Android 5.0 "Key Lime Pie" lanseras i oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweagle:

Comin' right up!

Inscannat:

Text:

Grandma's Key Lime Pie

I de flesta butiker i Florida kan du köpa den här pajen som härstammar från Floridas sydligaste udde Key West. Man påstår att där växer den godaste lime-frukten. Av en väninna i Florida har jag fått det här receptet och det är inte alls svårt att baka den själv. Så här gör du.

Det här behövs för ca 4 port:
1 färdig pajbotten eller 300 g digestivekex
1 msk socker
1 tsk kanel
100 g smör eller margarin
Fyllning:
5 äggulor
2 äggvitor
1 burk kondenserad mjölk, ca 400 g
3/4 dl limejuice (finns att köpa färdig på flaska, precis som citronjuice)
1 msk rivet limeskal
Ugn: 175°
Garnering:
2 dl vispgrädde
lime

1. Smula kexen. gärna i matberedaren. Blanda smulorna med socker, kanel och det smälta fettet. Kläm ut smuldegen i en pajform med löstagbar kant, ca 23 cm i diameter. Ställ den kallt.
2. Vispa samman äggulorna med den kondenserade mjöl-ken. Blanda ner pressad lime och skal.
3. Vispa vitorna till skum i en torr och ren skål.
4. Vänd försiktigt ner de vispade äggvitorna i smeten och häll den i formen. Grädda mitt i ugnen, ca 25-30 minuter. Låt pajen kallna. Ställ den gärna i frysen en stund innan den garneras. Den ska serveras riktigt kall.

Tips: Hittar du inte kondenserad mjölk i din butik, kan du ersätta den med en blandning av 2 dl kesella, 2 dl crème fraiche och 11/2 dl socker.

Dold text

Kör på digestivekex, färdig pajbotten är inte alls lika god. Sen kan man ha i lite vaniljsocker också om man vill. Älskar vaniljsocker.

Tack, blev helt ok

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Stiligt! Hur smakade det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweagle:

Stiligt! Hur smakade det?

Jag hade för mycket smet upp i kanterna men den gillades, min farbor tycke speciellt mycket om den.

Edit: Personligen har jag fortfarande Jordgubb&Rabarber som favoritpaj

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Vad jag anser vara ett av de större problemet med Android är segregeringen, vad är det för mening med att uppdatera Android så ofta om < 10% faktiskt den närmsta tiden kommer ha möjlighet att uppdatera?

Ser det verkligen som ett problem, att tillverkare inte tar ett ansvar för kunden och dens möjlighet att uppleva Android. Där har vi fördelen med iOS, vilket jag faktiskt ser som en fördel.

Google är fullt medvetna om detta problem och de har faktiskt löst problemet på ett jävligt smart sätt. Google inser att det är svårt att förmå tillverkarna att släppa systemuppdateringar för de kostar otroligt mycket pengar där det dyraste är alla certifieringar där vid varje förändring kräver att man exempelvis omcertifierar alla modemdrivrutinerna för telefonen. Är det en 4G mobil så kräver ofta operatörerna att de också ska få granska den nya programvaran. I många fall så innebär detta fördröjningar på flera månader för kunderna.

Hur har då Google löst detta?
Vad kan du få uppdaterat snabbt på din telefon? Appar! De har släppt en ny app som heter Google Play Services som är en app som nystar in sig i systemet och upprättar många nya API:er som alla programutvecklare kan använda sig av. Exempelvis så är det svårt för vissa apputvecklare att skriva bra appar som kommunicerar över nätet på ett batterieffektivt sätt. Vad Google har gjort är att dom tar hand om hela de svåra och tekniskatrixandet med nätverkskommunikationen och de enda apputvecklaren behöver göra är att fråga Googles nya API när den behöver data ifrån nätet. Samma sak när appar behöver lokalisationsdata som GPS, Wifi osv. Detta har historiskt sett dragit onödigt mycket batteri och slöat ner telefonen, beroende på hur skillade apputvecklarna har varit. Nu finns det nya API:n för detta via Google Play Services.

Fördelen med Google Play Services är stort. Google gör de som är svårt och på så sätt höjer kvalitén över hela brädet. De enda apputvecklarna måste göra är att uppdatera sina appar så de pratar med de nya API:n. Google Play Services funkar på alla Android telefoner ifrån 2.3+. Där systemprogramvaran kör en nyare Android version än exempelvis Gingerbread 2.3 så kan vissa API:n kommunicera lite effektivare men poängen är att du vet att det alltid sker så optimalt som de bara är tekniskt möjligt på just den version av Android som du kör. Detta fixar och bryggar mycket av alla problem som vi har fått leva med tidigare. Dessutom i framtiden när vi behöver fler nya API:n så kommer dessa med största sannolikhet läggas till i Google Play Services och vips så har alla dessa API:n och apputvecklarna behöver inte oroa sig över vilken android version som användaren kör. De är klart att det är möjligt de kommer till fler API:er i framtiden som kan eventuellt kräva en ny systemprogramvara men detta löser majoriteten av dessa problem idag.

Google Play Services pushas ut automatiskt till alla Android telefoner som har Google Play Butiken. Det är inte en app som man själv kan uppdatera/avinstallera utan den är helt oberoende av användarens inställningar, vilket också är det grymma med den. Det garanterar att alla är på samma nivå hela tiden.

Anyway, long wall of text.. Men de är mycket som är bra med detta som behöver nå ut till flera där ut. Nu behöver vi bara vänta på att apputvecklrana får tummen ur och hakar på dessa nya API:n och slutar försöker fixa själva och istället litar på att Google gör de bäst.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Avstängd

bara det går att gömma onscreen knapparna i vilket spel som helst så är jag nöjd

vill också kunna ändra knapparna utseende göra dem genomskinliga större mindre byta ut ikoner färger med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det där tror jag inte ett dugg på. Mycket av skillnaden i flytet har varit på hur de väljer att prioritera processer. I Ios har GUI högsta prioritet som kommer det ett kommando att flytta runt något på skärmen får det förtur och alla andra saker släpps. Android jobbar inte så, eller i alla fall inte tidigare. Vet inte vad de gjorde för voodoo i och med project butter.

På iOS så sker all UI rendering i en dedikerad UI tråd med realtidsprioritet till skillnad från Android där UI rendering sker på huvudtråden med normal prioritet, vilket jag tror du var inne på. Detta är bara en av anledningarna, då det finns flera som spelar en roll i detta. Då kan jag rätta mig själv med att det är Android som inte har en dedikerad del som prioriterar rendering. Sen bortsett från det så har du egenskaper som widgets, genvägar och vassare animationer, som kan dra ner flytet noterbart på oftast budgetmodeller av Androidlurar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bjajjull:

Nästa blir något på "L", de går i bokstavsordning.

Cupcake, Donut, Eclair, FroYo, Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich, Jelly Bean och Key Lime Pie.

Kanske bara "Lime Pie"?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om de nu bara kunde lägga in så man kan få bort all bloatware som Samsung/mfl slänger in i telefonerna. Dvs utan att behöva roota.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200117:

Kanske bara "Lime Pie"?

Skickades från m.sweclockers.com

Ett annat förslag är annars Licorice. Det låter lite annorlunda och börjar på L.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Låter bra detta!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Ett annat förslag är annars Licorice. Det låter lite annorlunda och börjar på L.

Ja, jag tror på Licorice elelr Lemonade efter KLP.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Skrivet av Destromath:

Can rekommendera dig Galaxy s4 google edition eller HTC one google edition .

Jo, jag har allt funderat på sgs 4 och HTC. Men jag kan nog hålla ut till oktober Vill se vad Motorola har att komma med också.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

C, D, E, F, G, H, J, K = 8
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 = 7

C, D, E, F, G, H, I, J, K = 9

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Om KLM optimeras till 512 MB RAM så borde nästan alla enheter få den, så det blir ett slut på fragmenteringen någon gång...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

1.5, 1.6, 2.0, 2.1, 2.2, 2.3, 3.0, 3.1, 3.2, 4.0, 4.1, 4.2
12 uppdateringar. Finns 17 API levels.

http://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history

1.0
1.0.1
1.0.2
1.1
1.1.1
1.1.2
1.1.3
1.1.4
1.1.5
2.0
2.0.1
2.0.2
2.1
2.2
2.2.1
3.0
3.0.1
3.1
3.1.2
3.1.3
3.2
3.2.1
3.2.2
4.0
4.0.1
4.0.2
4.1
4.2
4.2.1
4.2.5
4.2.6
4.2.7
4.2.8
4.2.9
4.2.10
4.3
4.3.1
4.3.2
4.3.3
4.3.4
4.3.5
5.0
5.0.1
5.1
5.1.1
6.0
6.0.1
6.0.2
6.1
6.1.1
6.1.2
6.1.3
6.1.4
7.0

http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_version_history

54 versioner. Android har 39 om man räknar alla minor. Jag vet inte riktigt vad vi försöker jämföra här, på något sätt känns det som om att räkna versionsnummer är ett väldigt dumt sätt att försöka framföra en poäng.

Till de som tycker att fragmenteringen (inte segregering som någon sa, vet inte riktigt hur det hör hemma) är ett så stort problem, vill ni hellre se att utvecklingen stagnerar? Android har utvecklats mycket, mycket snabbare än iOS, säkerligen delvis tack vare att fokuset ligger på att vidareutveckling och inte att stödja fem år gamla enheter. Tänk också på att det inte är något som helst fel på Gingerbread - du kan använda nästan alla appar och den funkar precis lika bra som den gjorde när den var ny. Varför är det så hemskt att man inte har senaste versionen? Vilken normal konsument bryr sig? Min pappa, till exempel, ger blanka fan i om han har JB eller ICS, och varför skulle det röra honom i ryggen? Ni som är här på swec, å andra sidan, bryr er (förmodligen inte av särskilt praktiska skäl, är mer ett vill-ha-begär skulle jag tro, och jag är också skyldig) men ni är också kapabla till att flasha en rom. Jag tycker att "fragmenteringsproblemet" egentligen är en hyffsat stor non-issue, särskilt med Play Services, och det verkar mer vara något folk har hört från TechCrunch och andra skitbloggar och sen bara reitererar som ett problem för att de inte har så mycket annat att basha på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jazz 1-up:

sluta göra mig hungrig vid denna tiden

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nemrod:

1.0
1.0.1
1.0.2
1.1
1.1.1
1.1.2
1.1.3
1.1.4
1.1.5
2.0
2.0.1
2.0.2
2.1
2.2
2.2.1
3.0
3.0.1
3.1
3.1.2
3.1.3
3.2
3.2.1
3.2.2
4.0
4.0.1
4.0.2
4.1
4.2
4.2.1
4.2.5
4.2.6
4.2.7
4.2.8
4.2.9
4.2.10
4.3
4.3.1
4.3.2
4.3.3
4.3.4
4.3.5
5.0
5.0.1
5.1
5.1.1
6.0
6.0.1
6.0.2
6.1
6.1.1
6.1.2
6.1.3
6.1.4
7.0

http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_version_history

54 versioner. Android har 39 om man räknar alla minor. Jag vet inte riktigt vad vi försöker jämföra här, på något sätt känns det som om att räkna versionsnummer är ett väldigt dumt sätt att försöka framföra en poäng.

Till de som tycker att fragmenteringen (inte segregering som någon sa, vet inte riktigt hur det hör hemma) är ett så stort problem, vill ni hellre se att utvecklingen stagnerar? Android har utvecklats mycket, mycket snabbare än iOS, säkerligen delvis tack vare att fokuset ligger på att vidareutveckling och inte att stödja fem år gamla enheter. Tänk också på att det inte är något som helst fel på Gingerbread - du kan använda nästan alla appar och den funkar precis lika bra som den gjorde när den var ny. Varför är det så hemskt att man inte har senaste versionen? Vilken normal konsument bryr sig? Min pappa, till exempel, ger blanka fan i om han har JB eller ICS, och varför skulle det röra honom i ryggen? Ni som är här på swec, å andra sidan, bryr er (förmodligen inte av särskilt praktiska skäl, är mer ett vill-ha-begär skulle jag tro, och jag är också skyldig) men ni är också kapabla till att flasha en rom. Jag tycker att "fragmenteringsproblemet" egentligen är en hyffsat stor non-issue, särskilt med Play Services, och det verkar mer vara något folk har hört från TechCrunch och andra skitbloggar och sen bara reitererar som ett problem för att de inte har så mycket annat att basha på.

Det stora problemet med fragmenteringen är inte för slutanvändaren utan för utvecklarna och det har inte bara att göra med versionerna. Det är jobbigare att utveckla appar till flera olika versioner av ett OS. Det största problemet med fragmenteringen är dock relaterat till hårdvara. Hur många olika konfugierationer har Apple och hur många hundratals olika processorer, minnesmängder, grafikkort och skärmupplösningar har du på Android? Det är där det börjar trassla sig. Den stora skillnaden för slutanvändaren är snarare att alla Iphone ser likadana ut så kan du använda en kan du använda alla. Android skiljer sig en del från tillverkare till tillverkare där vissa har slaktat GUIt ganska rejält. Ett par år gamla Sony Ericsson var en ren katastrof att använda.

Fragmenteringen är ett problem, det går inte att komma undan men som du säger spelar det inte så stor roll för användaren. De olika designfilosofierna har sina för och nackdelar. Fragmenteringen är baksidan på den stora valmöjligheten som Android som plattform ger.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av nemrod:

1.0
1.0.1
1.0.2
1.1
1.1.1
1.1.2
1.1.3
1.1.4
1.1.5
2.0
2.0.1
2.0.2
2.1
2.2
2.2.1
3.0
3.0.1
3.1
3.1.2
3.1.3
3.2
3.2.1
3.2.2
4.0
4.0.1
4.0.2
4.1
4.2
4.2.1
4.2.5
4.2.6
4.2.7
4.2.8
4.2.9
4.2.10
4.3
4.3.1
4.3.2
4.3.3
4.3.4
4.3.5
5.0
5.0.1
5.1
5.1.1
6.0
6.0.1
6.0.2
6.1
6.1.1
6.1.2
6.1.3
6.1.4
7.0

http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_version_history

54 versioner. Android har 39 om man räknar alla minor. Jag vet inte riktigt vad vi försöker jämföra här, på något sätt känns det som om att räkna versionsnummer är ett väldigt dumt sätt att försöka framföra en poäng.

Till de som tycker att fragmenteringen (inte segregering som någon sa, vet inte riktigt hur det hör hemma) är ett så stort problem, vill ni hellre se att utvecklingen stagnerar? Android har utvecklats mycket, mycket snabbare än iOS, säkerligen delvis tack vare att fokuset ligger på att vidareutveckling och inte att stödja fem år gamla enheter. Tänk också på att det inte är något som helst fel på Gingerbread - du kan använda nästan alla appar och den funkar precis lika bra som den gjorde när den var ny. Varför är det så hemskt att man inte har senaste versionen? Vilken normal konsument bryr sig? Min pappa, till exempel, ger blanka fan i om han har JB eller ICS, och varför skulle det röra honom i ryggen? Ni som är här på swec, å andra sidan, bryr er (förmodligen inte av särskilt praktiska skäl, är mer ett vill-ha-begär skulle jag tro, och jag är också skyldig) men ni är också kapabla till att flasha en rom. Jag tycker att "fragmenteringsproblemet" egentligen är en hyffsat stor non-issue, särskilt med Play Services, och det verkar mer vara något folk har hört från TechCrunch och andra skitbloggar och sen bara reitererar som ett problem för att de inte har så mycket annat att basha på.

Skrev ett långt fint svar på telefonen som dog Kan skriva lite kortfattat vad det var.

Angående versionerna, nej. Jag menar "stora" uppdateringar, alltså när iOS ändrar första siffran och Android ändrar andra siffran, då har iOS uppdaterats sex gånger och Android 12 gånger.

Håller med dig om fragmenteringar, majoriteten bryr sig inte. Likadant bland många med iOS också men senaste berodde det väl mest på Apple Maps.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Vad jag anser vara ett av de större problemet med Android är segregeringen, vad är det för mening med att uppdatera Android så ofta om < 10% faktiskt den närmsta tiden kommer ha möjlighet att uppdatera?

Ser det verkligen som ett problem, att tillverkare inte tar ett ansvar för kunden och dens möjlighet att uppleva Android. Där har vi fördelen med iOS, vilket jag faktiskt ser som en fördel.

Segregation eller segregering av verbet segregera (av latinets segregare) definieras i Nationalencyklopedin som det rumsliga åtskiljandet av befolkningsgrupper.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweagle:

Japp, stämmer. OT (?): Och Key Lime Pie är enligt mig en av de godaste tårtorna man kan göra. Jag har ett riktigt gott recept liggandes som jag kan scanna in om någon vill testa.

Ja, tack!

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Regert:

Ja, tack!

Han har redan scannat in den ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marreez:

Det behövs mycket mer kraft från en mobil att rendera Android 4.1 än iOS som är ett såpass enkelt OS.

Att påstå att iOS är ett enkelt OS är bara ignorant, det är ett sjukt avancerat OS som snarare har begränsats.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Att påstå att iOS är ett enkelt OS är bara ignorant, det är ett sjukt avancerat OS som snarare har begränsats.

Ett avancerat OS som har begränsats är inget avancerat OS längre. När jag påstod att iOS är ett enkelt OS jämförde jag med Android, och det kan nog majoriteten hålla med om. Då är frågan, vad är det som gör iOS så ''avancerat'' jämfört med Android? Siri?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marreez:

Ett avancerat OS som har begränsats är inget avancerat OS längre. När jag påstod att iOS är ett enkelt OS jämförde jag med Android, och det kan nog majoriteten hålla med om. Då är frågan, vad är det som gör iOS så ''avancerat'' jämfört med Android? Siri?

Hur kraftfullt och hur mycket potential ett OS har är inte samma sak som hur mycket som tillåts. Skulle säga att de är lika avancerade men eftersom Android är öppnare och tillåter användaren att göra mer saker så upplevs det som kraftfullare. Att tro iOS skulle dra mindre för att det är "mindre avancerat" är bara dumt. Själv tror jag att det beror delvis på hur OSen hanterar multitasking.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Hur kraftfullt och hur mycket potential ett OS har är inte samma sak som hur mycket som tillåts. Skulle säga att de är lika avancerade men eftersom Android är öppnare och tillåter användaren att göra mer saker så upplevs det som kraftfullare. Att tro iOS skulle dra mindre för att det är "mindre avancerat" är bara dumt. Själv tror jag att det beror delvis på hur OSen hanterar multitasking.

''Avancerad'' - Adjektiv - ''som innehåller mycket material, som inte är helt enkel att begripa och överblicka eller som klarar av att utföra mycket''

Jag skulle säga att det är precis vad Android är över iOS i dagsläget. Sen har jag ändrat mitt svar som du säkert kan se längre upp när en annan också reagerade på mitt påstående.

''På iOS så sker all UI rendering i en dedikerad UI tråd med realtidsprioritet till skillnad från Android där UI rendering sker på huvudtråden med normal prioritet''

Skillnaden i flytet beror på hur de väljer att prioritera processer där GUI är högsta prioritet i iOS.