Bannad på Arma 2 = Bannad på Arma 3?

Permalänk
Medlem

Bannad på Arma 2 = Bannad på Arma 3?

Tjenare, blev bannad på arma 2 för ett bra tag sedan och har nu tänkt att gå över till arma 3 men då kom jag på att jag är global bannad på arma 2 och blev lite osäker om jag kommer vara det på arma 3 också?
När man blir bannad blir man då bannad på den cd-nykeln man använder eller blir steam accountet bannat?

Tacksam för snabba svar!

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Hoppas det är hela steam-kontot. Folk blir bannade av en anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Sluta fuska är väl första tipset.

Blev du battleye bannad? Battleye ska tydligen finnas till arma 3 också så ja risken finns att du är bannad från arma 3 men svårt att vara säker

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Hoppas det är hela steam-kontot. Folk blir bannade av en anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Grejen är den att ett tag på dayz så kunde man bli bannad utan orsak vilket jag blev, jag fuskade aldrig. Testa att googla om du inte tror mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Sluta fuska är väl första tipset.

Blev du battleye bannad? Battleye ska tydligen finnas till arma 3 också så ja risken finns att du är bannad från arma 3 men svårt att vara säker

Tror det var battleye ban jag åkte på tyvärr ja..
Men är det inte cd-keyn dom bannar?
Hur kan battleye veta att jag sitter på samma konto som när jag körde arma 2 för längesedan om jag inte ens har arma 2 installerat eller någonting?

Permalänk
Medlem

Gör ett nytt acc bara?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjsebbe:

Gör ett nytt acc bara?

Har funderat på det också, men har runt 30 spel på mitt vanliga acc så känns lite jobbigt att ha spelena utspritt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet?
Är sjukt sugen på att testa 3an på mitt vanliga account..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kevaz:

Någon som vet?
Är sjukt sugen på att testa 3an på mitt vanliga account..

Om du är en fuskare så förtjänar du ju permaban.

Men vill du veta så fråga utvecklaren/utgivaren/steam istället, vi här kan inte ger dig ett svar till 100% ändå.

Permalänk

Är du fuskare så hoppas jag att du förblir bannad. Är du inte det så ta kontakt med steam och förklara hur situationen ser ut.

Adjö!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevaz:

Grejen är den att ett tag på dayz så kunde man bli bannad utan orsak vilket jag blev, jag fuskade aldrig. Testa att googla om du inte tror mig...

Mejla den där träliga supporten då? Om du nu är så ärlig att du inte fuskar..

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Hoppas det är hela steam-kontot. Folk blir bannade av en anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Tro inte att alla Anti-Cheat system är 100% garanti att dom funkar helt alltid.
Ta en titt på Punkbuster (ett riktigt skämt).

Permalänk

Det är bara CD-keyn på arma 2 som blivit bannad så att spela arma 3 borde gå bra. Har vänner som haft samma problem som dig.

Permalänk
Medlem

är väll bara VAC bans som "följer med" steam kontot?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Ditt anseende på Steam påverkas inte av att du blir bannad över BattleEye. Det är din CD-nyckel som är bannad. Du kommer inte att kunna spela Arma 2 genom ditt nuvarande Steam konto något mer.