Tråkig upplevelse CDON.

Permalänk
Medlem

Tråkig upplevelse CDON.

CDON skriver 1-3 arbetsdagar.
Det tar mer än 3 dagar, eller så gör det inte det. Tolkningsfråga om man räknar första dagen som arbetsdag!

RÄTTELSE:
Problemet löst, jag har tänkt fel och kommer paketet imorgon är jag glad. CDONs kundservice bör dock läsa denna tråd för att kunna ge bättre svar till mig än vad dom gjorde

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem

Är det CDON:s fel att paketet ligger på posten ?

Seriöst...

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Äsch! Det är ju inte CDONs fel ifall posten har paketet! CDON kan inte göra postens arbete också vet du Det kommer nog snart ska du se.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma i din kritik, inte första gången CDON ignorerar och nonchalerar sina kunder. Jag förväntar mig någon form av kompensation.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

??? Det är posten du ska klaga på, POSTEN mottog ditt paket i måndags OCH har sorterat det = tagit emot det.

Kan du kopiera hela leveransinfon från posten?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Av nån anledni g tar CDONs leveranser alltid sjukt lång tid brukar beställa cykeldelar från Tyskland. Mycket snabbare. Beställde en cykel,tog under 1 dag. Men CDONs leveranser tar lång tid på sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När diablo 3 lanserades hände samma sak för mig fast med dustinhome och det är absolut inte någon annan än postens fel.
Då skickade dom spelet sen fick jag ett kolli nr som jag inte kunde följa(och enligt dom skulle jag hämta ut det på posten det kom inte i brevlådan) sen tog det 4 dagar innan jag fick spelet.
2dagar att skicka det 1dag hos posten sorterat för komma till mig och sen ytterliggare 1 innan det kom.

Men visst ibland kan det vara lite konstigt en gång beställde jag 3 saker från cdon då skickades 2 från göteborg 1 från malmö och i 3 helt olika paket men det var inget som framgick när jag beställde och för varje produkt fick jag väldigt stor kartong så under dagen poppade det in massa sms med att det låg saker på posten, och jag hade ju redan varit nere hämtat ett paket så det blev en vända till.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Har aldrig upplevt att CDON har tagit längre tid på sig än utsatt. Såvida de skickar det samma dag eller dagen efter beställningen är gjord ligger ju dessutom resten av ansvaret på Posten. Det lär nog inte bli bättre vilket företag man än beställer av, om det inte råkar ligga geografiskt närbeläget eller om de erbjuder alternativa fraktsätt (vilket man dock lär få betala för).

Permalänk
Medlem

Instämmer varning för CDON för att Posten inte kan göra sitt jobb!

Permalänk

Alla leveranser från cdon till mig har alltig gått mycket smidigt och fort. CDON kan inte rå för om människorna på posten är idioter och försenar din leverans, klaga på dom.

Permalänk
Medlem

Så, det är postens fel att CDON skriver saker deras leverantörer inte kan hålla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Hej!

Jag beställde i söndags ett par prylar från CDON som var i lager, och det stog "leverans: 1-3 arbetsdagar".

- Bra tänkte jag, då hinner jag få det innan jag åker bort.

På måndagen så får jag sms från posten att paketen är påväg, och på CDON står samma.

Idag har det gått tre arbetsdagar och på spårningen står det fortfarande:
"Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud"

Besviken som fan att dom inte håller vad som står på sidan. Kan dom inte hålla tre dagar så kan dom väl för fan skriva "3-7 arbetsdagar" eller något. Inte ljuga rakt upp i ansiktet på mig.

Varning för cdon. Mitt sista köp där!

Du driver va?! CDON sköter inte posten direkt, ring posten och kolla vart den är istället. Kan hända att den kommit bort

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Är det CDON:s fel att paketet ligger på posten ?

Seriöst...

Nej inte alls. Men varför skriver dom 1-3 arbetsdagar? Falsk marknadsföring i mina ögon! Hade jag vetat att det kunde ta mer än 3 dagar hade jag inte köpt från cdon.

Skrivet av Wallman_91:

Äsch! Det är ju inte CDONs fel ifall posten har paketet! CDON kan inte göra postens arbete också vet du Det kommer nog snart ska du se.

Läs ovan, plus att jag ska på semester imorgon = kommer inte få mina saker försen det att jag kommer hem.

Skrivet av Pippo:

Kan bara instämma i din kritik, inte första gången CDON ignorerar och nonchalerar sina kunder. Jag förväntar mig någon form av kompensation.

Ja, har googlat på detta och verkar vara återkommande, därav att jag skriver här för att "varna" fler. Ska även ge dåligt omdöme på prisjakt.

Skrivet av moonblase:

??? Det är posten du ska klaga på, POSTEN mottog ditt paket i måndags OCH har sorterat det = tagit emot det.

Kan du kopiera hela leveransinfon från posten?

Av någon anledning är mina leveranser uppdelade (en noctuafläkt och en xbox360 kontroller)

Fläkten:

Från:
-
Till:
********* (borttaget)
Här är din försändelse:

Beräknad leverans:
Tidigast 18 jun
17 jun kl 18:47
Malmö, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud.
Historik:
Datum Datum
17 jun kl 18:47 Malmö, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud.
17 jun kl 16:00 Edi-kund Varubrev, EDI-info från kund

Dold text

Kontrollern:

Från:
-
Till:
********* (borttaget)
Vikt:
500 g
Typ av försändelse:
Varubrev 1:a-klass
Kvitterad av:
-
Tilläggstjänster:
-
Referens eller ordernr:
-
Vikt:
317 g
Typ av försändelse:
Varubrev Flyg INTL
Kvitterad av:
-
Tilläggstjänster:
-
Referens eller ordernr:
-
Här är din försändelse:

Beräknad leverans:
Tidigast 19 jun
18 jun kl 17:43
Göteborg, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud.
Historik:
Datum Datum
18 jun kl 17:43 Göteborg, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud.
18 jun kl 10:10 Edi-kund Varubrev, EDI-info från kund

Dold text

Här blir jag fan lite undrande, "Varubrev Flyg INTL", skickar dom med FLYG mellan göteborg och stockholm?

Skrivet av TheFlyingFin:

Av nån anledni g tar CDONs leveranser alltid sjukt lång tid brukar beställa cykeldelar från Tyskland. Mycket snabbare. Beställde en cykel,tog under 1 dag. Men CDONs leveranser tar lång tid på sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visst, det är okej att det tar tid men då får dom fan ta och skriva det, inte ljuga mig rakt upp i ögonen.

Skrivet av BaZZe:

När diablo 3 lanserades hände samma sak för mig fast med dustinhome och det är absolut inte någon annan än postens fel.
Då skickade dom spelet sen fick jag ett kolli nr som jag inte kunde följa(och enligt dom skulle jag hämta ut det på posten det kom inte i brevlådan) sen tog det 4 dagar innan jag fick spelet.
2dagar att skicka det 1dag hos posten sorterat för komma till mig och sen ytterliggare 1 innan det kom.

Men visst ibland kan det vara lite konstigt en gång beställde jag 3 saker från cdon då skickades 2 från göteborg 1 från malmö och i 3 helt olika paket men det var inget som framgick när jag beställde och för varje produkt fick jag väldigt stor kartong så under dagen poppade det in massa sms med att det låg saker på posten, och jag hade ju redan varit nere hämtat ett paket så det blev en vända till.

Tummen ner för cdon.

Skrivet av Thomas H:

Har aldrig upplevt att CDON har tagit längre tid på sig än utsatt. Såvida de skickar det samma dag eller dagen efter beställningen är gjord ligger ju dessutom resten av ansvaret på Posten. Det lär nog inte bli bättre vilket företag man än beställer av, om det inte råkar ligga geografiskt närbeläget eller om de erbjuder alternativa fraktsätt (vilket man dock lär få betala för).

Du har haft tur.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Instämmer varning för CDON för att Posten inte kan göra sitt jobb!

Nej, men varför skriver CDON att dom har 1-3 arbetsdagar när dom tydligt inte kan hålla det?
Se inlägget över där jag kopierat in all data från posten.

Skrivet av mackan_93:

Alla leveranser från cdon till mig har alltig gått mycket smidigt och fort. CDON kan inte rå för om människorna på posten är idioter och försenar din leverans, klaga på dom.

Men varför skriver dom inte det, detta gäller två separata brev från malmö repsektive göteborg och INGET av dom har kommit i tid.

Skrivet av Rådström:

Så, det är postens fel att CDON skriver saker deras leverantörer inte kan hålla?

Nej, läs upp ^

Skrivet av Brainsplitter:

Du driver va?! CDON sköter inte posten direkt, ring posten och kolla vart den är istället. Kan hända att den kommit bort

Tror inte det, det handlar om två separata paket också!

Visa signatur

CoreOS

Permalänk

Ifall man läser på CDONs Köp och leveransvillkor står det tydligt, "Leveranstiden är vanligtvis 1-3 respektive 4-6 arbetsdagar från beställningsdagen, se info på den enskilda produkten."

Visa signatur

Node 304 - i5 3570K - GTX 680 - 120GB SSD x2 - Integra R2 650W

Permalänk
Avstängd

Beställde ett Bluetooth tangentbord och en HDMI-adapter till mobilen (En Note1 Phablet) också i söndags. Från Netonnet, fick igår epost om att det var skickat och trodde att jag kunde hämta ut dem i dag efter jobbet.
Fast inget sms kom att paketet kunde hämtas ut kom
Kollade med postens kollinummer och där stod det att paketet var felsorterad och skickad till fel stad Får vänta till efter midsommar på paketet.

Kan det bero på invasionen av sommarjobbare, dom flesta har ju fortfarande fostervatten kvar bakom öronen... Annars funkar posten bra

Synd det är ju midsommarhelg, då kan man räkna med regn och innesittande, skulle ha varit trevligt att testa Android och Androidmobilen som skrivbordsdator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det har ju inte gått 3 leveransdagar än, imorgon är det 3.
Hoppas iaf att du fått paketet då.

Måndag så fixas ordern och posten hämtar.
Tisdag = 1
Onsdag = 2
Torsdag = 3

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeinzHannes:

Ifall man läser på CDONs Köp och leveransvillkor står det tydligt, "Leveranstiden är vanligtvis 1-3 respektive 4-6 arbetsdagar från beställningsdagen, se info på den enskilda produkten."

Stämmer, och på bägge mina varor stod det 1-3 dagar. Vilket enligt mig är falsk marknadsföring.

Skrivet av Fafne:

Beställde ett Bluetooth tangentbord och en HDMI-adapter till mobilen (En Note1 Phablet) också i söndags. Från Netonnet fick igår epost om att det var skickat och trodde att jag kunde hämta ut dem i dag efter jobbet.
Fast inget sms kom att paketet kunde hämtas ut kom :/
Kollade med postens kollinummer och där stod det att paketet var felsorterad och skickad till fel stad Går vänta till efter midsommar.

Kan det bero på invasionen av sommarjobbare, dom flesta har ju fortfarande fostervatten kvar bakom öronen...

Synd det är ju midsommarhelg, då kan man räkna med regn och innesittande, skulle vara trevligt att testa Android och Androidmobilen som skrivbordsdator.

Beklagar.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Det har ju inte gått 3 leveransdagar än, imorgon är det 3.
Hoppas iaf att du fått paketet då.

Måndag så fixas ordern och posten hämtar.
Tisdag = 1
Onsdag = 2
Torsdag = 3

Hoppas att det är som du säger! Men ändå, tre (fyra) arbetsdagar för att få ett paket från lagret i gbg till sthlm är rätt kasst :/

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem

vilken jävla tråd... CDON har gjort sitt, vilket dem gjorde enligt vad dem sagt. Gnäll på posten ffs.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Wow TS är ett riktigt snille! Gnäller på ett företag för att det är ett annat som tar lång tid på sig....

Hur gammal är du? 14?

CDON har levererat dina prylar från sitt lager. Att sen Posten inte klarar att leverera i tid kan väl inte de hjälpa? Tänk på att det är sommar och semestervikarier på Posten nu och då brukar det kunna ta lång tid.

Men du är väl för trög för att tänka längre än näsan räcker...

Det är folk som du som får mig att dunka huvudet i bordet.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Skrivet av elev10:

Stämmer, och på bägge mina varor stod det 1-3 dagar. Vilket enligt mig är falsk marknadsföring.

Beklagar.

Hoppas du trollar.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk

Moderator var snäll lås tråden.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Nej, men varför skriver CDON att dom har 1-3 arbetsdagar när dom tydligt inte kan hålla det?
Se inlägget över där jag kopierat in all data från posten.

Jag har inte fått min skickade order.

Om din order är skickad men du inte mottagit en avisering från Posten, ber vi dig att kontakta Postens lokala avhämtningsställe där du bor för att se om din försändelse ligger där. Posten kan söka på försändelse-id som finns i den leveransbekräftelse du fått från oss, alternativt på ditt namn.

----------------

Snälla börjar undra hur gammal du är.

Permalänk
Medlem

MACKE! RING ÅKLAGAREN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Hoppas att det är som du säger! Men ändå, tre (fyra) arbetsdagar för att få ett paket från lagret i gbg till sthlm är rätt kasst :/

Varför dom gör så vet jag inte, men det känns som om dom skeppar ett flertal beställningar på en gång (för att spara pengar).
Typ att dom fyller en container till STHLM och skeppar den när den är full typ (kanske nån annan vet om det är så??)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk

Stäng av denna pinsamma användare!!!!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Inaktiv

Varför handlar folk fortfarande på cdon? Såna här trådar om att dom har problem med cdon är väldigt vanliga..

Permalänk

Hela ansvaret ligger ju hos Posten.

Gör du beställningen på en söndag är det lika som att du skulle göra den på en måndag. Leveranstidsmässigt sett. Alltså är vi idag inne på 2a arbetsdagen kan man säga då det bara är ett plus ifall det går iväg samma dag.

Nu gjorde det ju tom det och sedan är det posten som inte levererat.

Tycker du det är jättejobbigt att vänta så kan du nog åka till posten och hämta paketet med ditt kollinummer. Ring först bara och se vilket ombud det ligger på.

Skrivet av Emil_98197:

Varför handlar folk fortfarande på cdon? Såna här trådar om att dom har problem med cdon är väldigt vanliga..

Jag tycker det är rätt vanligt med klagomål på alla jag. CDON är dessutom rätt nya på marknanden.

Här skickade CDON iväg paketet samma dag, bättre kan det inte bli. CDON har posten som leveransföretag precis som alla andra butiker.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

vilken jävla tråd... CDON har gjort sitt, vilket dem gjorde enligt vad dem sagt. Gnäll på posten ffs.

Men hade dom bara skrivit att det kunde ta mer än 3 dagar hade det vart okej!

Skrivet av daskedennis:

Wow TS är ett riktigt snille! Gnäller på ett företag för att det är ett annat som tar lång tid på sig....

Hur gammal är du? 14?

CDON har levererat dina prylar från sitt lager. Att sen Posten inte klarar att leverera i tid kan väl inte de hjälpa? Tänk på att det är sommar och semestervikarier på Posten nu och då brukar det kunna ta lång tid.

Men du är väl för trög för att tänka längre än näsan räcker...

Det är folk som du som får mig att dunka huvudet i bordet.

Tiden är inte problemet utan det är att dom säger en sak som inte gäller.

Skrivet av kvicksilv3r:

Hoppas du trollar.

Nej, men alla missuppfattar vad jag menar.

Skrivet av Mimematis:

Jag har inte fått min skickade order.

Om din order är skickad men du inte mottagit en avisering från Posten, ber vi dig att kontakta Postens lokala avhämtningsställe där du bor för att se om din försändelse ligger där. Posten kan söka på försändelse-id som finns i den leveransbekräftelse du fått från oss, alternativt på ditt namn.

----------------

Snälla börjar undra hur gammal du är.

3 och ett halvt.

Visa signatur

CoreOS