Permalänk
Medlem

Komplett

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=edit&ShoppingList... fungerar det :)? EDIT: här är bilden, lite opro men här ärden http://imgur.com/YBKQHm1

Permalänk

Kan inte se något i länken

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Kan inte se något i länken

kan du inte? vet du hur man gör det isf :S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trivego:

kan du inte? vet du hur man gör det isf :S?

Antingen gör du en lista på inet/prisjakt eller så tar du en skärmbild och länkar.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Trivego:

Det ser bra ut dock hade jag köpt 2x minnen för jag tycker 1 minne ser konstigt ut men är bar jag :).

Resten ser bra ut.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Hade jag köpt en sprillans ny dator idag hade den sett ut sådär, fast med en SSD istället för en HDD. (du kommer aldrig attr använda upp 2TB om du inte tankar sjuka mängder, vilket du givetvis inte gör )
Alternativt en SSD OCH en HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik7191:

Hade jag köpt en sprillans ny dator idag hade den sett ut sådär, fast med en SSD istället för en HDD. (du kommer aldrig attr använda upp 2TB om du inte tankar sjuka mängder, vilket du givetvis inte gör )
Alternativt en SSD OCH en HDD.

Vadå inte använda upp 2tb? fan bara mina spel tar upp nästan 450gb sedan håller man på med 3D modellering och de simulationerna kan lätt ta upp 1TB data.

2tb låter lagom! överväg dock att skaffa en SSD för Operativsystemet.!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Kanske någon annan kylare än stock, köper man en upplåst prolle gör man det för att kunna överklocka. Annars ser det bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson54:

Kanske någon annan kylare än stock, köper man en upplåst prolle gör man det för att kunna överklocka. Annars ser det bra ut.

Inte nödvändigtvis. Prisskilnaden gör det svårt att motivera att snåla med att köpa en icke-K-modell.

Man kan köpa den för att kunna överklocka i framtiden trots att man ej tänker göra det just för tillfället.

Andrahandsvärdet och chansen att få den såld är även betydligt högre.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Vadå inte använda upp 2tb? fan bara mina spel tar upp nästan 450gb sedan håller man på med 3D modellering och de simulationerna kan lätt ta upp 1TB data.

2tb låter lagom! överväg dock att skaffa en SSD för Operativsystemet.!

För att om grabben kallar sig själv för "Derpyzymbie", och behöver fråga om datordelar fungerar tillsammans så har han nog varken pengar till 450GB spel eller en hobby som innebär 3D modellering. No offense, men tvivlar på att grabben är äldre än 18.

Sen, du behöver faktiskt inte ha 450GB av spel installerat samtidigt. Speciellt eftersom att du knappast använder mer än 50 av dem under en normal vecka. Jag avinstallerar spel jag inte spelat på ~en månad, och det fungerar väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik7191:

För att om grabben kallar sig själv för "Derpyzymbie", och behöver fråga om datordelar fungerar tillsammans så har han nog varken pengar till 450GB spel eller en hobby som innebär 3D modellering. No offense, men tvivlar på att grabben är äldre än 18.

Sen, du behöver faktiskt inte ha 450GB av spel installerat samtidigt. Speciellt eftersom att du knappast använder mer än 50 av dem under en normal vecka. Jag avinstallerar spel jag inte spelat på ~en månad, och det fungerar väldigt bra.

Jobbigt att behöva ladda ner spel igen som man bara kör på LAN eller Återkommer till bara då och då.

2Tb kanske är lite väl för killen, men hellre att han har 2tb lagring än en ssd på 120gb som definitivt kommer ta slut fort. man behöver inte vara 18 för att ha en datorrelaterad hobby jag började med 3D modellering när jag var 16 (Fyller 23 iår).

Räcker med att han håller på med foton eller w/e för att ta snabbt slut på utrymmet.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Jobbigt att behöva ladda ner spel igen som man bara kör på LAN eller Återkommer till bara då och då.

2Tb kanske är lite väl för killen, men hellre att han har 2tb lagring än en ssd på 120gb som definitivt kommer ta slut fort. man behöver inte vara 18 för att ha en datorrelaterad hobby jag började med 3D modellering när jag var 16 (Fyller 23 iår).

Räcker med att han håller på med foton eller w/e för att ta snabbt slut på utrymmet.

Well, den bästa lösningen är ju att skaffa båda, men om man måste välja så tycker jag att han ska köpa en SSD och köpa en HDD senare om han behöver

Permalänk
Testpilot

Att bygga ihop en egen dator från fördiga komponenter är varken en modifikation eller egen konstruktion så till att börja med ligger din tråd i fel avdelning.

Fortsättningsvis har du redan en tråd om ditt datorköp där du redan fått en varning om att hålla dig till en tråd, använd den.

För det tredje så är rubriken på den här tråden väldigt dålig, den talar inte alls om vad tråden handlar om, även det fick du information om i din andra tråd.

Skapar du en till tråd om samma sak kommer vi bli tvingade att låsa samtliga trådar och du förlorar då helt möjligheten att få hjälp med ditt datorköp.

Den här tråden låser jag.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]