Permalänk

BF3 vs Cod mw3!

Tja! Ska köpa antingen bf3 eller cod mw3 men vet inte vilken som är bäst! Vad rekommenderar ni? Har kört båda spelserierna förut men jag vill bara köpa en av dessa två nu.

Tacksam för svar!

Visa signatur

dator:
Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black Cooler Master GX Lite 600W PSU AMD FX-6100 6-Core Processor ASUS M5A78L-M LX V2, Socket-AM3+ Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5 Western Digital® Desktop Blue 500GB

Permalänk
Avstängd

Du får mycket mer i bf3 än mw3. expansions med mera. mw3 är rätt likt mw2 och det är ingen större spel glädje när jag körde ifrån mw2 till mw3 än när jag körde BC2 till BF3.

Permalänk
Medlem

googla på reviews bara, läs dem, avgör vad som splear roll för dig och köp vad som passar

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk

är väl dumt att köpa MW3 nu, enda jag mötte när jag körde för två-tre veckor sen var enbart fuskare, bättre att köpa black ops 2 eller vänta på ghost

Permalänk
Medlem

Den serien som ger dig mest spelglädje är den bästa, det går inte och säga att X är bättre än Y då folk gillar olika saker samt att båda spelen är väldigt olika på flera nivåer. Personligen tycker jag att Cod är en bättre serie men det är för att jag oftast bara spelar dom när jag har någon att spela med eller när mina andra spel är ner pga maintance/patchning så blir oftast inte mer än 2 timmar som jag sittar och oftast är det runt 45min-1timme och då tycker jag personligen att det är lättare att komma in och komma igång med Cod samt att man hinner köra några matcher.

Permalänk
Medlem

Beror på vilken spelstil du föredrar

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av minesharkz:

Tja! Ska köpa antingen bf3 eller cod mw3 men vet inte vilken som är bäst! Vad rekommenderar ni? Har kört båda spelserierna förut men jag vill bara köpa en av dessa två nu.

Tacksam för svar!

Vilket spel tyckte du själv var roligast när du körde dem senast?

Som flera skrivit är det väldigt olika spel i grund och botten. Jag upplever att det finns mycket mer innehåll i BF3 gentemot MW3 vilket attraherar mig. Sedan är det ju så att alla vänner jag har som spelar Online lade ner MW serien när 3:an släpptes och gick över helt till BF vilket lett till att jag gjort detsamma.

Med den dator du har idag skulle dock MW3 fungera bättre eftersom det bygger på en jätte gammal grafikmotor som inte kräver något kräm ur burken medan BF3 har en ny grafikmotor som kräver mycket av datorn för att kunna leverera vid högre grafikinställningar, går ju dock att köra på LOW och det ser ändå bättre ut än MW3.

BF3 har med PREMIUM utökats en hel del och tagit in inslag som jag förstått påminner mycket om spelstilen i MW3 och då kan det ju vara intressant att spela BF3 på just dessa banor. Om MW3 börjar tappa spelare kan jag inte uttrycka mig i, BF3 har då inte gjort det för det finns väldigt gott kom knökfulla servrar.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

Båda spelen är tråkiga

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Det är ju inte samma sorts spel så det är svårt att jämföra. Jag personligen föredrar BF3, både spelmässigt och grafikmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Det är ju inte samma sorts spel så det är svårt att jämföra. Jag personligen föredrar BF3, både spelmässigt och grafikmässigt.

yes, samma här. Kan även tillägga att jag har stora krav i sjutspel när det gäller realism. Är inte ett spel någorlunda realistiskt, så blir det svårt att leva sig in i spelet och därmed blir det bara tråkigt... Så jag kanske inte ens behöver nämna att COD inte är så mycket att hänga i granen.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

BF3. Dock är det svårt att jämföra då det är så olika spel. Jag kör fortfarande MW2 ibland för att alla andra är så fruktansvärt dåliga.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson30:

Det är ju inte samma sorts spel så det är svårt att jämföra. Jag personligen föredrar BF3, både spelmässigt och grafikmässigt.

Spelar man TDM kan det bli relativt likt, bara att man slipper killstreaks som bara ger de bra spelarna ännu större försprång, och får dem att verka bättre än vad de är.

Min uppfattning är i alla fall att om man är ute efter COD-liknande gameplay, dvs enbart gunplay i små banor, så kan man få det i BF3, fast med mer komplexa vapen och att man dessutom får med massor av andra gamemodes

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

OBS: depression av BF:s buggar

Permalänk
Skrivet av 007onex:

OBS: depression av BF:s buggar

Vilka buggar?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Cod 4 blir jättebra, håll dig ifrån majoriteten av Cod efter WAW, samt BF3, där BC2 är ett bättre köp

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

yes, samma här. Kan även tillägga att jag har stora krav i sjutspel när det gäller realism. Är inte ett spel någorlunda realistiskt, så blir det svårt att leva sig in i spelet och därmed blir det bara tråkigt... Så jag kanske inte ens behöver nämna att COD inte är så mycket att hänga i granen.

Realism och spel klingar sällan bra ihop, och tur är det.

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Cod 4 blir jättebra, håll dig ifrån majoriteten av Cod efter WAW, samt BF3, där BC2 är ett bättre köp

Jag tyckte också att BC2 var bättre, tills jag faktiskt gick tillbaka till det efter att ha spelat BF3 i ett år, visst var det roligt, och lite nostalgiskt, men skulle inte säga att det är bättre.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Jag tyckte också att BC2 var bättre, tills jag faktiskt gick tillbaka till det efter att ha spelat BF3 i ett år, visst var det roligt, och lite nostalgiskt, men skulle inte säga att det är bättre.

Jag har en mörk historia med BF3, klarar inte av det riktigt, och på tal om det så tror jag tyvärr inte ts dator gör det heller. Men smaken som baken

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Jag har en mörk historia med BF3, klarar inte av det riktigt, och på tal om det så tror jag tyvärr inte ts dator gör det heller. Men smaken som baken

Nej, orkar inte datorn med det blir ju upplevelsen klart försämrad, och har man spelat under perioden med mängder av buggar lär det ju också lämna sitt avtryck Tror nog ett 6870 ska klara sig i BF3, inte på högsta inställningar såklart, men ska nog klara sig bra på lite lägre inställningar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Jag har en mörk historia med BF3, klarar inte av det riktigt, och på tal om det så tror jag tyvärr inte ts dator gör det heller. Men smaken som baken

Jag har ett 6870 på min maskin och jag kan köra på medium/high inställningar alldelles utmärkt. Tror jag har kring 45-60 fps på high (ifs utan högsta AA och den andra x16 grejen...)

Hursomhelst, det ser bra ut och man kan absolut spela det. Jag tycker det är roligare än cod alla dagar i veckan eftersom det är mer allsidigt. Gillar man närstrid-combat som är intensivt finns det, och gillar man att krypa fram på bergen med ett prickskytte-gevär på ryggen kan man göra det. I CoD tycker jag att det verkar vara mer action hela tiden samt mer hjärndött springande och skjutande. Sen kan det ju vara det man letar efter så säger inte att den ena är bättre än den andra.

Permalänk
Skrivet av 95erhe73:

Jag har ett 6870 på min maskin och jag kan köra på medium/high inställningar alldelles utmärkt. Tror jag har kring 45-60 fps på high (ifs utan högsta AA och den andra x16 grejen...)

dra upp AF till x16, tar nästan ingenting, det ser bättre ut med x16 AF, allt på medium och textures på high imo

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Battlefield 3 om du måste välja något utav dom två. Du har tur om du klarar 2 rundor i rad utan att fuskare kommer in och förstör om du spelar mw3.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jag tyckte också att BC2 var bättre, tills jag faktiskt gick tillbaka till det efter att ha spelat BF3 i ett år, visst var det roligt, och lite nostalgiskt, men skulle inte säga att det är bättre.

Upplevde exakt samma sak för någon månad sen. Satt och svor över hur mycket bättre BC2 var. fick tanken att jag måste kolla om det var rätt eller bara nostalgi. Visade sig bara vara nostalgi, BF3 är så mycket bättre

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Som alla andra säger de beror ju på hur du spelar etc
Själv har ja spelat båda 2 upp till max lvl som gick väldigt fort
Bf3 visst större kartor totalt mega usel nätkodning i spelet
Gummisnodd effekt typ väldigt ofta man springer ifrån ett ställe
2 sek senare dör du pga att någon skjutit på dig före du börjat springa
Men du upplever de typ sek efter
Och enligt mig kanske ett av de långsammaste spel ja spelat
Och de beror ej på min hårdvara då ja kör dubbla gtx 670
Samt en i7 3770k
Mw3 lite snabbare men oxå ett väldigt tråkigt spel
Laggar apa pga ej dedikerade servrar.
Ja skulle rekommendera dig att prova spelen hos en vän före du köper
De är de bästa för att få en mer rättvis bedömning
Alla tycker ju olika beroende på hur man spelar och hur mycket man spelar

Permalänk
Skrivet av mattias östlund:

Som alla andra säger de beror ju på hur du spelar etc
Själv har ja spelat båda 2 upp till max lvl som gick väldigt fort
Bf3 visst större kartor totalt mega usel nätkodning i spelet
Gummisnodd effekt typ väldigt ofta man springer ifrån ett ställe
2 sek senare dör du pga att någon skjutit på dig före du börjat springa
Men du upplever de typ sek efter
Och enligt mig kanske ett av de långsammaste spel ja spelat
Och de beror ej på min hårdvara då ja kör dubbla gtx 670
Samt en i7 3770k
Mw3 lite snabbare men oxå ett väldigt tråkigt spel
Laggar apa pga ej dedikerade servrar.
Ja skulle rekommendera dig att prova spelen hos en vän före du köper
De är de bästa för att få en mer rättvis bedömning
Alla tycker ju olika beroende på hur man spelar och hur mycket man spelar

Om du tycker att det gick väldigt fort att komma upp i maxlevel i BF3 så har vi antingen heeelt olika tidsuppfattningar, eller så var du mirakulöst bra vilket fick det att gå typ 3 gånger så snabbt som för alla andra

Gummisnodd effekt är förresten inte det du beskriver, det är när man springer framåt men man dras bakåt, och om man stannar kommer man dras bakåt någon meter, något som händer någon gång ibland om DICE servers har problem, dock inte jag skulle säga händer väldigt ofta, har bara hänt en gång i år för mig, men å andra sidan har vi som sagt kanske helt olika tidsuppfattningar

Nätkoden är kass, det håller jag med om, men det är inte speciellt mycket bättre i COD heller, även om det är aningen bättre där. Om det är långsamt eller inte beror också helt på vilket game mode man kör, i TDM 32 pers är det rent ut sagt kaos, med folk överallt, men som du säger är det bäst att prova hos en kompis om man är osäker vilket spel man föredrar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

BF3 alla gånger!
Jag spelar båda och BF3 är ljusår roligare, på alla plan (enligt mig iaf).

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Om du tycker att det gick väldigt fort att komma upp i maxlevel i BF3 så har vi antingen heeelt olika tidsuppfattningar, eller så var du mirakulöst bra vilket fick det att gå typ 3 gånger så snabbt som för alla andra

Beror på vad man man spelar för klass I BF3 är det en extremt större skillnad på hur lätt det är att få poäng gentemot BC2, där medic/assault klassen i BF3 är överlägsen alla andra när det gäller hur enkelt det är att få poäng.

Jag har spelat engineer nästan exklusivt i båda spelen, har spelat både BC2 och BF3 nästan alltid med en god vän som alltid har kört medic/assault. I BC2 levlade vi ungefär lika snabbt och mycket, och nådde maxlevel ungefär samtdigt. I BF3 har han nått maxlevel för längesedan, jag har fortfarande över 10 levels kvar. Min spelstil har inte förändrats alls, jag håller mig till att göra det som min klass ska göra (reps etc)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Bf3 är mitt svar fast mitt råd är väl att vänta på bf4 i höst. Lite synd kanske att slänga ut pengar på ett spel där över hälften av alla servrar kommer att dö ut i oktober. Nu vet jag iofs inte vad bf3 Premium kostar idag.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Om du tycker att det gick väldigt fort att komma upp i maxlevel i BF3 så har vi antingen heeelt olika tidsuppfattningar, eller så var du mirakulöst bra vilket fick det att gå typ 3 gånger så snabbt som för alla andra

Gummisnodd effekt är förresten inte det du beskriver, det är när man springer framåt men man dras bakåt, och om man stannar kommer man dras bakåt någon meter, något som händer någon gång ibland om DICE servers har problem, dock inte jag skulle säga händer väldigt ofta, har bara hänt en gång i år för mig, men å andra sidan har vi som sagt kanske helt olika tidsuppfattningar

Nätkoden är kass, det håller jag med om, men det är inte speciellt mycket bättre i COD heller, även om det är aningen bättre där. Om det är långsamt eller inte beror också helt på vilket game mode man kör, i TDM 32 pers är det rent ut sagt kaos, med folk överallt, men som du säger är det bäst att prova hos en kompis om man är osäker vilket spel man föredrar.

Va ja menar med långsamt att de känns som allt går så långsamt
Spelet hänger inte med vid många kommandon samtidigt
Samt kniven tex mega bugg när man skiftar snabbt eller skall snitta med den
Samt quickscope i bf3 funkar ju inge bra och ja lovar ja har gett spelet många försök
Har typ dryga 28000 kills med sniper och 60000 med vanliga vapen
Har kört med olika burk setups oxå trifire setup ati samt nvidia sli setups
Spelet är inte optimerat som de borde kunnst vara
Va ja menar med det är att ja tycker att typ alla speltillverkare idag
Slarvar och släpper mer och mer ofärdiga spel som sen spelaren får rapportera dom att fixa
Bf3 är lång ifrån en vacker syn emot vad de skulle kunna vara
Kräver alldeles för mycket hårdvara för den grafiken
Sitter själv just nu på enkla 1920/1080 120hz
Och ja h

Permalänk
Inaktiv

vad har du tänkt dig? Spela på wi uuu? xbox, xbox360,xbox1?? ps3-4? pc?