Permalänk
Medlem

180mm fläktar + sarita = luftrenare?

Jag två små gerbiljäntor som gillar att gräva runt och bita bland spån och kartong i ett terrarium i vardagsrummet. Behöver väl knappast säga att det är en ganska dammig tillvaro jag lever i. Men jag har också ett par 180mm air penetrator liggandes, har även en IKEA saritagardin och en 12v adapter.
Tror ni att det är någon idé att klippa upp gardinen till ett filter och sätta dessa fläktar på att rena luften i rummet? Självklart blir jag inte av med nanopartiklar och sådant, men borde ju bli av med en del damm kan man tycka.

Fläkt ' ; * . * ¤ |/| " ^ ' Damm , + : . |/| Mindre Damm . . ----> ^ ||| ---> . ' / . , ¨ . |\| , * ' / * . , * + ¤ |\| . _________________________ | | | ___ | | / \ | | / \ | | | __ | __ | | | || | ~~(,,^^ | ------------------------- Gerbilhem

Vad tror ni?

Permalänk
Avstängd

x^2(y - 2xy + x) = ska funka

Permalänk
Entusiast

Värt att testa, tänk på att sätta filtret före fläkten så att du inte dammar ner den totalt

Permalänk
Medlem

Klart man sätter filtret före. Funderade först på en shroud eller något för att förhindra rundgång. Men Airpenetratorfläktarna är ju rätt bra på att skicka luften långt bort så borde ju gå bra ändå tycker jag.

Permalänk
Medlem

Det lär ju i alla fall inte bli sämre av det. Det enda vore väl om djuren på något sätt störs av oljudet från fläkten, kan tänka mig att de har skarp hörsel.

Sjukt ambitiös asciiskiss för övrigt

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Jo de har väl rätt känslig hörsel, men bryr sig inte jättemycket verkar det som. Finns ju fläktar, högtalare, elektriska ledningar och allt annat möjligt de stör sig på isf.
Och tack! Hade väl lite väl tråkigt en stund.