Reparera telefonskärm, genom kommunen?

Permalänk
Medlem

Reparera telefonskärm, genom kommunen?

Tjoho! Jag har ett litet problem, min telefon (Samsung Galaxy S Plus GT-i9001 8GB) fick en spricka idag efter ha krossats i min datorväska,

, dock för att göra en lång historia kort så är det en kommunal telefon, den är alltså en investering som kommunen har gjort, dvs jag har fått den. Kan jag då (lite sneaky) försöka få kommunen att betala reparationen av skärmen? Eller måste jag vara mera hederlig och skicka in den till Samsung på reparation?

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Vila i frid

Du har förmodligen en hemförsäkring som betalar skadan. Normalt brukar man ha 1500 i självrisk.

Permalänk
Medlem

Kolla så inte kommunen har någon bättre försäkring på den?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av excepto:

Tjoho! Jag har ett litet problem, min telefon (Samsung Galaxy S Plus GT-i9001 8GB) fick en spricka idag efter ha krossats i min datorväska, http://i.imgur.com/T7SPrJa.jpg
, dock för att göra en lång historia kort så är det en kommunal telefon, den är alltså en investering som kommunen har gjort, dvs jag har fått den. Kan jag då (lite sneaky) försöka få kommunen att betala reparationen av skärmen? Eller måste jag vara mera hederlig och skicka in den till Samsung på reparation?

så vi skattebetalare ska pröjsa din telefon, först via inköpet och sen för en reparation av en skada som som du själv orsakat , är du på riktigt eller?

Pajade den under legitim arbetstid, sure, då är det ju en annan femma, men självrisken lär du nog antagligen få stå för, om inte annat så är det åtminstone inte mer än rätt

Rant over.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Nej, du ska stå för skadan eftersom det är du som förstört telefonen

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Kolla med Samsung vart de har licensierade serviceställen. De brukar väl ta allt mellan 500-800 kr för att byta displayen och glaset.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain