Kan denna vara seriös

Permalänk
Medlem

Kan denna vara seriös

sry ifall jag lagt detta på fel men kan denna anninsören vara seriös

http://www.blocket.se/helsingborg/Samsung_Galaxy_S4___Olast__...

Permalänk

Ser seriöst ut, hör av dig till dem och ställ lite frågor. Enligt annonsen skulle inte de vara ett problem.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Jag hade då inte förskottsbetalat utan någon form utav säkerhet/mellanhand.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Nä det där känns suspekt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av D3mpa:

sry ifall jag lagt detta på fel men kan denna anninsören vara seriös

http://www.blocket.se/helsingborg/Samsung_Galaxy_S4___Olast__...

Skrivet av Exigo:

Jag hade då inte förskottsbetalat utan någon form utav säkerhet/mellanhand.

Skrivet av oobum:

Nä det där känns suspekt.

Ser märkligt ut. Varför skulle en "Christian" sälja telefoner som skickas direkt från Samsung?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Stöldgods?

Visa signatur

Dator 1: Asus STRIX Z270H GAMING / i7 7700K / 1250W / 32GB DDR4 / 250GB+500GB SSD / GTX 1080
Dator 2: MSI A88XI AC / A10 7850K / 500W / 16GB DDR3 / 2TB HDD

Permalänk
Medlem

För bra för att vara sant.
Tvivlar på att återförsäljare skulle lägga på 100%
Troligen stulet eller 100% scam.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Om något är för bra för att vara Sant...

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Om något är för bra för att vara Sant...

Så är det oftast det.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Finns väl praktiskt taget inga vinstmarginaler på den typen av produkter ?

Har du råd att förlora tre tusen spänn på att chansa så kör till.

Eller skänk pengarna till mig direkt.

Att blocket inte stoppar sånt här ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

För bra för att vara sant.
Tvivlar på att återförsäljare skulle lägga på 100%
Troligen stulet eller 100% scam.

jodå. räknar man med alla priser som blir när telefonen går från fabrik till återförsäljare så blir det nog ca +100% i slutändan, så det stämmer nog.
däremot känns det lite skumt med den här annonsen.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Totalfejk.

Citat:

- 40-50 % billigare än butikpris då den skickas från huvudtillverkare utan mellanhänder.

Självklart säljer Samsung inte telefoner till privatpersoner i små volymer. Även om hans sälj-pitch låter vettig för den gemene surfaren som slår bort allt vad källkritik heter vid synen av det låga priset.

Skall du interagera med annonsen och dess säljare så är det genom en rapport på Blocket.

Skrivet av morxy49:

jodå. räknar man med alla priser som blir när telefonen går från fabrik till återförsäljare så blir det nog ca +100% i slutändan, så det stämmer nog.
däremot känns det lite skumt med den här annonsen.

Tänk inte på hur mycket påslag butikerna gör. Det hör inte riktigt hit. Tänk större.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara maila och fråga om man kan hämta på plats? Jag skulle inte köpa utan någon form av säkerhet iallafall

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Inaktiv

Be han beställa hem en till sig själv enligt dina önskemål och hämta den hemma hos honom i Landskrona. Glöm inte att ta med dig ett bollträ, det är ändå Landskrona...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Blocket stoppar det. Om nån anmäler annonsen. De kollar inte *varje* annons som införs...

Permalänk
Medlem

Köp inte den om han / hon inte har kvitto

Permalänk
Medlem

Skeppar ens DHL ifrån Sydkorea?

Nej, dra öronen åt dig och spara ihop tills du kan köpa en telefon du kan hålla i handen vid köp öga mot öga.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Om han nu har sådana kontakter att han får tag i lurar direkt från tillverkaren så hade han nog haft en sån telefon själv och kunnat använda en bild han själv tagit, istället för första bästa från Google Images.

Nej, denna annons är skunk och inget att lägga energi på, förmodligen en missbrukare med snodd identitet som behöver fylla på förrådet bara.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

"Hej, Din anmälan med nummer: XXXXXX har tagits emot och utreds just nu av Blockets kundsäkerhetscenter."

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Mini C TG | CPU: Intel Core i5 9600K | Kylning: Noctua NH-U14S | GPU: Asus Radeon GTX 970 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance LPX | MB: Asus Prime Z390M-Plus | PSU: be quiet! Power Zone 750W Bronze Modular | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Western Digital Green 3TB

Permalänk
Medlem

Jo. Antingen blåsning, eller telefoner som "ramlat av en lastbil".

Hade helt klart hållit mig undan - är det för bra för att vara sant, så är det med största sannolikhet också så.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

"Så länge de finns kvar"
"vid snabb affär får du även..."

Är något för bra för att vara sant, så är det nästan alltid så.

Hur stor risk är det att "Christian" har direktkontakt med tillverkaren i Korea(?) och köper sådana enorma volymer att han kan sälja till halva butiks priset men samtidigt inte ens har råd med en egen webbshop?

Permalänk
Medlem

Sälja svart ger större vinst?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Skrivet av Johan^junior:

Skeppar ens DHL ifrån Sydkorea?

Vet du hur stora DHL är?

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Sälja svart ger större vinst?

Sälja varor som inte finns ger ännu större "vinst".
Dessutom "behöver" man inte riskera något eget kapital...

Permalänk
Medlem

Ser äkta ut. Jag tar 2st tack!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

"Vid snabbt och okrångligt köp bjuder jag på ett extra batteri + extra minneskort!"

Typiskt trick för att man snabbt ska skicka över pengar utan att tänka sig för..

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem

Bara jag som får samma vibbar när folk säljer oanvänd ipad i kartong men utan kvitto ?

Ja menar, man köper inte en pryl för 4-7000kr och slänger kvittot och kommer på efter en dag att man inte vill ha det längre ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Bara jag som får samma vibbar när folk säljer oanvänd ipad i kartong men utan kvitto ?

Ja menar, man köper inte en pryl för 4-7000kr och slänger kvittot och kommer på efter en dag att man inte vill ha det längre ?

Trodde det var vanligt att impulsköpa 50 telefoner, slänga kvittot och sen sälja på blocket.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av D3mpa:

sry ifall jag lagt detta på fel men kan denna anninsören vara seriös

http://www.blocket.se/helsingborg/Samsung_Galaxy_S4___Olast__...

"Vid snabbt och okrångligt köp bjuder jag på ett extra batteri + extra minneskort!" där började mina varningsklockor att ringa, ska han bjuda på varor för säg kanske 500 kr? haha, nej nej, köp inte från han.

Permalänk

Kan ju hända att dom snott en pall som skulle levereras till någon återförsäljare. Hänt innan (Kvibergs marknad - Göteborg, just sayin')
.
.
.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |