Permalänk

Fel på 3DS XL

Hejsan!

Köpte ett 3DS XL från Gamestop i Fredags, har hela helgen irriterat mig på Circle Pad, som får för sig att liksom "klicka" då och då, är fruktansvärt irriterande, speciellt med tanke på att mitt gamla vanliga 3DS inte har detta problem. Väldigt distraherande när jag sitter och spelar Mario Kart 7 online..
Det är så svårt att beskriva hur det låter, och känns. Men som sagt, det känns även, inte bara låter, och den kan också haka upp sig ibland, fastna litegrann.

Det är också helt oförutsägbart, det händer bara i vissa stunder, så när jag tror att det äntligen släppt, så kommer det bara tillbaka.

Jag märkte sen också att Touch screen är lite sned, väldigt lite, men det ser lite slarvigt ut.

Min fråga är helt enkelt ifall det är värt att gå in med konsollen till Gamestop och be om utbyte? Jag har varit väldigt rädd om det de få dagar jag har haft det och det är i stort sett helt nytt än.

Någon som har erfarenhet av att ha köpt en "problematisk" vara från Gamestop? Är de villiga att byta ut eller blir det att lämna in den i tre veckor för att sen få tillbaka samma sak?

Jag är lite trött på att nöja mig med sådana här småfel när varan inte ska ha några fel överhuvudtaget, ny direkt från lådan...

Hoppas någon kan ge mig råd!! Tack.

Permalänk
Medlem

Jag hade definitivt bytt ut konsolen.
Om du kan visa dem att det är fel på den brukar de vanligtvis byta ut den där i affären. I värsta fall tar de in den på reparation.

Permalänk
Medlem

Det är inga problem att få en ny 3DS XL ifall du går tillbaka till butiken inom 30dagar från inköp. Byts ut direkt i butiken inom 30 dagar, efter 30 dagar får du ta och ringa Bergsala. Det var i alla fall så det funkade när jag jobbade för GameStop

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

tack för era svar! Ja, jag hoppas bara att de inte tar in den på reparation, det brukar vanligtvis ta ett tag. Ska gå till Gamestop imorgon och hoppas att de byter ut den direkt.