Battlefield 3 VS Battlefield Premium

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 VS Battlefield Premium

Tjena!

Skriver på distans, så jag ska hålla mig kort: jag funderar på att köpa ett utav spelen i titeln, frågan är vilket? Hur värt är de extra pengarna? Vad exakt är skillnaderna?

Mvh.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tjena!

Skriver på distans, så jag ska hålla mig kort: jag funderar på att köpa ett utav spelen i titeln, frågan är vilket? Hur värt är de extra pengarna? Vad exakt är skillnaderna?

Mvh.

de är värda pengarna som fan, köp bf3 för typ 150 kr och aktivera Close Quarters erbjudandet gratis så får du typ som premium fast för 150 kr!

Permalänk
Medlem

Skillnaderna är att med premium får mer banor, mer vapen och mer fordon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

de är värda pengarna som fan, köp bf3 för typ 150 kr och aktivera Close Quarters erbjudandet gratis så får du typ som premium fast för 150 kr!

Skrivet av cany:

Skillnaderna är att med premium får mer banor, mer vapen och mer fordon.

Aha okej så ni menar att jag kommer nytta av de sakerna som tillkommer? Jag har kört bf3 rätt mycket offline, men jag är inte så bekant med multiplayer kanske svårt att svara på för er, men vet ni vilket av dessa som säljer mer på swec t.ex.?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tjena!

Skriver på distans, så jag ska hålla mig kort: jag funderar på att köpa ett utav spelen i titeln, frågan är vilket? Hur värt är de extra pengarna? Vad exakt är skillnaderna?

Mvh.

Battlefield Premium Edition ska du köpa. Köper du bara "Battlefield Premium" så kommer det inte fungera, då det är ett tillägg på "Battlefield 3".

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Battlefield Premium Edition ska du köpa. Köper du bara "Battlefield Premium" så kommer det inte fungera, då det är ett tillägg på "Battlefield 3".

Jahaa, shit.. Då är det ännu mer pengar (ca 400kr) vet inte om jag tycker de e värt?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jahaa, shit.. Då är det ännu mer pengar (ca 400kr) vet inte om jag tycker de e värt?

Skippa det då. Jag köpte vanliga BF3 nyligen på en hemsida. Tror jag fick det för 150kr och är nöjd. Banorna som finns räcker för mig

Permalänk

Köp bf3 och se om du gillar det och spela banorna tills du tröttnar på dem, sen köper du premium om du vill ha mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jahaa, shit.. Då är det ännu mer pengar (ca 400kr) vet inte om jag tycker de e värt?

Battlefield Premium edition(spelet och alla DLC) kostar 280kr på Origin, det är det verkligen värt och du borde knappt ens överväga att köpa något annat.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Du kan köpa BF3 för typ 80 kronor här: http://www.gamefly.co.uk/Download-Battlefield-3/5002115/
Jag har inte spelat det själv, men billigare än så lär du inte hitta!

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Man kan också återställa sina stats om man har premium, samt att man får BF4 betan. Eller är jag ute och cycklar?

Permalänk

Som någon där uppe skrev, skaffa BF3 sen skaffar du Close Quarters (gratis fram till den 19e tror jag), nöjer mig gott och väl med det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m1n1h0p:

Köp bf3 och se om du gillar det och spela banorna tills du tröttnar på dem, sen köper du premium om du vill ha mer.

Om man nu hittar några som kör de, ja.

Svårt som fan att hitta några icke-Metro/Paris/Bazaar maps som kör t.ex. Hardcore inom EU som inte är tomma.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Om man nu hittar några som kör de, ja.

Svårt som fan att hitta några icke-Metro/Paris/Bazaar maps som kör t.ex. Hardcore inom EU som inte är tomma.

Å andra sidan är de mapsen de som är bäst!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Oj! Dedär såg ju lovande ut Vet nån om det är en säker sida att handla ifrån?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Oj! Dedär såg ju lovande ut Vet nån om det är en säker sida att handla ifrån?

Det är från Viagame, Viasat. Så jag kan nästan garantera att det är helt säkert.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av dencoolasnubben:

de är värda pengarna som fan, köp bf3 för typ 150 kr och aktivera Close Quarters erbjudandet gratis så får du typ som premium fast för 150 kr!

Eh ... Va? Han får inte BtK, AK, AM och EG. Dvs han får bara en av fem expansioner, och dessutom en av de sämre (CQ = CoD Quarters).

TS: Premium är inte så överdrivet värt om du inte tänker spela med vänner som har det. Då är det kanske tråkigt att vara den som gör att man aldrig kan spela andra banor än Vanilla.

Annars tycker jag att den enda värda expansionen är End Game med Capture the Flag. Flera i vårt gäng har inte Premium, men de har EG.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Eh ... Va? Han får inte BtK, AK, AM och EG. Dvs han får bara en av fem expansioner, och dessutom en av de sämre (CQ = CoD Quarters).

TS: Premium är inte så överdrivet värt om du inte tänker spela med vänner som har det. Då är det kanske tråkigt att vara den som gör att man aldrig kan spela andra banor än Vanilla.

Annars tycker jag att den enda värda expansionen är End Game med Capture the Flag. Flera i vårt gäng har inte Premium, men de har EG.

jo du har nog en poäng där Nu e jag hemma från götet, så nu kan jag skriva av mig lite bättre

Jag spelar aldrig spel för att jag verkligen måste vinna, utan för att bara dra igång ett spel och lira lite med polarna Och det är verkligen inte ofta jag köper PC-spel Men jag tänkte att NU ska jag satsa på ett jag vet att jag kommer ha kul med Dock känns inte 400kr för ett spel värt enligt mig (BF3 PE) Men någon länkade ju för 200kr, det är väl värt antar jag?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

jo du har nog en poäng där Nu e jag hemma från götet, så nu kan jag skriva av mig lite bättre

Jag spelar aldrig spel för att jag verkligen måste vinna, utan för att bara dra igång ett spel och lira lite med polarna Och det är verkligen inte ofta jag köper PC-spel Men jag tänkte att NU ska jag satsa på ett jag vet att jag kommer ha kul med Dock känns inte 400kr för ett spel värt enligt mig (BF3 PE) Men någon länkade ju för 200kr, det är väl värt antar jag?

Har loggat 440h och största delen är på banor som inte finns i "vanilla". Därför skulle jag säga att PE är definitivt värt. Speciellt om man är en achievement-whore som jag

Någon som förresten känner för att spela ikväll? Sitter inne på SweCs mumble.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av YamahaDGX630:

jo du har nog en poäng där Nu e jag hemma från götet, så nu kan jag skriva av mig lite bättre

Jag spelar aldrig spel för att jag verkligen måste vinna, utan för att bara dra igång ett spel och lira lite med polarna Och det är verkligen inte ofta jag köper PC-spel Men jag tänkte att NU ska jag satsa på ett jag vet att jag kommer ha kul med Dock känns inte 400kr för ett spel värt enligt mig (BF3 PE) Men någon länkade ju för 200kr, det är väl värt antar jag?

200 kr för BF3 PE är sjukt värt.

Jag länkar även Vanilla för 129:- @ GamecardDirect. Men PE för 199:- är mer värt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

200 kr för BF3 PE är sjukt värt.

Jag länkar även Vanilla för 129:- @ GamecardDirect. Men PE för 199:- är mer värt.

Lutar mot PE för 199kr Vet ni förresten hur köpet går till? Får man en kod, eller en fysisk skiva hemskickad?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Lutar mot PE för 199kr Vet ni förresten hur köpet går till? Får man en kod, eller en fysisk skiva hemskickad?

Beror ju på varifrån du köper. De flesta ger en kod som du använder i Origin.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Beror ju på varifrån du köper. De flesta ger en kod som du använder i Origin.

http://www.viagame.se/product/lp30471/battlefield-3-premium-e... ^^

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Information
Utgivare: EA
Genre: Förstaperson
Artikelnr: lp30471
Storlek: Spelet aktiveras i EA Origin
Plattform: För Windows

Antar att det blir en kod

Om du ska lira ikväll så är det bara att komma in i swecs Mumble, ska sitta ett tag och lira om man får ihop något gäng

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Information
Utgivare: EA
Genre: Förstaperson
Artikelnr: lp30471
Storlek: Spelet aktiveras i EA Origin
Plattform: För Windows

Antar att det blir en kod

Om du ska lira ikväll så är det bara att komma in i swecs Mumble, ska sitta ett tag och lira om man får ihop något gäng

ja juste Mumble måste jag lära mig använda också HAr lite längtat till att få spela med lite folk härifrån

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

ja juste Mumble måste jag lära mig använda också HAr lite längtat till att få spela med lite folk härifrån

finns trådar på swec om hur man installerar och dyl Alltid kul att spela med swecare, speciellt när deras egen server är full

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för ert engagemang hörni

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga: Har installerat och uppdaterat, så allt är klart nu Men ska det se ut såhär?

Varför kan jag inte klicka på "Play now" Och finns det inget mode där jag själv kan välja server? Precis som i Halo, Cod, TF2, ja alla andra spel För klickar jag på "quick Match" så slängs jag ju braa inte nånstans

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Har en liten fråga: Har installerat och uppdaterat, så allt är klart nu Men ska det se ut såhär?

http://i40.tinypic.com/t5nmaa.jpg

Varför kan jag inte klicka på "Play now" Och finns det inget mode där jag själv kan välja server? Precis som i Halo, Cod, TF2, ja alla andra spel För klickar jag på "quick Match" så slängs jag ju braa inte nånstans

Här väljer du server http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM