Permalänk
Medlem

Färga "chassi" av Gentle Typhoon

Hej!

Jag köpte Hydro H100i igår. För maximerad kylning och lägst ljudnivå tänker jag byta ut alla mina chassifläktar och radiatorns fläktar. Jag tänker plocka bort ena HDD-buren och köra en AF120 Quiet där fram som intake rakt mot grafikkortet, köra en SP120 Quiet som blåser på de kvarstående två HDD-vaggorna, ha en AF120 Quiet som exhaust där bak och två Gentle Typhoons som radiatorfläktar. Jag har ett tema (bortsett från MoBo) på svart och blått så att detta ska även fläktarna ha. Corsair-fläktarna kommer ju med blåa ringar så att det är löst, men jag vill ha mina Typhoons blåa också. Jag har hittat denna guide hur man kan färga de, men jag vill färga både bladen svarta och även "chassit" av fläkten blått. Hur kan man färga detta "chassi"? Jag har inte hittat någon online.

EDIT: Men tanke på allt jobb med att färga, är det smartare att köra med två SP120 High Performance? Verkar inte vara jättestor skillnad, förutom i ljudnivå där Typhoon är betydligt tystare. Vad tycker du?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Köp bara nya fläktar skulle jag säga. Känns billigare och lättare, Vet inte hur mycket sån färg kostar.

edit: såg hur jag skrev mitt inlägg nu.. ajaj, måste ha gått i sömnen eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinyah:

Köp bara nya fläktar skulle jag säga. Känns billigare och lättare, Vet inte hur mycket sån färg kostar.

Jag äger inga Typhoons om du tor det, jag behöver köpa nya i vilket fall. Du menar att jag ska köra på SP120 Performance?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Hade du redan haft GT-fläktar så hade du kunnat måla dem.
Men ska du välja mellan att köpa antingen GT och måla eller att köpa SP120 så hade jag gått på det sistnämnda.

Men för att svara på din fråga, ja det går att bara lacka ramen. Man tar bort klistermärket i mitten av fläkten för att blotta axeln som fläkt bladen snurrar på. Där sitter det en låsring som man pillar bort så kan man helt enkelt bara dela på fläkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Hade du redan haft GT-fläktar så hade du kunnat måla dem.
Men ska du välja mellan att köpa antingen GT och måla eller att köpa SP120 så hade jag gått på det sistnämnda.

Men för att svara på din fråga, ja det går att bara lacka ramen. Man tar bort klistermärket i mitten av fläkten för att blotta axeln som fläkt bladen snurrar på. Där sitter det en låsring som man pillar bort så kan man helt enkelt bara dela på fläkten.

Ok, tack!

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler