Playstation 4 börjar säljas i november

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christoffer1989:

Och vilket företag lyssnar inte på kunderna i "vinnande syfte"? Om ett företag lyssnar på kunderna så är det ju för att sälja fler -.-'
Och det är väl klart att man inte vänder på klacken direkt... Nya saker kräver lite inarbetning.
Speciellt svensk folk är ju så anti mot nya saker, men sen när det funnits en stund så är det ju underbart, alt beroende på vem som "inför" det nya...

Menar att "shitstormen" tvingades bli så pass stor att de mer eller mindre tvingades ändra sin syn på DRM i rädsla för att totalt tappa marknaden. Folk får det att låta som Microsoft trodde att alla ville ha DRM och när det det visade sig inte vara sant så ändrade det sig. Microsoft försökte göra en fuling och trodde att Sony skulle göra exakt samma sak..

Skrivet av ponanmsi:

En konsol är billigare bara för att folk ska köpa den och sen tvingas till att köpa spelen dyrare så man tjänar inte på det i längden, men dom andra punkterna är fördelar jämfört med datorer även om det går att koppla dom till TVn och köra Steam big picture med xbox 360 kontroll.

Kan ju säga att PC spel inte direkt är så överdrivet mycket billigare än konsolspel idag. Ett sprillans nytt släppt PS3 spel går för ungefär 600:- inne i stan. Detta går att jämföra med ett PC spel som är lika nytt som kostar 500:-

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Så €499 blir 4490 på Xbox och€399 blir 3890 på PS4, bra logik där....
PS4an borde ligga runt 3500.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exigo:

Så €499 blir 4490 på Xbox och€399 blir 3890 på PS4, bra logik där....
PS4an borde ligga runt 3500.

Nej. Priset räknas ut exklusive moms eftersom det är vad Amerikanerna gör pga. att Momssatsen beror helt på vilken stat du är i. En dollar ska alltså i Europa räknas som 10 kr när du omvandlar det till kronor. Skulle säga att det är mer logiskt att säga att en PS4 borde kosta 3990:- egentligen än att säga att PS4an borde kosta 3500:-

Skrivet av nitroid:

Jo, jag köper alltid fysiska spel faktiskt, men hur ska man sälja dom när de är anslutna till ett Steam, Origin, Windows Live konto eller nåt sånt? Konsolspel är bra för att de är inte anslutna till något konto, så man kan sälja dom vidare.

Eftersom Steamkonton inte direkt är fastslagna till tex. din IP så kan du faktiskt sälja vidare steamkontot.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Eftersom Steamkonton inte direkt är fastslagna till tex. din IP så kan du faktiskt sälja vidare steamkontot.

Jo, men jag har massa bra spel på Steam också, man vill ju inte sälja allt... dessutom är det emot deras användaravtal.

"Accounts which have been bought, sold or traded will be suspended." -- Steam support

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Skrivet av zeg:

1. Jo Ps3:an var ju jäääätte billig.

Sett detta argument på flertal ställen och måste påpeka att PS3 var en väldigt speciell release då det var lika mycket ett släpp av en av de första BD-spelarna på marknaden som en konsoll. Sen att inte tala om att resten av BD-spelarna som kom samtidigt kostade 10-20k. Många köpte PS3 för att få en BD-spelare och den är fortfarande den snabbaste BD-spelaren med hästlängder vad jag vet. Dessutom får du konstant uppdateringar till den så som 3D-support mm. vilket inte händer på speciellt många andra spelare. PS3 var mycket mer än bara ett random konsoll-släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Vad är det för skitsnack?
Snarare tvärtom.
Man slipper oroa sig lika mycket för optimering, komprimering, kompromisser, upscaling, dithering, interpolation, buffers, etc.

Bättre prestanda på konsoler innebär oftast mer detaljerade modeller (polygoner) vilket kräver mer tid att ta fram. Spelen får också betydligt större världar och fler modeller.
Tittar man historiskt har spelen blivit allt dyrare genom tiderna då komplexitet ökat allteftersom. Det leder till att utvecklingstakten blir större och större.
När team och kostnad blir tillräckligt stora får försäljningen inte misslyckas längre så man investerat så mycket. det leder till en allt större budget för marknadsföring.

