Massa jävla fel.. acceptera eller inte?

Permalänk
Medlem

Massa jävla fel.. acceptera eller inte?

Hallå.

Så jag drog till Specsavers för att köpa nya glasögon, använde mig av deras erbjudande (Köp 2 betala för 1). Köpte ett par vanliga samt ett par solglasögon för 1795kr.

Då det vart 10 dagar innan jag skulle utomlands bad jag om att få det express så jag kunde ha med mig mina solglasögon utomlands.
Efter 7 dagar kunde jag hämta dem.

Det var då 2 vanliga. Dvs inga solglasögon. Jag accepterade det och fick låna ett par man sätter över sina vanliga.

Hur som helst så har jag nu fått mina solglasögon och det är återigen fel på dem. Man kan välja mellan blå aktig eller typ brun aktigt glas (Blått gör att allt blir lite mörkare och brunt gör att det blir högre kontrast på allt).

Jag ville ha blåa sade jag, men ser nu att det är bruna. (Jag lånade bruna och gillade dem, men i affären tyckte jag blåa kändes skönare, no clue dock då jag inte testat med min skärpa så kan varit att det blåa gjorde att det blir skönare för ögonen då jag inte hade skärpa i dem).

Vad tycker ni jag bör göra? Acceptera det eller be om ett nytt par? Vet inte om jag orkar bråka och vänta ÄNNU 1 vecka + för dem..
Vad hade ni gjort?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag hade gjort det som krävdes för att få det jag gillade mest, så frågan är vilken av dom gillade du mest?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FBGKimpan:

Hallå.

Så jag drog till Specsavers för att köpa nya glasögon, använde mig av deras erbjudande (Köp 2 betala för 1). Köpte ett par vanliga samt ett par solglasögon för 1795kr.

Då det vart 10 dagar innan jag skulle utomlands bad jag om att få det express så jag kunde ha med mig mina solglasögon utomlands.
Efter 7 dagar kunde jag hämta dem.

Det var då 2 vanliga. Dvs inga solglasögon. Jag accepterade det och fick låna ett par man sätter över sina vanliga.

Hur som helst så har jag nu fått mina solglasögon och det är återigen fel på dem. Man kan välja mellan blå aktig eller typ brun aktigt glas (Blått gör att allt blir lite mörkare och brunt gör att det blir högre kontrast på allt).

Jag ville ha blåa sade jag, men ser nu att det är bruna. (Jag lånade bruna och gillade dem, men i affären tyckte jag blåa kändes skönare, no clue dock då jag inte testat med min skärpa så kan varit att det blåa gjorde att det blir skönare för ögonen då jag inte hade skärpa i dem).

Vad tycker ni jag bör göra? Acceptera det eller be om ett nytt par? Vet inte om jag orkar bråka och vänta ÄNNU 1 vecka + för dem..
Vad hade ni gjort?

köp ett par på macken för 79 kr tills du får dom rätta, eller ser du så dåligt att du inte kan ha vanliga solglasögon?

Permalänk

Gå tillbaka och kräv att få rätt, dom fick mina glasögon 7 gånger innan allt blev perfekt.. Fel skärpa mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

De har ju en nöjd kund-policy och du är inte nöjd. Givetvis ska du gå tillbaka.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Vad tycker ni jag bör göra? Acceptera det eller be om ett nytt par? Vet inte om jag orkar bråka och vänta ÄNNU 1 vecka + för dem..
Vad hade ni gjort?

Vad är viktigast för dig? 1 vecka eller blått glas?

Permalänk
Medlem

Men snälla människa, detta är sweclockers, vad har det med dina brillor att göra? Ta klagomålen med butik istället.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Men snälla människa, detta är sweclockers, vad har det med dina brillor att göra? Ta klagomålen med butik istället.

Ligger under "Övrigt" så jag tycker att här är det helt okej!

Till TS, Gå tillbaka om du inte är nöjd! Butiker blir inte bättre för att man låter fel passera.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Ptja, även om det är surt att vänta så hade jag inte nöjt mig tills dess att jag fått den produkt jag beställt. Däremot hade jag klagat på priset. Medan du väntar på rätt produkt, släng iväg ett mail till marknadsavdelningen och förklara. I regel vill man undvika bad will så lång som möjligt så de flesta större företag brukar vara generösa med kompensation utan större knussel. Kostar inget att testa.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Ligger under "Övrigt" så jag tycker att här är det helt okej!

[saxat].

Det kanske bara är jag men detta är ju ändå ett teknikinriktat forum och då tycker jag att trådarna åtminstone ska en sådan natur. Glasögon har ingenting med detta att göra såldes tycker jag inte det hör hemma här. Dessutom är ämnet som sådant inget som ens behöver diskuteras, det är något som ts och butik kan lösa rätt enkelt på egen hand. Det har inte ens blivit en tvist.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C