Office 2013s aktiveringswizard måste vara bland det sämsta jag varit med om

Permalänk

Office 2013s aktiveringswizard måste vara bland det sämsta jag varit med om

Jobbar på ett IT-företag och att lägga till office2013konton är ju en jävla mardröm. Lika mycket bråk varenda gång med att lägga till det med deras äckligt dåliga aktiveringswizard, 2010an var så förbannat lätt sen släpper dom den här skiten till produktaktivering.

Väljer jag att skriva in office nyckeln jag har i handen så kommer den till "redeem online" varpå jag loggar in med kontot för att den sedan ska komma till en jävla ruta om att jag inte har något office aktiverat på den anställdes konto (men jag vill ju lägga till ett office >_<) och det finns inte någonstans på deras förbannade sida en liten enkel ruta såsom "Product Key activation" utan enbart en jävla massa "Köp Office Här!!" men jag har ju redan betalat för skiten.

Ville bara skriva av mig min frustration över den här skiten..

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispen123:

Jobbar på ett IT-företag och att lägga till office2013konton är ju en jävla mardröm. Lika mycket bråk varenda gång med att lägga till det med deras äckligt dåliga aktiveringswizard, 2010an var så förbannat lätt sen släpper dom den här skiten till produktaktivering.

Väljer jag att skriva in office nyckeln jag har i handen så kommer den till "redeem online" varpå jag loggar in med kontot för att den sedan ska komma till en jävla ruta om att jag inte har något office aktiverat på den anställdes konto (men jag vill ju lägga till ett office >_<) och det finns inte någonstans på deras förbannade sida en liten enkel ruta såsom "Product Key activation" utan enbart en jävla massa "Köp Office Här!!" men jag har ju redan betalat för skiten.

Ville bara skriva av mig min frustration över den här skiten..

Om man jobbar på ett IT-företag, varför kör man inte volymlicens?
Och om ni nu mot förmodan kör volymlicens, varför lägger ni inte in det i installationen?

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Det är därför seriösa företag inte använder Office år 2013. Det finns bara ett val i frågan och det är Google Apps.

Aktiveringsprocessen innebär alltid någon slags huvudvärk!

Permalänk
Avstängd

Nu är ju Office2013 ruggigt jädra bra så jag förstår valet.
Men som sagt, volymlicenser är ju alltid trevligt...

Permalänk
Skrivet av anden12:

Om man jobbar på ett IT-företag, varför kör man inte volymlicens?
Och om ni nu mot förmodan kör volymlicens, varför lägger ni inte in det i installationen?

Jag som råkade skriva lite fel, menade att jag är IT admin på vårt företag. Vi kör volymlicenser för Office 2010 men hade tänkt gå över till office 2013 så 2 nyanställda har fått den vanliga office 2013 home&business som inte är volymlicensbaserad då vi inte skaffat en sådan än.

Skrivet av hirsch:

Det är därför seriösa företag inte använder Office år 2013. Det finns bara ett val i frågan och det är Google Apps.

Aktiveringsprocessen innebär alltid någon slags huvudvärk!

Jobbar på ett hyfsat stort företag, finns lite härochvar i världen så oseriösa skulle jag inte vilja kalla oss. Office 2010 aktiveringen funkade alltid jättebra tyckte jag men den här nya funkar ju inte för fem öre, varför byta bort något som funkar så smidigt till något som knappt fungerar?

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Det är därför seriösa företag inte använder Office år 2013. Det finns bara ett val i frågan och det är Google Apps.

Aktiveringsprocessen innebär alltid någon slags huvudvärk!

Har man tummen i arslet förstår jag helt och hållet ditt resonemang. Annars, nej.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Det är därför seriösa företag inte använder Office år 2013.

Seriösa företag använder inte Office.... Är du på riktigt???

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Det är därför seriösa företag inte använder Office år 2013. Det finns bara ett val i frågan och det är Google Apps.

Aktiveringsprocessen innebär alltid någon slags huvudvärk!

Oja, Google Apps är alltid helt överlägset:

http://www.v3.co.uk/v3-uk/news/2269843/google-trumps-microsof...

“We are left with a seriously sub par product, having wasted millions, most of which went to consultants, and huge data security issues now we're stuck on Google and it's flawed, unsecure products,”

Eller hur är det egentligen?

Till TS:
Jag skrev bara in min produktnyckel här: https://office.microsoft.com/en-001/MyAccount.aspx
Sen är det bara att logga in med samma konto i office så funkar allt fint.
Visserligen var det Office 365 men kanske kan vara till någon nytta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Det är därför seriösa företag inte använder Office år 2013. Det finns bara ett val i frågan och det är Google Apps.

