Fps problem (Fps drop) CSS

Permalänk

Fps problem (Fps drop) CSS

Hej jag har ett stort problem med mitt CSS. Jag får fps 200 när jag skriver in fps_max 999
Och 200 är ok märker ingen skillnad men i fire fights droppar den ner till 35fps vilket är unplayable för mig som är van vid 120hz - fps
Jag brukade få 999 fps men är tur om jag får ens 200
Har stängt av vsynch. Allting på lägsta.
Spec
Cpu Amd-fx 6100 3,3 ghz
Gpu Zotac geforce 560 2gb frozt edition
Motherboard gigabyte ga-970-DS3
Ram 8gb.
Snälla hjälp mig vill få mina 900 fps tbx.
Och spelar clan matcher så viktigt att fps:n inte droppar
Har försökt uppdatera min bios med q-flash gjorde ingen stor skillnad.
Hjälp :/

Permalänk
Medlem

Kan det vara nätverket som spökar?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

nätverket har inget med FPSen att göra....

Permalänk
Medlem

Kan det vara då värmeproblem? Det har blivit varmare den senaste tiden och kanske blir något för varm som resulterar att du får sämre prestanda.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Kan det vara då värmeproblem? Det har blivit varmare den senaste tiden och kanske blir något för varm som resulterar att du får sämre prestanda.

Detta kan vara en av anledningarna.

Lite frågor till dig:
Har du bra luftflöde i datorn?
Har du rensat allt damm osv?
Kör du med mycket processer igång i bakgrunden när du spelar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Skrivet av Shockwave:

Detta kan vara en av anledningarna.

Lite frågor till dig:
Har du bra luftflöde i datorn?
Har du rensat allt damm osv?
Kör du med mycket processer igång i bakgrunden när du spelar?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte dammat av datorn på länge + att fönster rutan till fläkten sitter inte perfekt. Och fläkten är lite dammig men det kan väl inte orsaka så mycket fps drop. Men kan inte sätta fönster rutan på plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViggoCarlsson:

Jag har inte dammat av datorn på länge + att fönster rutan till fläkten sitter inte perfekt. Och fläkten är lite dammig men det kan väl inte orsaka så mycket fps drop. Men kan inte sätta fönster rutan på plats.

Jo, om det blir varmt nog för att cpu'n ska throttla ned så gör det enormt skillnad. Vettefan om det verkligen är det som är problemet dock.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av deadich:

Jo, om det blir varmt nog för att cpu'n ska throttla ned så gör det enormt skillnad. Vettefan om det verkligen är det som är problemet dock.

Nu har jag satt på fläkten och dammat av den och får till och med värre fps nu går ner till 60 högsta jag kan få nu är 120

Permalänk
Medlem

att ingen har frågat det här än
drivrutiner? är dom nya?

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Skrivet av zZerf:

att ingen har frågat det här än
drivrutiner? är dom nya?

alla ska vara nya ja men vet dock inte om det finns uppdatering för processorn. Sen vet jag inte om ljudkort kan ha en stor inflötelse och typ realtek sound
02;58 fixade det behövde tydligen bara ominstallera fuck yeah 968 fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViggoCarlsson:

Nu har jag satt på fläkten och dammat av den och får till och med värre fps nu går ner till 60 högsta jag kan få nu är 120

Vaddå satt på fläkten?

Kolla usage och klockfrekvens på cpu och gpu. Varför behöver du 1000 fps för att spela?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595