Apple visar Ios 7 med ny design

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outrigger:

Ja, men nu var ju frågan hur många Android-telefoner från 2010 som kommer kunna köra NÄSTA version av Android, inte den som kom i Oktober 2012. Men det är ju också det som är ett problem med Android, fragmenteringen och att varje telefontillverkare måste släppa egna versioner, och gör dom inte det måste man fixa själv. Det är också kul att du säger att det är lätt att installera senaste versionen, men att man måste veta hur man gör. Vilket inte låter så lätt.

I iOS blir man väl uppmanad att uppdatera till senaste versionen telefonen stödjer. Kanske det är därför nya versioner av iOS anammas snabbare än det gör för Android.

Nu är jag väl lite sen, men detta stämmer inte.. Det är ännu en gång Apple som lurar sina kunder.

Ta en iPhone 4 som exempel. Hos iOS 6 så gör de reklam för bland annat panorama, turn-by-turn och Siri. Får du dessa funktioner om du uppdaterar din till iOS 6? Nej. Detta är ett bra sätt att göra reklam för sina uppdateringar, många är lättlurade..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakiya:

Nu är jag väl lite sen, men detta stämmer inte.. Det är ännu en gång Apple som lurar sina kunder.

Ta en iPhone 4 som exempel. Hos iOS 6 så gör de reklam för bland annat panorama, turn-by-turn och Siri. Får du dessa funktioner om du uppdaterar din till iOS 6? Nej. Detta är ett bra sätt att göra reklam för sina uppdateringar, många är lättlurade..

Vad förlorar du på att uppdatera? - inget.
Vad tjänar du? - En del, du kanske inte får "key-features", men mobilen blir roligare när man får ta del av en del grejer.

Om dom hade sålt iOS 6 hade det vart en annan sak, nu kostar inte iOS uppdateringar inget, så dom lurar inga.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blitzenkrieger:

Bland det tramsigaste jag någonsin hört. Du är HELT säker på att du inte blandar ihop exempelvis 3G och 3GS respektive 4 och 4S?

3GS = Ingen front-kamera, låg upplösning på bakside-kameran; 600MHz respektive 1GHz CPU (gissa vilken som har vilken.......); 480x320 respektive 960x640 i upplösning; ingen LED-blixt på 3GS; helt annan design; ingen FaceTime hos 3GSen.. behöver jag fortsätta?

När använder man facetime? (aldrig och det fungerade jävligt dåligt också när 4 var ny) CPUN spelar typ ingen roll i en iphone.. knappt någon skillnad mellan 3GSEN och 4AN i vissa fall är 3GSEN snabbare... Kameran okej det är sant det är väl det ända som har någon betydelse. Så ja fortsätt gärna för ser ingen poäng med det du skriver. kolla gärna den här också http://www.youtube.com/watch?v=cZRLcJ5qQSQ ( då är ändå han någon fanboy som du)

Permalänk
Skrivet av Destromath:

Nej samsung är inte något helgon heller, säger absolut inget emot det men faktum var att Apple startade hela härvan med att stämma företag över patent, dom stämde ju för fan samsung som exempel över att dom hade en rektangulär telefon som dom ansåg var för lik deras, sedan att proportionerna på telefonen inte var sanna och dom mixtrade med bildbevis i domstolen gör ju inte direkt saken bättre...

Menar du på allvar att det var Apple som "startade hela härvan med att stämma företag över patent" så är det ju knappt någon ide att diskutera med dig...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur "desktop-style" multitasking kommer göra sig på en platta/phone. Windows 8.1 kommer väl visa lite hur det kan gå till kanske.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Menar du på allvar att det var Apple som "startade hela härvan med att stämma företag över patent" så är det ju knappt någon ide att diskutera med dig...

Tror du missuppfattar, nej dom var inte först för att stämma över patent däremot så var det dom som kastade första stenen i patenthärvan som har hållt på mellan samsung och apple.

Permalänk
Skrivet av Mylifestyle95:

Kommer det vara bakåtkompatibelt för en Iphone 4s tro?

Ja, det stod på deras hemsida Iphone 4/4S/5 samt Ipad 2/3/4/mini och dom 2 nyaste generationerna Ipod

Visa signatur

Datorn: NZXT Noctis 450 | Asus Hero VII | Intel Core i7 4790K / NZXT Kraken X61 | 2st Kingston HyperX 8Gb 2400Mhz | Corsair AX 760W | Asus Strix 1080ti | WD Black 6Tb 7200 rpm + WD Blue 1Tb 7200 rpm + Samsung 850 Pro 256Gb |
Monitor: BenQ ZOWIE XL2540 24,5" 240Hz Headset: Xtrfy H1 + Creative Sound BlasterX G6 Mus: ASUS ROG Gladius Tangentbord: Corsair K70 RGB

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SwedenVirre:

För att inflika så är man rätt glad att man byta sig bort från IOS. Kommer aldrig något som Jailbreak inte gav och helt ärligt. skiten laggade...
Oavsätt om om man Körde med eller utan.

Nä en bra Androidlur så slipper man hackande menyer och telefon som fryser titt som tätt.

Men det finns ju dom som gillar de och då får ni väll göra det

Bland det roligaste jag har läst idag. Du råkade inte vända på kakan nu eller?

Jag har kört Android i ca. 2 år nu. Med instick av Windows Phone, MeGoo och BlackBerry. Sjukt trött på Android. Känns för "techy" och som ett clusterfcuk under ytan. För mycket nödlösningar som borde varit från början. Typ Project Butter som praktexempel. Man lägger inte bara till sådant sent i utvecklingen och hoppas på att det ska fungera klockrent. Inte optimerat.

Hur som så har jag alltid skarpt ogillat iOS. Mest pga design som fastnat i sena 90-talet. Har aldrig någonsin kunnat tänka mig en iPhone pga detta. Men i och med denna design så har de gjort en helomvändning i mitt tycke. Jag skiter i vem som kopierat vad. Alla kopierar från varandra, nu som förr. Men på något sätt känns iOS mer "elegant" än Android. Renare och fräschare. Windows Phone är modernt och vackert på sitt eget mörka sätt.

Så nu kan man äntligen uppleva ett modernt och fräscht OS som flyter på riktigt bra. iOS bara känns lättdrivet vid användning medans Android känns tungtdrivet som fan under huven.

Förvånad själv att jag är sugen på iPhone. Trodde aldrig de skulle göra en sån här förändring. Anser de har gjort den både på gott och ont. Ansiktslyft behövdes men jag trodde de skulle vara mer originella samt inte ändra så mycket.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Bland det roligaste jag har läst idag. Du råkade inte vända på kakan nu eller?

Jag har kört Android i ca. 2 år nu. Med instick av Windows Phone, MeGoo och BlackBerry. Sjukt trött på Android. Känns för "techy" och som ett clusterfcuk under ytan. För mycket nödlösningar som borde varit från början. Typ Project Butter som praktexempel. Man lägger inte bara till sådant sent i utvecklingen och hoppas på att det ska fungera klockrent. Inte optimerat.

Hur som så har jag alltid skarpt ogillat iOS. Mest pga design som fastnat i sena 90-talet. Har aldrig någonsin kunnat tänka mig en iPhone pga detta. Men i och med denna design så har de gjort en helomvändning i mitt tycke. Jag skiter i vem som kopierat vad. Alla kopierar från varandra, nu som förr. Men på något sätt känns iOS mer "elegant" än Android. Renare och fräschare. Windows Phone är modernt och vackert på sitt eget mörka sätt.

Så nu kan man äntligen uppleva ett modernt och fräscht OS som flyter på riktigt bra. iOS bara känns lättdrivet vid användning medans Android känns tungtdrivet som fan under huven.

Förvånad själv att jag är sugen på iPhone. Trodde aldrig de skulle göra en sån här förändring. Anser de har gjort den både på gott och ont. Ansiktslyft behövdes men jag trodde de skulle vara mer originella samt inte ändra så mycket.

Hehe, kan tro att det verkade kul att läsa, men jag är fullt allvarlig! Min iPhone med jailbreak var rätt ryckig när man scrollade mellan "menyerna" vilket var lite trist.

Blev så när jag uppdaterade luren till IOS5 eller 6, vilken version eller vilken det nu var. Skaffade den pga att alla sa att IOS flöt som tusan vilket det gjorde relativt bra när jag först skaffade den!

Sen så började luren frysa och sådant så jag fick plocka bort JB varav telefon kort efter bytades ut då telefonen inte var lika bra efter JB...

Min S3 flyter mycket finare faktiskt, men beror på att den har rätt maffigare specifikationer: A9 på 1GHz vs 4x A9 på 1,4GHz är ju stor skillnad!

Sen har ju S3an bättre skärm! med 720P och OLED panel där svärtan och färgerna är riktigt bra enligt mig!

Hade först en lite billigare HTC som inte var någon höjdare(Andoid 2.2 och 600MHz processor är rätt trött) Så iPhonen var ett lyft! men jämfört med S3an är den ju inte lika bra som är rätt förståeligt!

Men det har ju släppts lite nya iPhones sen dess så dom är ju snabbare!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SwedenVirre:

Hehe, kan tro att det verkade kul att läsa, men jag är fullt allvarlig! Min iPhone med jailbreak var rätt ryckig när man scrollade mellan "menyerna" vilket var lite trist.

Blev så när jag uppdaterade luren till IOS5 eller 6, vilken version eller vilken det nu var. Skaffade den pga att alla sa att IOS flöt som tusan vilket det gjorde relativt bra när jag först skaffade den!

Sen så började luren frysa och sådant så jag fick plocka bort JB varav telefon kort efter bytades ut då telefonen inte var lika bra efter JB...

Min S3 flyter mycket finare faktiskt, men beror på att den har rätt maffigare specifikationer: A9 på 1GHz vs 4x A9 på 1,4GHz är ju stor skillnad!

Sen har ju S3an bättre skärm! med 720P och OLED panel där svärtan och färgerna är riktigt bra enligt mig!

Hade först en lite billigare HTC som inte var någon höjdare(Andoid 2.2 och 600MHz processor är rätt trött) Så iPhonen var ett lyft! men jämfört med S3an är den ju inte lika bra som är rätt förståeligt!

Men det har ju släppts lite nya iPhones sen dess så dom är ju snabbare!

OK jo knas kan man ju få med alla telefoner. Men Android hackar till och har sig ibland oavsett vilken hårdvara man har. Min Note 2 var inte speciellt jätte smooth t.ex. Alla iOS telefoner jag har provat (förutom gamla modeller typ iPhone 3 som uppdaterats till för ny mjukvara) är bra mycket mjukare och lenare i animationer. Project Butter gjorde Android bättre men det vill gärna hacka till ibland. Alla system gör det inget är perfekt. Men iOS och Windows Phone är i en annan liga när det gäller flyt. Har en iPhone 5 ligger bredvid mig nu laddad med iOS7 (sprang och köpte mig en igår) och trots att det är en beta release så är den mer smooth än Android även om det även här kan hacka till lite ibland. Men det är som sagt en beta och buggar finns och det är långt ifrån optimerat för public release. Men trots det är den mer smooth än någon Android jag har ägt inklusive min Note 2. Känns uppenbart mer lättdriven.

Har även en BlackBerry Z10. Även den är mer smooth än Android. Ligger någonstans mittemellan Android och iOS när det gäller flyt. Alla system flyter dock på så pass bra idag så det spelar inte så jättestor roll vilket system man väljer angående det men att byta från iOS till Android för att förvänta sig lite bättre flyt är lite bakvänt. Något känns som sagt galet med din iPhone! Du kanske har en iPhone 3 som sagt som uppdaterats till nyare än vad den klarar av?

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

fan va ni folk ska sitta o gnälla på allt hela jävla tiden. Skulle ju inte spela någon roll vad de gjorde så skulle ni sitta där o gnälla likt förbannat. Tycker det ser intressant ut och är väl på tiden dem ändrar utseende och gör det lite smidigare o använda