Permalänk
Medlem

Två kylboxar till ett PSU

Jag har två kylboxar kopplade till min psu genom en 4pin kontakt var. Dessa 4pin kontakter sitter på en modulär sladd från mitt PSU (ax 850w), som kopplas in med en 6pin i nätagget.

Förut har jag bara haft en kylbox på 66 watt till datorn via 4-pin
Men med två så blir det: 55 och 66 watt på två 4-pin, tillsammans 121 watt på en 6-pin.
Enligt wikipedia så är max output på en 6pin 75 W, kommer detta skapa någon slags överbelastning? Verkar funka fint iaf.

Tl;dr: 121w på en 6-pin lina, dåligt?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Jag har två kylboxar kopplade till min psu genom en 4pin kontakt var. Dessa 4pin kontakter sitter på en modulär sladd från mitt PSU (ax 850w), som kopplas in med en 6pin i nätagget.

Förut har jag bara haft en kylbox på 66 watt till datorn via 4-pin
Men med två så blir det: 55 och 66 watt på två 4-pin, tillsammans 121 watt på en 6-pin.
Enligt wikipedia så är max output på en 6pin 75 W, kommer detta skapa någon slags överbelastning? Verkar funka fint iaf.

Tl;dr: 121w på en 6-pin lina, dåligt?.

hmm det borde gå, ditt nätagg är ett kvalitet nätagg och kablarna är säkert bra

du ska väl också ha 6pin på dina kylboxar?
för lite glapp kan göra att kontakterna överhettas och kontakten smälter

jag har kört 360W peltier på ett 4pin, men då hade jag lödat osv det blev lite varmt där lödningen var.. nätagget var ett tx650 och jag använde 8pin
ditt nätagg har bara en 12V line så du får ut 70A från vilken gul sladd som helst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hmm det borde gå, ditt nätagg är ett kvalitet nätagg och kablarna är säkert bra

du ska väl också ha 6pin på dina kylboxar?
för lite glapp kan göra att kontakterna överhettas och kontakten smälter

jag har kört 360W peltier på ett 4pin, men då hade jag lödat osv det blev lite varmt där lödningen var.. nätagget var ett tx650 och jag använde 8pin
ditt nätagg har bara en 12V line så du får ut 70A från vilken gul sladd som helst...

Jag sitter på dreamhack så lite svårt att ändra, men det verkar la gå bra iaf