Hjälp med kort och nätaggregat?

Permalänk

Hjälp med kort och nätaggregat?

Hej! Jag köpte sedan ett tag tillbaka en dator från mediamarkt. Har bestämt mig för att uppgradera grafikkortet och skaffa ett Amd Radeon ghz edition kort eller liknande så fort jag har klurat ut just hur det funkar med nya kort. Mitt nätaggregat har typ bara 500w och jag antar att det skulle vara en dum idé att försöka köra ett bra kort utan ett vettigt agg. Kan någon tipsa mig om ett bra nätaggregat som funkar tillsammans med kortet? Förslag på ett annat bättre kort i samma prisklass eller något med mer kraft för pengarna uppskattas också!

Permalänk
Medlem

Vad har du exakt för agg? märke modell. Din länk funkar inte för mig

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Jag h ar ingen aning om exakt vilket agg jag har. Köpte datan hel och har aldrig skruvat isär den och allt jag vet är att det är 500w. Jag tror det är den här datorn http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1111373 fast jag kan inte säga mer eftersom jag inte vet ett skit om agg och vilka modeller det finns.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Tack, Jalle! Ska se till att skaffa mig en av dom tre så snart det är löning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FörHelvete:

Tack, Jalle! Ska se till att skaffa mig en av dom tre så snart det är löning!

Du behöver inte ett nytt nätaggregat, 500w är fullt tillräckligt för alla grafikkort förutom de med dubbla GPU t.ex 7990 och GTX 690.
Sikta in dig på ett 7970, GTX 770 eller 780.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM