grafikkort watt över nätaggregat

Permalänk

grafikkort watt över nätaggregat

Tjena, tittar på grafikkort och läser då att alla 4-5 jag tittar på har /minst/ 450 watt i krav eller minimum för nätaggregat, medans min dator har 400 watt.

Just nu kör jag 2 stycken grafikkort, bara intryckta, och hörde att det kanske inte var så smart här; http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/1218086-nytt-grafik...

Jag gissar att jag kört långt över 400 watt eller vad man nu ska säga med mina nuvarande 2 kort, så mina 2 frågor är

Går det att köra ett grafikkort som säger rekommenderat eller minst 450 watt på min dator som bara har 400? Vad händer? Någon fara?
Har kört 9+ månader med mina 2 jag har nu så tror ingenting kommer "brinna" direkt.

Har mina 2 grafikkort som jag kört nu gått över gränsen på 400? (namn osv här: http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/1218086-nytt-grafik...

Ursäktar om jag varit oklar, kommer då att förklara mig.

edit: har då använt båda då jag kör 2 skärmar i ett kort och en i den andra (har kört 2 där med men blev lite mycket)

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem

Vad är det du inte förstår, du har bara använt 1 kort hela tiden! Dina 2 kort är av olika modeller så det går INTE att köra dem tillsammans. Men för att svara på din fråga så beror det på vilken verkningsgrad osv ditt nätagg har, länka gärna det. Om du ska köpa ett till 560Ti så behöver du antagligen köpa ett nytt nätaggregat på säg 600-700W så har du marginaler.

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Vad är det du inte förstår, du har bara använt 1 kort hela tiden! Dina 2 kort är av olika modeller så det går INTE att köra dem tillsammans. Men för att svara på din fråga så beror det på vilken verkningsgrad osv ditt nätagg har, länka gärna det. Om du ska köpa ett till 560Ti så behöver du antagligen köpa ett nytt nätaggregat på säg 600-700W så har du marginaler.

Har inte kört tillsammans men använt 2 skärmar i mitt 560 ti och ett i det andra. Så jag har hela tiden använt båda.

Men vad händer om jag drar in ett 450 kort i 400?

vet ej mitt agg för jag har inte byggt ihop datorn... märkesdator eller vad vännen kallar det

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av redpois0n:

Har inte kört tillsammans men använt 2 skärmar i mitt 560 ti och ett i det andra. Så jag har hela tiden använt båda.

Men vad händer om jag drar in ett 450 kort i 400?

vet ej mitt agg för jag har inte byggt ihop datorn... märkesdator eller vad vännen kallar det

Jag tror inte ett piss på det där, du får ta några bilder och lägga upp.

Eftersom att det är en märkesdator så borde du skaffa nytt nätagg. Det här är bra och kommer hålla länge: http://www.inet.se/produkt/6909729/fractal-design-integra-r2-...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av friskybob:

Jag tror inte ett piss på det där, du får ta några bilder och lägga upp.

Eftersom att det är en märkesdator så borde du skaffa nytt nätagg. Det här är bra och kommer hålla länge: http://www.inet.se/produkt/6909729/fractal-design-integra-r2-...

Är väldigt vanligt att använda två olika kort om man kör ena som slavkort till extraskärmar. Tro inte på piss du, men nog fan stämmer det.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Jag tror inte ett piss på det där, du får ta några bilder och lägga upp.

Eftersom att det är en märkesdator så borde du skaffa nytt nätagg. Det här är bra och kommer hålla länge: http://www.inet.se/produkt/6909729/fractal-design-integra-r2-...

Ska berätta historian från början,

  • Har 2 skärmar

  • Ska köpa 3dje

  • Kommer på att nuvarande kort bara tar 2

  • Stoppar in mitt gamla (dåliga) kort

  • trycker in en skärm där

  • 2 i det andra

  • funkat så 9 månader

Inget val att köpa nytt nätagg för det är en för stor "operation" för mig... Nej tack

Så hur många watt "drar" dom här 2 tillsammans???... har fått höra några grafikkort jag rabblade upp är bättre än dom 2 tillsammans men ingen tar under 450 watt minimum/rekommenderat så... vill ha tips om 450 kort drar på min 400

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av redpois0n:

Ska berätta historian från början,

  • Har 2 skärmar

  • Ska köpa 3dje

  • Kommer på att nuvarande kort bara tar 2

  • Stoppar in mitt gamla (dåliga) kort

  • trycker in en skärm där

  • 2 i det andra

  • funkat så 9 månader

Inget val att köpa nytt nätagg för det är en för stor "operation" för mig... Nej tack

Så hur många watt "drar" dom här 2 tillsammans???... har fått höra några grafikkort jag rabblade upp är bättre än dom 2 tillsammans men ingen tar under 450 watt minimum/rekommenderat så... vill ha tips om 450 kort drar på min 400

Du skall inte ta tillverkarnas rekommendation bokstavligt, det är vad kortet dricker som är det intressanta.
sen så är rekommendationen anpassad för hela riggen
deras 450 watt gäller för hela datorns förbrukning och inte vad kortet ensamt kommer att dricka
ditt agg fungerar nog men jag skulle ändå köpa ett nytt i dina kläder
det är inte så svårt att sätta in och installera ett nytt agg
alla kontakter är formade så att det inte skall gå att koppla fel
t.ex
SATA - dvd brännare, hårddisk
PCI-e - grafikkort
CPU - processor
den döbreda kontakten kan verkligen bara sättas på ett ställe så det är inte så svårt
om du blir osäker trots allt så snacka med din polare som tjötade om märkesdatorer
han kanske kan saker och ting
någon får komplettera/rätta mig
jag är lite full så här inpå midsommarafton
hare gö

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Du skall inte ta tillverkarnas rekommendation bokstavligt, det är vad kortet dricker som är det intressanta.
sen så är rekommendationen anpassad för hela riggen
deras 450 watt gäller för hela datorns förbrukning och inte vad kortet ensamt kommer att dricka
ditt agg fungerar nog men jag skulle ändå köpa ett nytt i dina kläder
det är inte så svårt att sätta in och installera ett nytt agg
alla kontakter är formade så att det inte skall gå att koppla fel
t.ex
SATA - dvd brännare, hårddisk
PCI-e - grafikkort
CPU - processor
den döbreda kontakten kan verkligen bara sättas på ett ställe så det är inte så svårt
om du blir osäker trots allt så snacka med din polare som tjötade om märkesdatorer
han kanske kan saker och ting
någon får komplettera/rätta mig
jag är lite full så här inpå midsommarafton
hare gö

Eftersom jag är dålig i hårdvarusammanhang så vill jag kolla på detta sett

Min dators nätagg är på 400 watt, upprepar

Om jag köper detta kort; http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi... där det står "Min nätaggregat: 450 w" kommer det fortfarande kunna köras utan farliga konsekvenser?

väldigt förvirrad

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem

Du kan inte köra AMD och NVIDIA kort tillsammans om du inte använder ditt Nvidia kort som ett dedikerat PsychX kort.
Du verkar inte lyssna på vad vi säger till dig.

Så ja, du har bara använt ETT kort hela tiden.

Permalänk
Skrivet av Xinyah:

Du kan inte köra AMD och NVIDIA kort tillsammans om du inte använder ditt Nvidia kort som ett dedikerat PsychX kort.
Du verkar inte lyssna på vad vi säger till dig.

Så ja, du har bara använt ETT kort hela tiden.

Tror du missade någonting, har 2 skärmar i ett och en skärm i den andra.

uppdaterar

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av redpois0n:

Tror du missade någonting, har 2 skärmar i ett och en skärm i den andra.

uppdaterar

Vad jag har hört så har det aldrig funkat. Du kanske har rätt, men jag vettifan.

Permalänk
Skrivet av Xinyah:

Vad jag har hört så har det aldrig funkat. Du kanske har rätt, men jag vettifan.

Funkar nu och har gjort så i 9 månader, har till och med kört 2 kort i ett, och 2 i det andra

Men känns mer bekvämt med bara ett kort som klår dom båda

Nu, kan man köpa 450 watt kort när mitt agg bara tar 400?

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av redpois0n:

Funkar nu och har gjort så i 9 månader, har till och med kört 2 kort i ett, och 2 i det andra

Men känns mer bekvämt med bara ett kort som klår dom båda

Nu, kan man köpa 450 watt kort när mitt agg bara tar 400?

JA det kan du!

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem

Jag har gjort samma sak som du Redpois0n dock bara i 3 timmar men det fungerade.
men det bästa för dig vore fortfarande ett nytt agg och åter en gång så meddelar jag att det är lätt att installera ett nätaggregat
och JA du kan köpa ett kort från t.ex Nvidia som vill ha 450watt
då dessa watt är rekommenderat för hela riggen.
dock så brukar dessa märkesdatoragg vara utrustade med en hög Molex
så du behöver då Molex-PCI-e
då jag tvekar på att ditt agg har färdiga PCI-e kontakter
1 till 2st sådana här http://www.inet.se/produkt/8906179/adapter-2x4-pins-12v-till-...
visst kan du köra utan men då är det väl mest skrivbord och film som gäller
jag vet inte då jag aldrig kört utan ikopplade PCI-e kontakter
men köp Nvidia kortet eller vilket kort du vill i klassen <---- (Jag får inte vara fanboy ajjabajja)
ditt agg kommer klara det
och om vi säger bara OM det nu inte skulle göra det trots allt så är det värsta som händer vid spelande att det blir svart i rutan
så fixa ditt kort och lira paj
MEN GLÖM INTE PCI-E KONTAKTERNA
dom är lika viktiga som din puls-åder.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Om jag har fattat dig rätt, vill du köpa ett 660 och stoppa in det i din dator och köra på 3 skärmar på de kortet utan dom andra?
Om så är fallet så är svaret ja det kommer gå bra (tillverkaren lägger alltid på extra watt i sina rekommendationer)
Om du överskriver ditt nätaggregats watt antal (400 watt i de här fallet) kommer datorn stängas av.
Vad har du för nätaggregat?

Jag blev väldigt förvirrad av din text vad du faktiskt ville berätta.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Jag har gjort samma sak som du Redpois0n dock bara i 3 timmar men det fungerade.
men det bästa för dig vore fortfarande ett nytt agg och åter en gång så meddelar jag att det är lätt att installera ett nätaggregat
och JA du kan köpa ett kort från t.ex Nvidia som vill ha 450watt
då dessa watt är rekommenderat för hela riggen.
dock så brukar dessa märkesdatoragg vara utrustade med en hög Molex
så du behöver då Molex-PCI-e
då jag tvekar på att ditt agg har färdiga PCI-e kontakter
1 till 2st sådana här http://www.inet.se/produkt/8906179/adapter-2x4-pins-12v-till-...
visst kan du köra utan men då är det väl mest skrivbord och film som gäller
jag vet inte då jag aldrig kört utan ikopplade PCI-e kontakter
men köp Nvidia kortet eller vilket kort du vill i klassen <---- (Jag får inte vara fanboy ajjabajja)
ditt agg kommer klara det
och om vi säger bara OM det nu inte skulle göra det trots allt så är det värsta som händer vid spelande att det blir svart i rutan
så fixa ditt kort och lira paj
MEN GLÖM INTE PCI-E KONTAKTERNA
dom är lika viktiga som din puls-åder.

Snälla förklara pci e kontakterna. Varför tar jag bara inte ut det jag har och sätter in det nya?

Skrivet av 24mbit:

Om jag har fattat dig rätt, vill du köpa ett 660 och stoppa in det i din dator och köra på 3 skärmar på de kortet utan dom andra?
Om så är fallet så är svaret ja det kommer gå bra (tillverkaren lägger alltid på extra watt i sina rekommendationer)
Om du överskriver ditt nätaggregats watt antal (400 watt i de här fallet) kommer datorn stängas av.

Jag blev faktiskt väldigt förvirrad av din text vad du faktiskt ville berätta.

Ja. Nu är det så att en väldigt snäll medlem skickade mig detta

http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

Båda mina kort jag tittar på som är här;

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1379702
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1370115

är där på och drar under 400 OCH mindre än det nuvarande jag har enligt medlemmen.

Så jag tror inte jag får problem

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av redpois0n:

Snälla förklara pci e kontakterna. Varför tar jag bara inte ut det jag har och sätter in det nya?

Ja. Nu är det så att en väldigt snäll medlem skickade mig detta

http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

Båda mina kort jag tittar på som är här;

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1379702
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1370115

är där på och drar under 400 OCH mindre än det nuvarande jag har enligt medlemmen.

Så jag tror inte jag får problem

Han trodde att ditt nätagg inte hade PCI-E strömförsörjning. Dock måste det vara så då du för tillfället använder ett GTX560ti. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av redpois0n:

Ja. Nu är det så att en väldigt snäll medlem skickade mig detta

http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

Båda mina kort jag tittar på som är här;

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1379702
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1370115

är där på och drar under 400 OCH mindre än det nuvarande jag har enligt medlemmen.

Så jag tror inte jag får problem

Kommer du köra ett kort eller alla efter ditt "köp"?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Han trodde att ditt nätagg inte hade PCI-E strömförsörjning. Dock måste det vara så då du för tillfället använder ett GTX560ti. (:

Yes.

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Kommer du köra ett kort eller alla efter ditt "köp"?

Kastar ut resten och säljer till vänner troligen, och kör bara med 1.

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av redpois0n:

Kastar ut resten och säljer till vänner troligen, och kör bara med 1.

Då ska de vara lugnt, vad har du för nätaggregat?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Då ska de vara lugnt, vad har du för nätaggregat?

Klarar inte att svara på det... ej självbyggd maskin.. http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/asus...

400 watt.

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av redpois0n:

Klarar inte att svara på det... ej självbyggd maskin.. http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/asus...

400 watt.

Jag skulle bytt nätdel om jag vore du.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Jag skulle bytt nätdel om jag vore du.

Om jag hade tid och pengar men vi utesluter det som möjlighet nu.

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk

Detta är btw korten jag har. Har ej mer info.

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Skrivet av redpois0n:

Eftersom jag är dålig i hårdvarusammanhang så vill jag kolla på detta sett

Min dators nätagg är på 400 watt, upprepar

Om jag köper detta kort; http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi... där det står "Min nätaggregat: 450 w" kommer det fortfarande kunna köras utan farliga konsekvenser?

väldigt förvirrad

vill grafikkortet ha x antal watt och nätagget inte han leverera det antingen så kan grafikkortet gå sönder eller blir det totalhaveri på nätagget då kan antingen bara agget gå eller X antal andra komponenter, kan du nånting om Ellära ? Watt, Ampere, Volt, verkningsgrad,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

vill grafikkortet ha x antal watt och nätagget inte han leverera det antingen så kan grafikkortet gå sönder eller blir det totalhaveri på nätagget då kan antingen bara agget gå eller X antal andra komponenter, kan du nånting om Ellära ? Watt, Ampere, Volt, verkningsgrad,

Nä inte värst mycket. Dock bekräftat att 2 av mina kort jag planerar på att köpa (ett av dom) tar nåra mindre volt än det jag har. So NP.

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem

Varför ska du ha två när det bara är ett som arbetar? sen kan du inte köra SLI enligt den här den här sidan och inte heller köra två kort "fullt ut".

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av redpois0n:

Nä inte värst mycket. Dock bekräftat att 2 av mina kort jag planerar på att köpa (ett av dom) tar nåra mindre volt än det jag har. So NP.

^^troll^^... the end of story! orkar inte sitta å förklara vad ampere är så behåll ditt nätagg så kan du skriva en ny tråd när allt har dött bort.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av simon253:

Varför ska du ha två när det bara är ett som arbetar? sen kan du inte köra SLI enligt den här den här sidan och inte heller köra två kort "fullt ut".

Neej.

Jag kör båda och båda arbetar. BARA INTE TILLSAMMANS.

En skärm i ena och 2 i den andra.

Nu är tanken med denna tråd att jag skall byta ut dom 2 mot 1.

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM