Nya hörlurar för 3-4000:- till ett Creative ZxR

Permalänk

Nya hörlurar för 3-4000:- till ett Creative ZxR

Hej!

Håller på med ljuduppgradering av datorn, och har precis installerar ett nytt ljudkort, blev ett Creative Soundblaster ZxR. Stod i valet och kvalet mellan detta och ett Asus Xonar essence STX, men blev till slute ZxR pga nyare kort samt den smidiga volymkontrollen.

Nu till min fråga: Mitt headset i dag är ett Razer Carcharias inköpta för ca ett år sedan. Tänkte nu passa på och skaffa in ett par bättre lurar, och då inte nödvändigtvis med mick. Har dels en extern mick i volymkontrollen till ljudkortet, samt kan skaffa en modmick om så behövs.

Nyttjar mest lurarna till spel, men lite musik blir det också. Spelar väl mest själv, men kan periodvis bli rätt mycket online också med polare, tex WoT. Är allätare på musikfronten, med övervikt på rock. Ingen hiphop etc.
Kan tänka mig att lägga uppåt 3-4000:- på lurarna. Har kikat på ett par Sennheiser hd650. Känner mig tveksam bara om kortet orkar driva dessa, hört att dom kräver en del, och även om ZxR-kortet har en inbyggd hörlursförstärkare, undrar jag om den är tillräckligt. Kanske ska jag satsa på något helt annat? Qpad 1339 eller Beyerdynamic mmx300? de senare verkar dock svåra att få tag på.

Tacksam för åsikter, kanske någon som har samma ljudkort och köpt lurar som fungerat bra?

/ Johan

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO+RYZEN 5900X, Asus TUF 3080 OC, Acer predator X34P

Permalänk
Medlem

http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_dt990_edition_2005.htm kanske,finns massor med lurar som är bra,bara du själv som kan göra rätt val.

Permalänk

ZxR ska ju vara snäppet vassare än Xonar STX, vilket drev mina HD650 mycket fint. Så det ska nog inte vara några problem.
Mitt råd är HD650, har ej inte hört några bättre lurar.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Är nöjd med mina QH.1339 men har lyssnat på HD650 och tycker att det är en bättre lur. Det blir ju en dyrare lösning, speciellt om du vill ha mic också, men bättre är det. Tyckte jag i alla fall.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk

hd650 för den prislappen.

har själv ägt xonar stx, harmony design ear 90 bal, Sennheiser hd598, hd650

och för tillfället äger jag HD800/HDVD800

så för den prislappen är nog hd650 ett av de bättre valen. iallafall om du spelar mycket.

Permalänk

HiFiMan HE-400?

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem

Röstar själv på HD650. Har ägt 598, 650. HD650 är otroligt bra för sitt pris, passar gaming också

Permalänk

Tack för snabba svar.

Låter alltså som att nuvarande ljudkortet kan driva ett par HD650, samt att ljudkvalitén är bättre än QH 1339. Och samtliga som har erfarenhet av HD 650 är nöjda.

Blir nog en beställning på Netonnet, men precis slut i lagret, typiskt. Nåja, verkar komma in senare i veckan.

/ Johan

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO+RYZEN 5900X, Asus TUF 3080 OC, Acer predator X34P

Permalänk
Medlem

Hd650 är grymma för pengarna. Dom är dock väldigt öppna och läcker/släpper in ljud. Störs du inte av sambo eller liknande så är det bara köpa. Vill du ha något som är slutet kan du kika på Sennheiser Momentum. I rent ljud perspektiv är hd650 bättre men beror på dina behov.

Med adapter är iPhone micen grym att snacka i, samt att du kan använda dom på stan utan att se ut som ett ufo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganksta:

Hd650 är grymma för pengarna. Dom är dock väldigt öppna och läcker/släpper in ljud. Störs du inte av sambo eller liknande så är det bara köpa. Vill du ha något som är slutet kan du kika på Sennheiser Momentum. I rent ljud perspektiv är hd650 bättre men beror på dina behov.

Med adapter är iPhone micen grym att snacka i, samt att du kan använda dom på stan utan att se ut som ett ufo

Carcharias är ju ett öppet headset så jag tror det är lugnt :).

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk

Öppna lurar lär jag ha för husfridens skull, vissa i hushållet tänder på alla cylindrar om jag inte hör vad som händer för övrigt i huset (liten knodd o sånt)...:-P

Har lagt in en beställning på Netonnet nu, väntar bara på att dom skall komma in i lager igen.

Tack för all input!

/ Johan

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO+RYZEN 5900X, Asus TUF 3080 OC, Acer predator X34P