source eller global effensive?

Permalänk

source eller global effensive?

hallå!
hade tänkt köpa mitt allra första cs men ingen aning vilket av dem som är det bästa och roligaste! kvittar vilket som kom ut senast helt ointressant för min del. Iallafall står det mellan cs go och cs source!

skriv gärna vilket du skulle rekommendera och varför!
ha en trevlig midsommar! adjö!

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen skulle jag välja source. Jag spelar inte cs alls längre, men när jag spelade så var det source och det verkar fortfarande vara populärt. Nu var det i och för sig ett tag sen jag spelade GO, men då fanns det inte så många mods/custom maps till det till exempel. Överlag tycker jag source är ett bättre spel då GO inte känns som ett "riktigt" cs. Jag kanske är lite partisk, men det är i alla fall min åsikt

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Soruce. Köpte själv CS:GO för 2 veckor sen, har spelat 40 mins, inte så aktivt som source och gillar soruce extremt mycket mer.
CS:GO är inte gjort som ett "Cs spel" det känns mer som bf 3-4 i hur gubben rör sig till musens rörelser osv. Personligen gillar jag de inte alls.

Permalänk
Medlem

Skulle köpa GO eller 1.6. Det finns rätt mycket mods till GO redan, såklart inte lika många som source och 1.6 men de har ju funnits mycket längre.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Gå på GO. Jag har kört alla versioner av CS och har man kört GO ett tag så är det svårt att gå tillbaka till dom tidigare versionerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Personligen skulle jag välja source. Jag spelar inte cs alls längre, men när jag spelade så var det source och det verkar fortfarande vara populärt. Nu var det i och för sig ett tag sen jag spelade GO, men då fanns det inte så många mods/custom maps till det till exempel. Överlag tycker jag source är ett bättre spel då GO inte känns som ett "riktigt" cs. Jag kanske är lite partisk, men det är i alla fall min åsikt

det har dock dykt upp mer custom maps till CS GO och det expanderar ganska bra där just nu :3
till TS
bara sök cs go custom maps på youtube och kika där
och efter det cs s custom maps så kan du kika vad som finns till CS S. på youtube också :3

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Cs:Go tycker jag, hatar source, älskar 1.6 men knappt några som spelar det längre.

Permalänk
Medlem

Eftersom man är en gammal 1.6 spelare så sitter hatet kvar mot Source, så min röst går till CS:GO

Permalänk
Master of Overkill

CS:GO
Source är STEN dött.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Har kört både 1.6 och Source (ca 800 H på source) samt köpte nyligen Go och måste säga att Go är riktigt roligt. Linkande känsla som tidigare cs samt samma mods/maps (nestan) som source. Sen det stora plus i kanten, man kan söka pcw vilket är otroligt roligt om man är några stycken som lirar ihop Jag skulle tagit Go då det, enligt mig, erbjuder samma spelglädje, samma mod/map utbud (finns väldigt många och ökar) samt att man kan söka pcw tillsammans med upp till 5 kompisar (pcw är när man är 5 personer och möter 5 andra på en map ett antal rundor).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk

GO lätt

Permalänk
Skrivet av tvelander:

CS:GO
Source är STEN dött.

Vad menar du med stendött? För det är då inga problem att hitta servar att spela på.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Pellemanify:

Vad menar du med stendött? För det är då inga problem att hitta servar att spela på.

Jag menar det finns ingen SCEN inom Source inget man pratar om längre väldigt dött.

Samma sak med Quake ingen E-SPORT längre för att det blev för litet tillslut.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Global Offensive, garanterat. Tycker det framförts tillräckligt många bra argument i det spelets favör.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga CS: Source. Ett gammalt spel med en motor som tillåter enorma mängder moddar och specialservrar - och har en hel del ackumulerade färdigpaketerade koncept sedan gammalt.

Global Offensive känns för mig rörigt och ostrukturerat. Sedan har dom tagit bort t ex ljuddämparna från Poliserna och fortfarande inte åtgärdat tidigare spelens totalvärdelösa vapenbalans. De har även tagit bort spray-funktionen - vilket var en kul grej i de gamla spelen. Överlag känns GO fullkomligt värdelöst så lite de gör nytt och det lilla de gjort går flera steg tillbaka i seriens utveckling.

Skrivet av tvelander:

Jag menar det finns ingen SCEN inom Source inget man pratar om längre väldigt dött.

Samma sak med Quake ingen E-SPORT längre för att det blev för litet tillslut.

Vem bryr sig om e-sportsfaktorn? Det är nog världens sämsta måttstock i spelkval.

Permalänk
Medlem

GO över Source alla dar i veckan. Mellan 1.6 och GO är dock valet svårare.

Permalänk
Vägledare

GO, helt klart

Permalänk
Medlem

Helt ärligt så har CS:GO den enda professionella scenen just nu, CS:GO har inte jättemycket mods/kartor än men det är på väg vad jag fattat det som.

CS:GO har imho bättre friends system som påminner väldigt mycket om dota2, att köra gathers i den inbyggda laddern eller andra ställen som typ ESEA funkar bra på CS:GO.

Efter ett par timmar (170 för min del) så har CS:GO växt jättemycket på mig. Det är en väldigt bra ersättare till 1.6 och source om man bara slutar att vara en gnällspik.

Skrivet av Mr.Borka:

Vem bryr sig om e-sportsfaktorn? Det är nog världens sämsta måttstock i spelkval.

Jag spelar ALDRIG mods eller custom maps och jag absolut ÄLSKAR tävlingsmoment. Så JAG bryr mig VÄLDIGT mycket om e-sportsfaktorn.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

CS:GO mycket bättre känsla än CS:S och bättre grafik än 1.6 och CS:S

Permalänk
Avstängd

Om man ser lite längre fram i tiden så är Go rätt val eftersom allt fler går ifrån Source.

Visa signatur
Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mr.Borka:

Jag skulle säga CS: Source. Ett gammalt spel med en motor som tillåter enorma mängder moddar och specialservrar - och har en hel del ackumulerade färdigpaketerade koncept sedan gammalt.

Global Offensive känns för mig rörigt och ostrukturerat. Sedan har dom tagit bort t ex ljuddämparna från Poliserna och fortfarande inte åtgärdat tidigare spelens totalvärdelösa vapenbalans. De har även tagit bort spray-funktionen - vilket var en kul grej i de gamla spelen. Överlag känns GO fullkomligt värdelöst så lite de gör nytt och det lilla de gjort går flera steg tillbaka i seriens utveckling.

Vem bryr sig om e-sportsfaktorn? Det är nog världens sämsta måttstock i spelkval.

Du kan ju ha den uppfattningen.

Men blev aldrig CSS stort och CS:GO direkt?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Meh, aldrig förstått hur man kan gilla CS överhuvudtaget.
Känns så stelt på något sätt

Permalänk

GO eller 1.6

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Meh, aldrig förstått hur man kan gilla CS överhuvudtaget.
Känns så stelt på något sätt

Jag spelar det för att det är så simpelt men ändå kul, man kan inte ligga ner det är inte massa olika uppgraderingar så gubben blir bättre, inte olika healthpack och sådanna grejer utan att det är mer skillbaserat. ingen healthgeneration. Finns däremot massvis med olika servrar där det är annorlunda t ex minigames där det är mängder med olika banor och gamemodes. Eller zombie-mode eller vad man säger.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Jag menar det finns ingen SCEN inom Source inget man pratar om längre väldigt dött.

Samma sak med Quake ingen E-SPORT längre för att det blev för litet tillslut.

Jo det är sant men jag antar att ts inte kollar eller spelar inom e-sport därför är det inte utdött.

Permalänk
Medlem

CS:GO.

Visa signatur

the streets, YO

Permalänk
Medlem

GO utan tvekan, om man bortser från 1.6 dvs.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Jag spelar det för att det är så simpelt men ändå kul, man kan inte ligga ner det är inte massa olika uppgraderingar så gubben blir bättre, inte olika healthpack och sådanna grejer utan att det är mer skillbaserat. ingen healthgeneration. Finns däremot massvis med olika servrar där det är annorlunda t ex minigames där det är mängder med olika banor och gamemodes. Eller zombie-mode eller vad man säger.

Jag tycker inte det känns som skill i det. Eller beror väl på vad man definierar "skill".
I väldigt snabba spel som CS och även Cod handlar det mest om reaktionsförmåga,
ibland hur precis du kan vara med musen för att sikta.
Spelar man spel med större banor och som inte är lika "snabba" så behöver
man tänka mer med huvudet. För mig när jag spelar Cod så behöver jag inte koncentrera mig
alls eller tänka överhuvudtaget, jag bara springer runt som en huligan och slaktar folk.
Medan i BF3 så är jag försiktig, koncentrerad osv.
Så gör jag i alla fall, kanske inte alla som gör dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Att du jämför CS och COD visar ju bara hur lite du vet om CS. Spelar man CS seriöst är taktig 80%

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Att du jämför CS och COD visar ju bara hur lite du vet om CS. Spelar man CS seriöst är taktig 80%

Varför skulle jag inte jämföra? Båda är snabba spel med ganska små banor osv.
Skillnaden är väl mest att det finns mer saker i Cod, killstreaks mm.
Aldrig sett någon spela CS i Team deathmatch som verkar ha någon form av "taktik".
Möjligtvis S&D eller va det heter, fast egentligen inte så mycket där heller.