Permalänk
Medlem

Grenuttag med master/slave (två uttag)?

Hej,

Hittade ingen vettig sektion att posta detta i så chansar på denna forumdel.
Har sökt runt i några timmar nu utan framgång. Jag håller på och modifierar en TV-bänk, det ska in förstärkare, Xbox, Apple TV, switch etc. Den är sluten så därför har jag köpt fyra 120mm fläktar. Dessa drivs av en sån här: http://www.candccentral.co.uk/phobya-external-psu-230v-to-4pi... (En extern PSU med en Molex-kontakt).
Fläktarna skall endast gå när förstärkaren är på.
Vad jag söker är en master/slave-grenuttag som har ett uttag för master och två för slave. (Den andra ska gå till LED-belysning bakom TV'n).

Hittar endast stora grenuttag 4-8 uttag som har master/slave.
Kommer inte köra TV'n på detta grenuttag utan kommer även ha ett vanligt med 8 uttag, därför vill jag inte ha två stycken stora grenuttag när jag inte behöver det.

Någon som har en idé?

Tack!

Permalänk
Medlem

dum fråga, men du har inte det på förstärkaren? vissa förstärkare har uttag för just detta. (dock ojordade)

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otur:

dum fråga, men du har inte det på förstärkaren? vissa förstärkare har uttag för just detta. (dock ojordade)

Tyvärr har inte min Onkyo TX-SR706 detta hoppades på det först, men till min besvikelse så fanns det ingen! Har inte kunnat lista ut om det finns något annat sätt att få förstärkaren att starta andra apparater.

EDIT:
Kom på en annan idé, finns det någon typ av tempsensor man kan sätta på molexkontakten (innan splittern till 4x 3-pin)? Eller någon tempsensor på varje 3-pin kontakt? Tänkte om det fanns någon typ av sensor man kunde ställa på att först gå igång när temperaturen överstiger en viss grad (tex. 35C).
Finns detta att köpa?

Permalänk
Skrivet av jockebq:

Hej,

Hittade ingen vettig sektion att posta detta i så chansar på denna forumdel.
Har sökt runt i några timmar nu utan framgång. Jag håller på och modifierar en TV-bänk, det ska in förstärkare, Xbox, Apple TV, switch etc. Den är sluten så därför har jag köpt fyra 120mm fläktar. Dessa drivs av en sån här: http://www.candccentral.co.uk/phobya-external-psu-230v-to-4pi... (En extern PSU med en Molex-kontakt).
Fläktarna skall endast gå när förstärkaren är på.
Vad jag söker är en master/slave-grenuttag som har ett uttag för master och två för slave. (Den andra ska gå till LED-belysning bakom TV'n).

Hittar endast stora grenuttag 4-8 uttag som har master/slave.
Kommer inte köra TV'n på detta grenuttag utan kommer även ha ett vanligt med 8 uttag, därför vill jag inte ha två stycken stora grenuttag när jag inte behöver det.

Någon som har en idé?

Tack!

Köp en stor och "fixa" till den?

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jockebq:

Har sökt runt i några timmar nu utan framgång. Jag håller på och modifierar en TV-bänk, det ska in förstärkare, Xbox, Apple TV, switch etc. Den är sluten så därför har jag köpt fyra 120mm fläktar.
Fläktarna skall endast gå när förstärkaren är på.
Vad jag söker är en master/slave-grenuttag som har ett uttag för master och två för slave.

Hittar endast stora grenuttag 4-8 uttag som har master/slave.

Hej. Hur gick det? Har du hittat något litet master/slave grenuttag? Jag letar nämligen efter en jag också. För samma ändamål dessutom.
Fungerar det bra med den där adaptern?

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacPain:

Hej. Hur gick det? Har du hittat något litet master/slave grenuttag? Jag letar nämligen efter en jag också. För samma ändamål dessutom.
Fungerar det bra med den där adaptern?

Inga framsteg alls tyvärr. Hittar endast grenuttag med 1 master och 5 slave eller fler. Så det får bli en sån även om jag inte behöver alla uttag.
Molex-adaptern menar du?

Ja den fungerar fint!