att endast gå på spekuleringar kan bli dyrt. Du får mer för pengarna om du köper stationärt men om du väljer laptop så vänta ett tag tycker jag. Går inte precis att uppgradera som du normalt sätt kan göra med en stationär dator. Mina rekommendationer är att vänta tills du har specifika systemkrav, om jag var du skulle jag t.o.m. vänta tills spelet har släppts och kolla över recensioner.

Permalänk
Medlem

MSI GT70 2OD-083NE

Intel Core i7 4700MQ med GeForce GTX 780M

Klarar väl BF3 på medium / high @ 1080p. Gissar på kring medium i BF4.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/176640-msi_gt70_2od-0...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Skulle eventuellt kolla på någon Clevo eller kanske typ OriginPC:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

Hur kommer det sig att du helt plötsligt kan betala 25000 som tidigare fick kosta Max ca 13-16000?

därför att det var innan jag fick reda på att clevo släpper en ny modell.
Samt vågar nog inte chansa på att köpa gtx 770M tror ej det räcker för bf4 på minst medium.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Tolej_Cseti:

jag pratar ej om stationära, gaming laptops.

Räcker ett 780M att köra på medium i bf4? 780m sli borde garanterat räcka

Fullt medveten om det. Använde stationära komponenter, som jag har koll på, för att illustrera skillnaden mellan att dra runt ett spel och att maxa det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Skulle eventuellt kolla på någon Clevo eller kanske typ OriginPC:)

OriginPC säljer Clevo/Sager (samma bolag, olika namn i europa och USA bara) laptops, med sitt eget märke bara.

EON15-S = Clevo/Sager P150HM
EON17(-S) = Clevo/Sager P170HM

Permalänk
Skrivet av TAG9217:

OriginPC säljer Clevo/Sager (samma bolag, olika namn i europa och USA bara) laptops, med sitt eget märke bara.

EON15-S = Clevo/Sager P150HM
EON17(-S) = Clevo/Sager P170HM

ok tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

OriginPC säljer Clevo/Sager (samma bolag, olika namn i europa och USA bara) laptops, med sitt eget märke bara.

EON15-S = Clevo/Sager P150HM
EON17(-S) = Clevo/Sager P170HM

Säger Clevo då jag syftar på att det går att köpa direkt här i Sverige men tidigare har det känts som att Origin har haft lite mer spännande komponentval i sina:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Säger Clevo då jag syftar på att det går att köpa direkt här i Sverige men tidigare har det känts som att Origin har haft lite mer spännande komponentval i sina:)

men menade du att origin pc har en internet affär i europa ? eller menar du bara att det också går att köpa därifrån för det är från USA det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Säger Clevo då jag syftar på att det går att köpa direkt här i Sverige men tidigare har det känts som att Origin har haft lite mer spännande komponentval i sina:)

Kanske är så att dem bara köper skalen med skärm? Det är i alla fall Clevos skal dem bygger i.

Permalänk
Hedersmedlem

Inga dumma kommentarer tack.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna köra på medium med ett hd 6950 2gb och intel icore 2500k?

Permalänk
Medlem

Det enklaste du kan göra är nog att vänta och se när spelet kommer och köpa en burk då om det inte är så det brinner i knutarna och du promt måste ha en dator nu.

Visa signatur

| Ibland lättroad |