Permalänk

The last of us

Hej! Jag funderar på att köpa The last of us men jag vet inte om det är värt nu när GTA V, Watch Dogs och Fifa 14 kommer iår så kan någon som spelar the last of us berätta för mig fall det är värt att köpa?

Permalänk
Medlem

The last of us är enligt mig ett av de bästa spelen någonsin! Kan knappt beskriva hur bra det är! Sen om det är värt för dig eller inte är svårt att avgöra då jag varken vet ifall du kommer gilla spelet eller hur mycket pengar du har. Men mitt tips, köp!

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk

När jag har kollat på videos så verkar det inte så överdrivet bra men alla säger att det är grymt så lär nog köpa de imorn, men hur lång är storyn? och vad handlar det om och finns det bara till PS3? vad kostar de på Game / Gamestop?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1337zingo:

När jag har kollat på videos så verkar det inte så överdrivet bra men alla säger att det är grymt så lär nog köpa de imorn, men hur lång är storyn? och vad handlar det om och finns det bara till PS3? vad kostar de på Game / Gamestop?

storyn är låång! Kolla bara Pewdiepies videor! 15 avsnitt och varje är 40min+! Och han kör på i makligt takt

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Nje, tror jag körde klart det på 14-15 timmar och då tog jag verkligen tid till att utforska och beundra spelet! Jag råder dig att inte köpa på Game/Gamestop då dem tar sjukt betalt för sina spel (700:- st). Dock finns det en deal så om du byter in 2 spel från en lista på Gamestop så får du det för 99:-. Spelet finns endast till Ps3 och är ett äventyr som handlar om hur en äldre man och en flicka tar sig igenom ett post-apoklytiskt Amerika! Du kan ju nämna några spel som du gillar och några du ogillar så kan vi avgöra om spelet är något för dig!

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem

The last of us är nog ett va dom bästa spelena som har gjorts enligt mig! 9/10 lång story, "moments" som till och med kan få dig att gråtta.. finns inte så många som kan göra det..

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk

Men jag kollade lite grann och då dör ju typ tjejen i början? Av dom som jag har lirat så gillar jag : Far cry 3, Assasins creed 3, sleeping dogs, GTA, Max payne 3. Mafia 2 är inte så roligt. Har inte spelat så många zombie spel typ bara Left 4 Dead och lite Killing floor

Permalänk

Är det läskigt? Spännande?

Permalänk
Medlem

aa tjejen dör direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337zingo:

Är det läskigt? Spännande?

inte alltid men ibland så blir det läskigt, ja de är spännande:)

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk

Vet någon den billigaste butiken att köpa spelet i?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad du vad prisjakt är?

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

aa tjejen dör direkt

var var spoiler taggen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ja men det står bara Hemsidor.

Permalänk
Medlem

Var är PC-versionen? :S

Det verkar ju som ett så bra spel att de borde våga porta det till PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fajer:

Var är PC-versionen? :S

Det verkar ju som ett så bra spel att de borde våga porta det till PC?

Jag går i tankarna om att inhandla ett PS3 endast för spelet, men det känns mäkta ovärt. Det kanske går att hitta ett billigt PS3 iofs nu när PS4 släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Jag går i tankarna om att inhandla ett PS3 endast för spelet, men det känns mäkta ovärt. Det kanske går att hitta ett billigt PS3 iofs nu när PS4 släpps.

Heh visste inte att det var så bra, men kommer nog bli ditt livs dyraste spel (:

Permalänk
Skrivet av Fajer:

Var är PC-versionen? :S

Det verkar ju som ett så bra spel att de borde våga porta det till PC?

Håller med där. Folk skriker och hyllar detta spel till skyarna. Ett måste att spela detta år hit och dit. Årets bästa spel.
Hur kan årets bästa spel vara exklusivt till PS3. Det hindrar juh så många från att spela det, å på så sätt gör spelet helt ointressant.
Jag tro säkert det är bra, absolut. Men att begränsa det till en plattform gör det till ett omärkbart spel för mig.

trist.

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337zingo:

Men jag kollade lite grann och då dör ju typ tjejen i början?

Skrivet av Miindz:

aa tjejen dör direkt

Skrivet av TheFlyingFin:

var var spoiler taggen?

Utan att säga för mycket så är det inte samma tjej.

Visa signatur

// paran0id

Permalänk

Äger man ps3 eller funderar på att köpa,så är det bara ett spel man måste spela. Är lätt det bästa spelet jag spelat på konsoll.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Naughty Dog som utvecklade spelet har varit Playstation-exklusiv sedan 1996. Företaget har varit involverad med Mark Cerny som i sin tur arbetade med Sony (inte för Sony vid den tidpunkten, utan MED) och har varit med och utvecklat PS4 - så ja, därför är spelet exklusiv till PS3.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av paran0id:

Utan att säga för mycket så är det inte samma tjej.

Varför ens nämna det? låt folk spela och tro att dom vet vad som händer (när skadan redan är gjord) så att dom får en "shock" när dom spelar det, då blir det iallafall lite mer spännande. Om en spoiler redan är avslöjad så avslöja inte en till.....

Dold text
Permalänk
Medlem

Vägar inte spela det och har ändå inte ps3. Kollar på lets play ist.

Permalänk
Medlem

Instämmer med dem som hyllar spelet!
Har just klarat det efter 16 timmar och 48 minuter, och det är bara att buga åt Naughty Dog.
Dem har sådan sjuk fingertoppskänsla för detaljer...Allting klaffar, story, karaktärer, gameplay, grafik och ljud..
Bredvid Half-life-serien är det här det mest gripande och mest omtumlande spel jag någonsin haft glädjen att spela.

Om du äger en PS3 men inte äger The Last of Us så vet du vad du behöver göra ---> KÖP:D

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madchild:

Instämmer med dem som hyllar spelet!
Har just klarat det efter 16 timmar och 48 minuter, och det är bara att buga åt Naughty Dog.
Dem har sådan sjuk fingertoppskänsla för detaljer...Allting klaffar, story, karaktärer, gameplay, grafik och ljud..
Bredvid Half-life-serien är det här det mest gripande och mest omtumlande spel jag någonsin haft glädjen att spela.

Om du äger en PS3 men inte äger The Last of Us så vet du vad du behöver göra ---> KÖP:D

2 An och 3 an blir nog på ps4. Då blir det riktigt fin grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337zingo:

Men jag kollade lite grann och då dör ju typ tjejen i början? Av dom som jag har lirat så gillar jag : Far cry 3, Assasins creed 3, sleeping dogs, GTA, Max payne 3. Mafia 2 är inte så roligt. Har inte spelat så många zombie spel typ bara Left 4 Dead och lite Killing floor

Mafia 2 är inte så roligt...

pleb

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Permalänk

Någon som provat ps3 emulator med ett riktigt ps3 spel?

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337zingo:

Hej! Jag funderar på att köpa The last of us men jag vet inte om det är värt nu när GTA V, Watch Dogs och Fifa 14 kommer iår så kan någon som spelar the last of us berätta för mig fall det är värt att köpa?

Om du enbart har råd med ett enda spel och inte resterande som kommer om ett par månader till nästan ett halvår så ja då rekommenderar jag inte the last of us, eller något spel i huvud taget.

The last of us är ett grymt bra spel, som är helt värt att spela igenom, minst en gång, och ja det det dig en sisådär 10-20 timmars underhållning. Inget du kommer dock spela om ett halvår om du inte tänkt dig spela MP om och om igen.

Det sagt spelet är riktigt bra men du har nog troligtvis redan förstört en hel del av spelet genom att spoilat det för dig själv.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara ett skitkul spel. Så ser jag att det bara är till PS3, vilken besvikelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Verkar ju vara ett skitkul spel. Så ser jag att det bara är till PS3, vilken besvikelse.

aaa, precis. Nästa blir antagligen på ps4 och då får vi lite trevligare grafik