Aktiveringsprocessen innebär alltid någon slags huvudvärk!

Alla seriösa företag/skolor använder Office Excel, Word och Powerpoint sedan vilken mail klient som används varierar beroende på hur säkert och effektivt man vill att mailen skall vara.

Hur 2013 aktivering är utvecklad kan jag inte säga något om eftersom jag kör kvar med 2007 SP3

Permalänk
Medlem

Varför inte sätta upp en aktiveringserver?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Det är därför seriösa företag inte använder Office år 2013. Det finns bara ett val i frågan och det är Google Apps.

Aktiveringsprocessen innebär alltid någon slags huvudvärk!

Office 2013 är bara aningen bättre integrerad i sharepoint..

Nå jag har installerat office 2013 på ett antal burkar och inte haft det minsta problem, jag vill minnas att jag inte ens behövde skriva in lösenord utan i efterhand fick leta upp var man aktiverade programmet. (under file)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Alla seriösa företag/skolor använder Office Excel, Word och Powerpoint sedan vilken mail klient som används varierar beroende på hur säkert och effektivt man vill att mailen skall vara.

Hur 2013 aktivering är utvecklad kan jag inte säga något om eftersom jag kör kvar med 2007 SP3

Nej detta kan jag inte hålla med om. Microsoft office är inte överlägset på allt. Det finns faktiskt för övrigt seriösa företag som kör Linux.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Nej detta kan jag inte hålla med om. Microsoft office är inte överlägset på allt. Det finns faktiskt för övrigt seriösa företag som kör Linux.

Jaha så du menar att företagen inte använder Office Excel.

Varför blandar du in Linux som är något helt annat än Office. Lycka till att företagets anställda dödliga medarbetare sitter med Linux. Det är vad jag menar och inte själva operativsystemet.

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Det finns bara ett val i frågan och det är Google Apps.

Haha nej lägg av, ni tvingar väl inte era användare att köra Google Apps?

Google Apps suger så fantastiskt illa. Det är som att använda Wordpad. Från Windows 95.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispen123:

Jag som råkade skriva lite fel, menade att jag är IT admin på vårt företag. Vi kör volymlicenser för Office 2010 men hade tänkt gå över till office 2013 så 2 nyanställda har fått den vanliga office 2013 home&business som inte är volymlicensbaserad då vi inte skaffat en sådan än.

Jobbar på ett hyfsat stort företag, finns lite härochvar i världen så oseriösa skulle jag inte vilja kalla oss. Office 2010 aktiveringen funkade alltid jättebra tyckte jag men den här nya funkar ju inte för fem öre, varför byta bort något som funkar så smidigt till något som knappt fungerar?

Men vad fan? jämför du en KMS-aktivering mot en manuell aktivering och tycker det fungerar sämre, eller läser jag fel?
har ni inte tillgång till KMS-nycklar får ni väll för fan skaffa det och aktivera det på er server, då flyter allt smidigt.
Vi körde precis det med både W8 & Office 2013, bara in med den nya nyckeln på servern, sen är det klart.
Låter lite som att ni saknar erfarenhet och inte här läst ett enda ord om hur man bör gå tillväga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Jaha så du menar att företagen inte använder Office Excel.

Varför blandar du in Linux som är något helt annat än Office. Lycka till att företagets anställda dödliga medarbetare sitter med Linux. Det är vad jag menar och inte själva operativsystemet.

Varför jag blandar in Linux? För att Microsoft Office inte finns till Linux. Om företaget i stor utsträckning kör Linux är det inte så vettigt att köra Microsoft Office.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt ifall sarkasmen inte lös igenom tillräckligt tydligt. Vi använder Google Apps - Gmail, kontakter, kalender, drive, google+, sites, groups, places och adwords. Detta ger oss en utmärkt kommunikationsplattform som möjliggör kommunikation över hela världen, oavsett enhet. Exempelvis kan en serviceingenjör kontakta kontoret ifrån en FPSO mitt ute i indiska oceanen med hjälp utav Hangouts helt kostnadsfritt istället för att slåss med operatören om dyrbar tid på satellittelefonen (ja, det finns obegränsat WiFi ombord). Klart att bandbredden är begränsad men "VoIP" fungerar med fullgott resultat.

För vissa delar av företaget duger Google Docs (Drive) alldeles utmärkt, exempelvis för serviceingenjören - för andra delar fungerar det inte alls, exempelvis konstruktionsavdelningen som ibland gör extremt avancerade excelark. Men då använder vi fortfarande Google Drive för lagring och för att möjliggöra att alla dokument alltid finns tillgängliga överallt. En lösning som fungerar extremt mycket bättre än "dåtidens" VPN-lösningar.

Säkerhetsargumenten förstår jag inte riktigt, tvåstegs verifiering, krypterade data, bra möjlighet för backup både via externa tjänster eller traditionellt via exempelvis en NAS (okej, dra inte upp PRISM, har inga bra argument emot det i dagsläget ). Dessutom används Apps av flera städer/myndigheter, där jag tror City of Los Angeles är den starkast lysande stjärnan.

Jag respekterar kraften hos Office, men för oss fungerar Google Apps extremt bra, samt att vi kombinerar det med Office där det behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Ber om ursäkt ifall sarkasmen inte lös igenom tillräckligt tydligt. Vi använder Google Apps - Gmail, kontakter, kalender, drive, google+, sites, groups, places och adwords. Detta ger oss en utmärkt kommunikationsplattform som möjliggör kommunikation över hela världen, oavsett enhet. Exempelvis kan en serviceingenjör kontakta kontoret ifrån en FPSO mitt ute i indiska oceanen med hjälp utav Hangouts helt kostnadsfritt istället för att slåss med operatören om dyrbar tid på satellittelefonen (ja, det finns obegränsat WiFi ombord). Klart att bandbredden är begränsad men "VoIP" fungerar med fullgott resultat.

För vissa delar av företaget duger Google Docs (Drive) alldeles utmärkt, exempelvis för serviceingenjören - för andra delar fungerar det inte alls, exempelvis konstruktionsavdelningen som ibland gör extremt avancerade excelark. Men då använder vi fortfarande Google Drive för lagring och för att möjliggöra att alla dokument alltid finns tillgängliga överallt. En lösning som fungerar extremt mycket bättre än "dåtidens" VPN-lösningar.

Säkerhetsargumenten förstår jag inte riktigt, tvåstegs verifiering, krypterade data, bra möjlighet för backup både via externa tjänster eller traditionellt via exempelvis en NAS (okej, dra inte upp PRISM, har inga bra argument emot det i dagsläget ). Dessutom används Apps av flera städer/myndigheter, där jag tror City of Los Angeles är den starkast lysande stjärnan.

Jag respekterar kraften hos Office, men för oss fungerar Google Apps extremt bra, samt att vi kombinerar det med Office där det behövs.

Som en bonus får man amerikanska myndigheter som snokar i ens mail/dokument/kaledrar/etc. Sweet!

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Skrivet av hirsch:

För vissa delar av företaget duger Google Docs (Drive) alldeles utmärkt, exempelvis för serviceingenjören

Hmm... tja, det beror väl på uppgiften, antar jag.

Vi gjorde faktiskt försök med Google Docs förra året, men det visade sig att alla jobbade i Word/Excel och sen kopierade materialet in i Docs. Google Docs blev bara ett onödigt extra steg. För oss vägde den enda fördelen (flera kunde arbeta på samma dokument) inte upp de många nackdelarna (Google Docs saknar funktioner).

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Hmm... tja, det beror väl på uppgiften, antar jag.

Vi gjorde faktiskt försök med Google Docs förra året, men det visade sig att alla jobbade i Word/Excel och sen kopierade materialet in i Docs. Google Docs blev bara ett onödigt extra steg. För oss vägde den enda fördelen (flera kunde arbeta på samma dokument) inte upp de många nackdelarna (Google Docs saknar funktioner).

Till 70% gör mina användare enkel texteditering, man utgår ifrån en mall, ändrar innehållet, lägger kanske till en bild, lista och tabell, sparar som pdf och sedan skickar. Alla våra enheter certifieras av DNV och det är rigorösa mängder dokumentation. För att utföra arbetet har Docs/Drive visat sig fungera extremt bra eftersom det rör sig om enkel texteditering. Brukar ett typiskt dokument på era företag innehålla mer än enkel text? Men den största fördelen, eftersom enkel texteditering ser inte jag som en fördel, är sökbarheten. Den är bäst, bättre än allt annat. Nästan så bra så att man inte ens skulle behöva en filstruktur.

En annan fördel, som du nämnde som den enda fördelen, är möjligheten att tillsammans med sina kollegor redigera ett dokument. Tänk er själva att ett team om ungefär 5 personer sitter och jobbar på en offert på uppemot 200 sidor, vad enkelt det blir när man tillsammans kan redigera detta gigantisk dokument istället för att tänka på revisioner och versioner. Eller behöva boka upp ett konferensrum i flera veckor för att kunna skapa dokumentet tillsammans. Jag skulle säga att den funktionen nästan ersätter behovet av ett riktigt PDM system.

Vi har gjort massor av studier internt och verkligen utmanat funktionerna i Google Drive/Docs och visst kan man göra extremt mycket och vara väldigt produktiv. Jag önskar att jag kunde visa er några utav våra slides och sheets vi har gjort som ett slags benchmark. Exempelvis kan ni se antalet funktioner i Sheets https://support.google.com/drive/table/25273?page=table.cs&rd... - det mesta finns, bör täcka ett vardagligt behov upp till 99,99%.

Till ovanstående talare, precis hur det ligger till med PRISM/NSA är fortfarande okänt. Men oavsett hur det ligger till, är det sällan rök utan eld och således är det såklart ett problem. Jag har dock inget svar, ännu, på hur detta ska hanteras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispen123:

Jobbar på ett IT-företag och att lägga till office2013konton är ju en jävla mardröm. Lika mycket bråk varenda gång med att lägga till det med deras äckligt dåliga aktiveringswizard, 2010an var så förbannat lätt sen släpper dom den här skiten till produktaktivering.

Väljer jag att skriva in office nyckeln jag har i handen så kommer den till "redeem online" varpå jag loggar in med kontot för att den sedan ska komma till en jävla ruta om att jag inte har något office aktiverat på den anställdes konto (men jag vill ju lägga till ett office >_<) och det finns inte någonstans på deras förbannade sida en liten enkel ruta såsom "Product Key activation" utan enbart en jävla massa "Köp Office Här!!" men jag har ju redan betalat för skiten.

Ville bara skriva av mig min frustration över den här skiten..

Sitter inte med ofice 2013, men med outlook 2013 och det är inte roligt att arbeta med. Ska försöka sätta mig in i powershell kommandon för det verkar vara det enda rätta för att snabbt kunna ändra och trixa med rättigheter och behörigheter...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Varför jag blandar in Linux? För att Microsoft Office inte finns till Linux. Om företaget i stor utsträckning kör Linux är det inte så vettigt att köra Microsoft Office.

Bara rykte:
http://www.extremetech.com/computing/147813-microsoft-looking...

Bara vad jag själv tycker -
Det beror på hur du ser på företaget. Sever miljö och liknande där ser jag Linux som mest använt. Annars om du ser på när man jobbar med text, tabeller och presentationer så är Office det mest optimala även fast det kommer nya företag så är Office bättre eftersom alla i företaget är vana vid Office och det finns väldigt avancerade funktioner i Office som gör att det fortfarande används inom skolor/företag. Hur som helst det varierar från företag till företag. Ändå att säga att Office suger eller liknande då kanske det har mer att göra med att man kanske inte har använt office fullt ut och vet vilka avancerade funktioner som verkligen finns i programmet. Själv har jag väldigt svårt att använda något annat än Office när jag vill göra något professionellt eftersom jag är alldeles för van vid Office.

Permalänk

Tog en snabbtitt på Google Docs igen, och ser att de faktiskt har fixat några av sakerna vi klagade på. T.ex. är det nu möjligt att göra en kopia av ett dokument, och några av funktionerna som inte fanns eller bara fanns som keyboard shortcuts finns nu i menyerna. Får väl göra ett nytt försök med Google Docs vid tillfälle.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av HelQ:

Men vad fan? jämför du en KMS-aktivering mot en manuell aktivering och tycker det fungerar sämre, eller läser jag fel?
har ni inte tillgång till KMS-nycklar får ni väll för fan skaffa det och aktivera det på er server, då flyter allt smidigt.
Vi körde precis det med både W8 & Office 2013, bara in med den nya nyckeln på servern, sen är det klart.
Låter lite som att ni saknar erfarenhet och inte här läst ett enda ord om hur man bör gå tillväga.

Men ursäkta om vi villle prova office 2013 innan man köper det. Vill ju inte köpa grisen i säcken direkt. Vi har KMS på Office 2010 men nu handlade det hela om 2013. Och jag ber om ursäkt om du tycker det låter som vi saknar erfarenhet bara för vi ville prova office 2013 innan vi skaffar det. Löste det hela genom Technet subscription istället.

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Skrivet av anden12:

Om man jobbar på ett IT-företag, varför kör man inte volymlicens?
Och om ni nu mot förmodan kör volymlicens, varför lägger ni inte in det i installationen?

Lite konstig inställning, nu visade det sig att han inte jobbade med IT (konsult?), men varför kan man inte nyttja andra licensformer än volymlicens, bara för man jobbar med IT?

Finns otroligt många konsulter som arbetar med småföretag (SMB-sektor alltså) som inte valt att nyttja volymlicenser. Kanske för de inte är tillräckligt stora. Kanske för de valt att köpa programvaran boxad i butik, vad vet jag

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delarium.:

Lite konstig inställning, nu visade det sig att han inte jobbade med IT (konsult?), men varför kan man inte nyttja andra licensformer än volymlicens, bara för man jobbar med IT?

Finns otroligt många konsulter som arbetar med småföretag (SMB-sektor alltså) som inte valt att nyttja volymlicenser. Kanske för de inte är tillräckligt stora. Kanske för de valt att köpa programvaran boxad i butik, vad vet jag

Om man har någon självbevarelsedrift och jobbar med IT så vill man underlätta för sig själv - alltså kör man volymlicens där det är möjligt (gärna med SA-avtal oxo så slipper man TS problem ).
Jag är medveten om att alla företag i världen inte har mer än 5 anställda eller officepaket, men det var oxo därför jag frågade.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Ber om ursäkt ifall sarkasmen inte lös igenom tillräckligt tydligt. Vi använder Google Apps - Gmail, kontakter, kalender, drive, google+, sites, groups, places och adwords. Detta ger oss en utmärkt kommunikationsplattform som möjliggör kommunikation över hela världen, oavsett enhet. Exempelvis kan en serviceingenjör kontakta kontoret ifrån en FPSO mitt ute i indiska oceanen med hjälp utav Hangouts helt kostnadsfritt istället för att slåss med operatören om dyrbar tid på satellittelefonen (ja, det finns obegränsat WiFi ombord). Klart att bandbredden är begränsad men "VoIP" fungerar med fullgott resultat.

För vissa delar av företaget duger Google Docs (Drive) alldeles utmärkt, exempelvis för serviceingenjören - för andra delar fungerar det inte alls, exempelvis konstruktionsavdelningen som ibland gör extremt avancerade excelark. Men då använder vi fortfarande Google Drive för lagring och för att möjliggöra att alla dokument alltid finns tillgängliga överallt. En lösning som fungerar extremt mycket bättre än "dåtidens" VPN-lösningar.

Säkerhetsargumenten förstår jag inte riktigt, tvåstegs verifiering, krypterade data, bra möjlighet för backup både via externa tjänster eller traditionellt via exempelvis en NAS (okej, dra inte upp PRISM, har inga bra argument emot det i dagsläget ). Dessutom används Apps av flera städer/myndigheter, där jag tror City of Los Angeles är den starkast lysande stjärnan.

Jag respekterar kraften hos Office, men för oss fungerar Google Apps extremt bra, samt att vi kombinerar det med Office där det behövs.

Vad är mervärdet då?
All(?) denna funktionalitet kan du ju få genom Office 365 och det blir till och med billigare än om du köper Google Apps och dessutom behöver ytterligare Office-paket. (Beroende lite på hur man räknar såklart...)

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Vad är mervärdet då?
All(?) denna funktionalitet kan du ju få genom Office 365 och det blir till och med billigare än om du köper Google Apps och dessutom behöver ytterligare Office-paket. (Beroende lite på hur man räknar såklart...)

Det finns inga avgörande funktioner som Google Apps har gentemot Office 365, åtminstone inte som vi använder, vi hade förmodligen varit minst lika nöjda med Office 365. Men när vi valde Apps var Office 365 inte vad det är idag. Jag ser inte en riktig deal breaker i dagsläget mer än att vi är extremt nöjda med Google, tjänsterna som sådana och support i världsklass. Det riktiga mervärdet är ironiskt nog den enda riktigt stora fördelen som Office vanligtvis har, och det är att mina anställda har lärt sig Apps och att ett byte vore alldeles för kostsamt och tidsödande.

Har du testat Office 365? Integreringen är allt annat än bra. Jag kan inte förstå hur du får Office 365 att bli billigare - på något vis, i de jämförelser vi har gjort är Office 365 betydligt dyrare.

Ni verkar inte riktigt köpa att vi är nöjda med Apps, men är inte det huvudsaken - att vi är nöjda? Oavsett om mjukvaran är sämre eller bättre. Vi använder datorer och mjukvara för att lösa problem. Vår mjukvara löser problem.