Permalänk

Kamera på DH, Försäkring?

Tja!

tänkt att ta med syrrans canan 1100d till dreamhack för att filma lite pranks som sedan kommer på youtube. Allt var lugnt med syrran tills morsan fick veta något. Hon tror att allt man tar med blir snott och att jag typ sätter upp en skylt när man sover "HÄR KOM OCH TA EN KAMERA". Vi fick med någon försäkring när vi köpte kameran men det vara bara mot skador typ om jag tappar kameran eller nått (och den går sönder). Finns det någon typ av försäkring för stölder?

Mvh Alex

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Tja!

tänkt att ta med syrrans canan 1100d till dreamhack för att filma lite pranks som sedan kommer på youtube. Allt var lugnt med syrran tills morsan fick veta något. Hon tror att allt man tar med blir snott och att jag typ sätter upp en skylt när man sover "HÄR KOM OCH TA EN KAMERA". Vi fick med någon försäkring när vi köpte kameran men det vara bara mot skador typ om jag tappar kameran eller nått (och den går sönder). Finns det någon typ av försäkring för stölder?

Mvh Alex

Din hemförsäkring täcker stöld, brand med mera. Borde även gälla om du tar kameran utanför huset. Kolla med de.

Permalänk
Medlem

Idag kostar aif kameran inga monstersummor. Beroende på hur gammal den är och självrisk får man kanske inte ut så mkt på hemförsäkring.

Men förvara den mellan tangentbord och skärm, ha halsbandet kring foten på skärmen så att ingen tar den när du tittar bort. Lämna inte den ensam vid din plats. Placera på samma sätt hos en kamrat eller ta med när du lämnar platsen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sannapulsen:

Tja!

tänkt att ta med syrrans canan 1100d till dreamhack för att filma lite pranks som sedan kommer på youtube. Allt var lugnt med syrran tills morsan fick veta något. Hon tror att allt man tar med blir snott och att jag typ sätter upp en skylt när man sover "HÄR KOM OCH TA EN KAMERA". Vi fick med någon försäkring när vi köpte kameran men det vara bara mot skador typ om jag tappar kameran eller nått (och den går sönder). Finns det någon typ av försäkring för stölder?

Mvh Alex

Snurra fast den vid halsen din med ett gummiband.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Ända försäkringen som kommer att vara värd är att du vaktar den ordentligt. Syrrans försäkring är ju att hon får en ny om du drullar bort den.

Känns det omöjligt att ersätta den till henne om någon tar den så är det kanske inte så smart att ta med den. Gäller alltså som med allt annat man lånar här i livet.

Att ha en försäkring som täcker detta kommer förmodligen inte att löna sig över huvud taget.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Själrisken lär vara på minst 1500 spänn, köp en pocketkamera för de pengarna o ta med istället

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av Karaff:

Själrisken lär vara på minst 1500 spänn, köp en pocketkamera för de pengarna o ta med istället

jo vi tar med en annan video kamera istället

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

du kan ha svårt att få försäkringen att gälla, om någon rycker av dig den då gäller den men om den blir stulen från din plats när ingen är dår så kommer inte försäkringen gälla, likaså om du sover och den blir stulen.

Permalänk
Medlem

Trist att din mor har sånt katastroftänk. Egentligen är det väll upp till din syster om du får låna eller inte?
Men ser ut som du har löst det ju!

Ha ett trevligt DH!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Eller så kanske vuxna har lite sunt förnuft och vet att saker gärna försvinner på stora event om man inte har 100% koll på de.

Har TS 100% koll på sina grejor, är han i stånd att ersätta sin syster med en ny kamera ?

TS morsa kanske vet precis hur det blir, kameran läggs utan uppsikt, blir snodd, TS har inga pengar att köpa en ny med. Eller ?

Har många arbetskamrater med barn i tonåren och man får höra en hel del om hur det saknas koll på grejor och pengar när det gäller dagens småttingar

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Är väl bara att koppla sin portabla larmenhet med stötsensor till kameran. Har inte alla en sån

Ser att det redan löst sig, och fast det känns surt, så förstår jag hur din mamma tänker/känner.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Karaff:

Eller så kanske vuxna har lite sunt förnuft och vet att saker gärna försvinner på stora event om man inte har 100% koll på de.

Har TS 100% koll på sina grejor, är han i stånd att ersätta sin syster med en ny kamera ?

TS morsa kanske vet precis hur det blir, kameran läggs utan uppsikt, blir snodd, TS har inga pengar att köpa en ny med. Eller ?

Har många arbetskamrater med barn i tonåren och man får höra en hel del om hur det saknas koll på grejor och pengar när det gäller dagens småttingar

jo men precis så hon tänker tror jag. Jag är ju bara 16bast och syrran 13 (ja man har en systemkamera då tydligen) och känns jävligt trist att jag skulle lägga 1500kr på självrisk för kameran. Mamma är nog bara rädd om mina/hennes pengar.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2