Så det är inget skitsnack utan en mycket trolig teori. Att spelen kommer bli dyrare att utgeckla.
Förhoppningsvis kommer likheten i arkitektur mellan ps4 och x1 hålla nere utevcklingskostnaden för spelmotorer i och med att optimeringar blir mer lika.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

1. Jo Ps3:an var ju jäääätte billig.

ja det var den. Tokbillig.
När jag köpte den fanns det ingen Bd-spelare under 15.000 som uppfyllde senaste Bd standarden då den krävde hårddisk. Dessutom var ps3 fantastiskt mycket snabbare än alla andra spelare på marknaden.
Sen blev den ju uppdaterad med 3D-stöd vilket inga av de samtida spelarna blev vad jag minns. Kan ha fel dock.

Dessutom kunde jag ju använda den till massa annat. Tyst och bra vid Bd-uppspelning också faktiskt (låter en del när man spelar). Riktigt nöjd med den.

Så ja, ps3 var riktigt billig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk

Fick mitt Xbox 360 Arcade julen 2006 och den fungerar fortfarande. Aldrig fått en RROD eller liknande. Kommer dock köpa ett PS4, betalar inte extra för en kamera jag inte kommer ha användning av för fem öre när jag ändå bara spelar FIFA och NHL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

PC spel är egentligen inte billigare, för att det går inte att sälja dom. Konsolspel går att sälja så det jämnar ut priserna.

Du kan inte jämföra pris på en produkt du har kvar med en produkt som du inte har kvar.

Dessutom fungerar det så att på PC-marknaden köper man oftast spel som man har lägre intresse av lite senare på digitala reor. De man betalar fullpris för är man extremt intresserad av och vill oftast ha kvar i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

En konsol är billigare och många tycker nog det är skönare att ligga i soffan och spela än att sitta på en skrivbordsstol.
Sen tycker många att det är skönt att slippa tänka på om ens dator klarar av alla spel. Med en konsol är man garanterad att alla spel fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Afastne...

Du har inte lirat bla. GTA hör jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

För lite prestanda ett par år för sent för att kunna konkurrera med PC. Ozzed är en av dem som inte ser fördelarna med konsoler då han är en del av "the glorious PC gamer master race".

http://fc02.deviantart.net/fs71/f/2013/008/2/2/_wallpaper__gl...

Fast vi har ju nackdelen av att spela dåligt optimerade spel och nästan tvungna att punga ut 5k om året på grafikkort för att spela med 60fps @ 1080p @ Höga inställningar + AA. Inställningar vars visuella påverkan knappt visar skillnad mellan PC och Konsoll bortsett från (oftast) Texturer och Skuggor och lite LoD.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Inställningar vars visuella påverkan knappt visar skillnad mellan PC och Konsoll bortsett från (oftast) Texturer och Skuggor och lite LoD.

I princip alla konsolspel kör 720p eller lägre. På PC har jag inte kört så låg upplösning sen slutet på 90-talet någon gång, och då spel som var 2D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. Priset räknas ut exklusive moms eftersom det är vad Amerikanerna gör pga. att Momssatsen beror helt på vilken stat du är i. En dollar ska alltså i Europa räknas som 10 kr när du omvandlar det till kronor. Skulle säga att det är mer logiskt att säga att en PS4 borde kosta 3990:- egentligen än att säga att PS4an borde kosta 3500:-

Tror du missade lite vad jag menade, drog bara till med 3500kr på PS4an.
Xbox: €499 = 4490kr
PS4: €399 = 3890kr
Vart tog logiken vägen där? eller menar du på att Euron är värd mer/mindre i Amerika/Japan?
Tycker hursomhelst att PS4an ska vara ca 1000kr billigare än Xbox, eftersom den är €100 billigare.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Tror du missade lite vad jag menade, drog bara till med 3500kr på PS4an.
Xbox: €499 = 4490kr
PS4: €399 = 3890kr
Vart tog logiken vägen där? eller menar du på att Euron är värd mer/mindre i Amerika/Japan?
Tycker hursomhelst att PS4an ska vara ca 1000kr billigare än Xbox, eftersom den är €100 billigare.

Logiken är hur enkel som helst. Distributören vet att 600 kr är en påtaglig prisskillnad som får föräldrar att höja på ögonbrynen. Att ha den i stället för de 900 kr som egentligen skiljer ger troligtvis högre intäkter, då priset i högsta grad är ett argument ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

I princip alla konsolspel kör 720p eller lägre. På PC har jag inte kört så låg upplösning sen slutet på 90-talet någon gång, och då spel som var 2D.

1280x1024 menar du nog.
Och vi hade 3D spel på 90 talet

Och jag skrev 1080p.

De nya konsollerna ska ju köra 1080p@60fps

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Underhållande att läsa kommentarer, speciellt när det handlar om konsoler.
Lite som att låta Aftonbladet recensera denna generations i särklass bästa spel och ge den 2/5 i betyg.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

En spelkonsol innehar ju en del annat också så som "mediaboxen" i vardagsrummet som kan rätt mycket annat än just bara spela.

Jepp, man kan ju se på kabeltv med den! .... XD

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

De nya konsollerna ska ju köra 1080p@60fps

Är du säker på det? BF4 ska ju tydligen bara vara 720p@60fps på PS4 och Xbox One: http://wccftech.com/battlefield-4-sticks-720p60-fps-nextgen-c...

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk

November redan.. Inte allt för länge dit!
Då hinner ju spelutbudet mogna till sej lite innan man slår till, singelplayer/coop RPG och dylikt hoppas jag på mera av

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nitroid:

Är du säker på det? BF4 ska ju tydligen bara vara 720p@60fps på PS4 och Xbox One: http://wccftech.com/battlefield-4-sticks-720p60-fps-nextgen-c...

Kan ju vara för att spelet portas direkt till ps4/one så behöver de inte göra så mycket annat.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Jag har liksom satt mig i en position där jag får anställa 4 vd's till mina företag efter augusti 2013 fram tills sent 2015 ..

PS4 förbeställt .. Check
XBONE Förbeställt .. Check
Oculus Rift devkit .. Check
Pledgat $2,999 för 4st omni's m.m .. Check
Ouya på ingång .. Check
Pledgat $638 till Delta Six .. Check

Vad är Omni? Se: http://www.kickstarter.com/projects/1944625487/omni-move-natu...
Vad är Delta Six? Se: http://www.kickstarter.com/projects/356540105/delta-six-a-new...

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Bara 1 miljard FPS och MMOs på PC

Väljer konsoll och framförallt PS för de Japanska utvecklarna. De kan göra något annat än CoD XX eller andra FPS.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

Sett detta argument på flertal ställen och måste påpeka att PS3 var en väldigt speciell release då det var lika mycket ett släpp av en av de första BD-spelarna på marknaden som en konsoll. Sen att inte tala om att resten av BD-spelarna som kom samtidigt kostade 10-20k. Många köpte PS3 för att få en BD-spelare och den är fortfarande den snabbaste BD-spelaren med hästlängder vad jag vet. Dessutom får du konstant uppdateringar till den så som 3D-support mm. vilket inte händer på speciellt många andra spelare. PS3 var mycket mer än bara ett random konsoll-släpp.

Nej det är den inte.
Har för mig det var julen 2011 som jag köpte en Blu Ray spelare till mor.
Läste en del då och ville köpa en bra, något som jag själv skulle kunna tänka mig, utan att ta den dyraste.
Om vi gör en liknelse till processorer, så ville jag inte lägga ut pengar för en i7 3960X, men inte heller köpa en Celeron, utan typ en i5 3570K eller dyl. (obs, endast liknelse. Det var Blu Ray spelare jag köpte, inte processor).
Kommer inte ihåg vad modellen heter och jag är inte hos mor nu. Men den var inga hästlängder efter PS3. Om man gav sig ut för att köpa den snabbaste Blu Ray spelaren fanns det några modeller som var lite snabbare än PS3 redan då.

Däremot är nog PS3 fortfarande kraftfullare i råprestanda. Lite som när Intel kom med Quick Sync på sin integrerade grafik och körde man rätt grejer så var intels grafik snabbare än dedikerade grafikkort, som däremot var mycket kraftfullare i övrigt, bl.a. spel.
Alltså hårdvaruoptimeringar som hjälper för vissa tillämpningar (som att spela Blu Ray) men som inte ger lika mycket råprestanda.

När PS3 kom var den 'bäst på allt'
Men de senaste åren så har det varit bättre att köpa en Blu Ray spelare annan än PS3 om man inte är intresserad av spel eller någon annan funktion PS3 erbjuder utöver att se Blu Ray och DVD filmer.

Har inte hållit mig uppdaterad på Blu Ray spelare på sistone. Men köper man inte de sämsta så borde i stort sett alla vara tillräckligt snabba nu för tiden. Att hastigheten inte är ett lika starkt argument som de brukade vara.
Däremot så har en separat Blu Ray varit mer prisvärd än PS3 om man inte bryr sig om spel ett tag.
Har man en med USB port så kan många spelare spela fler format än PS3, speciellt om man köper annat märke än Sony (Även PS3 hade kunnat spela mycket fler format om Sony hade velat).

Jag är inte anti PS3. Ville man ha en Blu Ray var den ett mycket bra köp i början, även om man inte brydde sig om spel. Men andra Blu Ray spelare har hunnit ikapp och om. Om det är det enda man bryr sig om.
Vill man både kunna spela spel och filmer så har PS3an varit ett bra köp under i stort sett hela sin tid på marknaden.
Det är väl först nu med PS4 och Xbox One 'runt hörnet' som det är bättre att vänta om man kan.

Skrivet av Youjimbo:

Sen blev den (PS3, GW. anm. ) ju uppdaterad med 3D-stöd vilket inga av de samtida spelarna blev vad jag minns. Kan ha fel dock.

Har för mig det funnits Blu Ray spelare som kunnat uppdateras med 3D stöd via firmware uppdatering. Men är ganska säker på att de var mycket nyare än de som fanns ute runt den tiden PS3 lanserades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

Sett detta argument på flertal ställen och måste påpeka att PS3 var en väldigt speciell release då det var lika mycket ett släpp av en av de första BD-spelarna på marknaden som en konsoll. ...
...PS3 var mycket mer än bara ett random konsoll-släpp.

Håller med om att PS3 var en hårdvarupionjär på flera områden: Vid release var det någon teknikfreak-sida som genast dissekerade den och konstaterade att det satt 2 eller 3 stycken 1024 bumps BGA kapslar (Ball-Grid Array) på moderkortet (minns inte, så jag gissade på antalet bumps), vilket enligt teknikfreaksens exalterade utsago var den första konsumentprodukten någonsin som hade det!
Dessutom hade den (för tiden) avancerad heatpipe-kylning enligt samma sida.

Edit: Hittade denna YLOD-fix, orkar inte räkna, men nog var det närmare 1000...
http://www.youtube.com/watch?v=f3N3PEIYPXk

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Jag har liksom satt mig i en position där jag får anställa 4 vd's till mina företag efter augusti 2013 fram tills sent 2015 ..

PS4 förbeställt .. Check
XBONE Förbeställt .. Check
Oculus Rift devkit .. Check
Pledgat $2,999 för 4st omni's m.m .. Check
Ouya på ingång .. Check
Pledgat $638 till Delta Six .. Check

Vad är Omni? Se: http://www.kickstarter.com/projects/1944625487/omni-move-natu...
Vad är Delta Six? Se: http://www.kickstarter.com/projects/356540105/delta-six-a-new...

Helvete.... Enda som saknas är ett Wii U och en resa till deras kontor

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Trist att spelpriserna ligger kvar så högt. Hade hoppats på att online-kravet + drm skulle finnas kvar. Nu blir det väl som vanligt - konsolerna knäcks om några år och sedan får spelköparna subventionera igelpirater.

Online kraven var ju helt absurda, även om deras target market har bra internet connection 97% av tiden, så skulle konsolen bli rejält begränsad av att man inte kan ta den med till fjället, sommarstugan (utomlands) etc, där roaming är dyrt eller inte ens tillgängligt.

Man kan ju fortfarande behålla 99% av fördelarna utan 24 timmars autentisering, eller knyta disk spel till ditt spelkonto. Den kontroll MS försökte införa var i mina ögon helt orimlig och det var bra att de backade på den.

Så i detta fall så håller jag nog helt med Angry Joe

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Youjimbo:

Bättre prestanda på konsoler innebär oftast mer detaljerade modeller (polygoner) vilket kräver mer tid att ta fram. Spelen får också betydligt större världar och fler modeller.
Tittar man historiskt har spelen blivit allt dyrare genom tiderna då komplexitet ökat allteftersom. Det leder till att utvecklingstakten blir större och större.
När team och kostnad blir tillräckligt stora får försäljningen inte misslyckas längre så man investerat så mycket. det leder till en allt större budget för marknadsföring.

Bara för att prestandan är bättre så betyder det ju inte att man måste göra modeller med fler polygoner eller att man måste göra större världar.

Det har ju snarare varit problem med att modeller med för många polygoner gjort spelet långsamt och att man fått dra ner på polygonerna för att hålla hastigheten uppe. Samt att man fått dela upp världen i levels som man loadar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Det finns massor med fördelar med konsoler:

1. De är mycket billigare än en gaming PC.
2. De håller längre för att spelen optimeras till konsoler.
3. Bättre exklusiva spel, som Final Fantasy, Infamous och Metal Gear Solid.
4. Man kan sälja och byta gamla spel, eller ta med ett spel till en kompis för att spelen är inte digitalt fängslade i ett Steam konto eller liknande.
5. Det är mer socialt att sitta med vänner på en soffa och spela.
6. Man kan ha motion interpolation för att man spelar på en TV.

Hur kan man säga "bättre exklusiva"? Vi tycker alla olika...

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Bara för att prestandan är bättre så betyder det ju inte att man måste göra modeller med fler polygoner eller att man måste göra större världar.

Det har ju snarare varit problem med att modeller med för många polygoner gjort spelet långsamt och att man fått dra ner på polygonerna för att hålla hastigheten uppe. Samt att man fått dela upp världen i levels som man loadar.

Du har missat alla företags E3-presentation? Den handlar om mycket mer detaljrika modeller, större världar osv osv. Så jo, när prestandan på konsolerna förbättras så innebär det mer eller mindre per automatik fler polygoner och större världar. Det är så de marknadsför de nya versionerna av spelen såsom BF4, nya COD osv.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Darkus:

Tycker det är lite märkligt att även om alla(?) moderna datorer har HDMI-utgång som galant klarar HD-upplösning, så anser flera att:
Konsoll => Soffa + handkontroll + ÖL(?!)
PC => Skrivbordsstol + tangentbord/mus + Cola(?)

Win + P så väljer jag (och mina barn) om vi känner för 50" + Hifi-surround + soffor, eller monitor + Logitec-surround under trappan.

Oavsett vilken skärmutgång jag använder för stunden kan jag dessutom välja om jag vill köra handkontroll eller mus och om jag vill dricka ÖL, vin, whisky eller cola...

edit:
Tyvärr tycker jag den stora fördelen med konsoller -Enkelheten! börjat gå förlorad:
Barnen klagar på inloggningsproblem och segdragna sytemuppdateringar oavsett vilken plattform dom kör...

Det ska ju ändras nu med PS4(vet inte hur det är med Xbox One) men nu ska systemuppdateringar köras i bakgrunden, och inloggningsproblem, det finns på datorn också så...

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC