vad heter den bildelen? sitter under kofångaren, vad köper man det?

Permalänk
Medlem

vad heter den bildelen? sitter under kofångaren, vad köper man det?

tja swec

nån som vet vad denna delen heter? den sitter under kofångaren för att få bilen att se lägre ut... vad kan man köpa sånt då?

ska ha det till en nissan sunny

ja jag vet den kommer att bli sexigt ;D

Permalänk
Medlem

Ett kjolpaket är vad du vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchago:

Ett kjolpaket är vad du vill ha.

vad brukar det kosta? finns det till min nissan,

såg att det hette lip, spoiler, splitter på engelska

Permalänk
Medlem

Kjolpaket heter det ja, eller spoilerkit etc.

Lägg pengarna på coilovers och feta fälgar istället, om du vill att den ska bli lägre
Bilar brukar blir fulare om man stoppar på massa eftermarknads plast ändå.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av FredriKkh:

Kjolpaket heter det ja, eller spoilerkit etc.

Lägg pengarna på coilovers och feta fälgar istället, om du vill att den ska bli lägre
Bilar brukar blir fulare om man stoppar på massa eftermarknads plast ändå.

jag har 18" fäglar med däck på G, funderar på såna http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Chassidelar/Fjad... men några sa att fjädrarna förstörs om man använder sånt... men ska testa dem ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

jag har 18" fäglar med däck på G, funderar på såna http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Chassidelar/Fjad... men några sa att fjädrarna förstörs om man använder sånt... men ska testa dem ändå

Vad du än gör så kör inte runt med dessa.... Förmodligen så kommer du köra över ett gupp och fjäderspännaren lossnar vilket resulterar i att fjädern smäller. Kapa hellre fjädrarna om du inte ska göra det ordentligt.

Dessa använder man till att dra ihop fjädern vid demontering/montering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Vad du än gör så kör inte runt med dessa.... Förmodligen så kommer du köra över ett gupp och fjäderspännaren lossnar vilket resulterar i att fjädern smäller. Kapa hellre fjädrarna om du inte ska göra det ordentligt.

Dessa använder man till att dra ihop fjädern vid demontering/montering.

Skickades från m.sweclockers.com

nej det e inte fjäderspänare, det är sänkning/höjningsats, de e olagliga pga bilen blir inte lika stabil(mjukare fjädrar, men inte lika illa som att kapa)... det e dem du menar http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning... de används vid de-&montering
de i förra länken är vad den killen använde för att sänka sin bil...
http://www.youtube.com/watch?v=CBZceVXny68

Permalänk
Inaktiv

Herregud, kjolpaketet kommer att kosta lika mycket som bilen när monteringen och lackeringen är klar, och det kommer att se ut som skit.

Ska du göra nåt åt bilen så se över väghållningen, däck, bromsar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

nej det e inte fjäderspänare, det är sänkning/höjningsats, de e olagliga pga bilen blir inte lika stabil(mjukare fjädrar, men inte lika illa som att kapa)... det e dem du menar http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning... de används vid de-&montering
de i förra länken är vad den killen använde för att sänka sin bil...
http://www.youtube.com/watch?v=CBZceVXny68

Oj, ber om ursäkt, kollade inte länken (var inne på mobilen)

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon13728:

Herregud, kjolpaketet kommer att kosta lika mycket som bilen när monteringen och lackeringen är klar, och det kommer att se ut som skit.

Ska du göra nåt åt bilen så se över väghållningen, däck, bromsar.

försöker lösa allt billigt så jag kommer inte direkt lägga en massa pengar på highend bildelar utan ska bara se lite finare ut

hittade tex feta fälgar på skroten, 18" och får de för 1k och allväderdäck för 1k, wrap 1k, tint, justerbara alu ving 500kr

och sen hittade detta http://forums.vwvortex.com/showthrea...-*pics-inside*
men var får man tag på sån plast? Vinyl Baseboard var på jim&fix men glömde o fråga, det ska dock limmas så att jag slipper se skruvarna

sen kanske göra eget front spoiler för lite bättre look

Permalänk
Inaktiv

då har du ju lagt ut 3500 pengar som du kunde sparat till nästa bil /handpenning på nästa bil.

Ursäkta, men jag ser inte skäl till varför du ska lägga så mycket på den bilen. Ska du lägga några pengar så köp bra däck, inga allväders.

Permalänk
Medlem

Men nej. Bilen är skitful, hantera det. Om det stör det dig, så lägg undan så mycket pengar du kan för att skaffa en snyggare bil.

Att styla en Nissan Sunny är som att sminka en gris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

vad brukar det kosta? finns det till min nissan,
såg att det hette lip, spoiler, splitter på engelska

Sisådär 8-11k runt om. Går att göra egna beroende på hur händig du är. Gjort ett par st själv till div bilar med bra resultat men orkar faktiskt inte gå in djupare på det då det finns mängder av info på google. Ledord frigolit / fogskum / glasfiber / polyester. Kan ju tillägga att det är en mycket tidsödande procces dom 1:a gångerna, kostar oxå endel beroende på hur billigt du kan få tag i material.
Billigaste lösningen är att ta lite mått och åk till skroten o kolla. Kan finnas endel från div modeler/märken som är en bra grund att göra småmodd på.

Skrivet av Gulbanan:

jag har 18" fäglar med däck på G, funderar på såna http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Chassidelar/Fjad... men några sa att fjädrarna förstörs om man använder sånt... men ska testa dem ändå

Ett råd, gör det inte. Ska du sänka billigt så kapa!. Dom håller helt enkelt inte.

Skrivet av Gulbanan:

De e olagliga pga bilen blir inte lika stabil(mjukare fjädrar, men inte lika illa som att kapa)...

Nja liten modifikation. (pratar kapning nu) Inte lika stabil = Kan bli, kan även bli bättre beroende på bil/ hur mycket, mindre komfort blir det dock pga att fjädringen blir hårdare. Tror inte du kan hitta en människa som rekomenderar Sänk&höjsatsen före kapning faktiskt.

Skrivet av compaqoffer:

då har du ju lagt ut 3500 pengar som du kunde sparat till nästa bil /handpenning på nästa bil.
Ursäkta, men jag ser inte skäl till varför du ska lägga så mycket på den bilen. Ska du lägga några pengar så köp bra däck, inga allväders.

Du saknar helt enkelt ett intresse som ts har, svårare än så är det inte;)

Permalänk
Inaktiv

Det är ju ingen förbättring av bilen, snarare försämring! Jag antar att killen vill ha en så bra bil så möjligt.

Att sätta på ett kjolpaket på en Nissan Sunny av äldre modell är ju som att köpa en diskvagga för 5.25"-plats till en gammal core 2 duo, när det man borde göra är att kanske byta cpu-kylare, trycka i mer ram och en ssd för att få den bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon13728:

då har du ju lagt ut 3500 pengar som du kunde sparat till nästa bil /handpenning på nästa bil.
Ursäkta, men jag ser inte skäl till varför du ska lägga så mycket på den bilen. Ska du lägga några pengar så köp bra däck, inga allväders.

hmm bra fråga, alla har olika intresse, jag tusen lappar men vrf köper jag ett beg. och fulmoddat arc när jag kan köpa ett tj07, hmm alla har olika intresse och det skulle ha varit kul och ha en egen bil som ingen annan har...
tack för tipset ang. däcken, ska bara slita dem jag har sen så köper jag riktiga däck, men kan vara svårt/dyrt (1k/st....) inte värt enligt mej

Skrivet av Olegh:

Men nej. Bilen är skitful, hantera det. Om det stör det dig, så lägg undan så mycket pengar du kan för att skaffa en snyggare bil.
Att styla en Nissan Sunny är som att sminka en gris.

som jag skrev ovan, hoppas du förstår, hur kul e det o ha en volvo som alla andra har.. nej tack, cyklar hellre

Skrivet av anon13728:

Det är ju ingen förbättring av bilen, snarare försämring! Jag antar att killen vill ha en så bra bil så möjligt.
Att sätta på ett kjolpaket på en Nissan Sunny av äldre modell är ju som att köpa en diskvagga för 5.25"-plats till en gammal core 2 duo, när det man borde göra är att kanske byta cpu-kylare, trycka i mer ram och en ssd för att få den bättre.

tycker att den bilen funkar som den ska, vill inte direkt ha en sport bil, har ett stort ärr av höga farter, ska till o med "trimma" den så att den drar mindre bensin

Skrivet av dero:

Sisådär 8-11k runt om. Går att göra egna beroende på hur händig du är. Gjort ett par st själv till div bilar med bra resultat men orkar faktiskt inte gå in djupare på det då det finns mängder av info på google. Ledord frigolit / fogskum / glasfiber / polyester. Kan ju tillägga att det är en mycket tidsödande procces dom 1:a gångerna, kostar oxå endel beroende på hur billigt du kan få tag i material.
Billigaste lösningen är att ta lite mått och åk till skroten o kolla. Kan finnas endel från div modeler/märken som är en bra grund att göra småmodd på.
Ett råd, gör det inte. Ska du sänka billigt så kapa!. Dom håller helt enkelt inte.Nja liten modifikation. (pratar kapning nu) Inte lika stabil = Kan bli, kan även bli bättre beroende på bil/ hur mycket, mindre komfort blir det dock pga att fjädringen blir hårdare. Tror inte du kan hitta en människa som rekomenderar Sänk&höjsatsen före kapning faktiskt.Du saknar helt enkelt ett intresse som ts har, svårare än så är det inte;)

äntligen ett bra inlägg ^^

8-11k e lite så där, men händig e jag och har erfarenheter av glasfiber(båtar), har redan börjat googla osv och har redan hittat bra saker
som att förlänga kofångaren och hur man täpper till hål osv enda problemet e att jag bor i lägenhet, men har vänner som kan hjälpa till så det kan gå lite snabbare

kom nyss ihåg att skrotten hade några kraschade "fina" bilar så kanske som du säger, ta nåt fint och få det att passa
sen så hade de en minibuss för handikappa med luftfjädringar(air suspension) så ska kolla om det går att stoppa in dem på nåt sätt XD

menmen den kommer att se sexig ut ;D laddar nog upp lite bilder för att visa att allt e möjligt och allt kan bli finare även en nissan sunny ;D

videos för dem som e intresserade