Permalänk
Medlem

Arc modding esso edition

Hej

tänkte gör om min dator, chassiet har skaffat jag mej beg. så det e inte direkt ny, ägaren har moddat det lite, genom att kapa och gravera men det ska fixas så att det blir fint

allt ska vattenkylas

ska hålla er uppdaterade men kan inte lova er stabil uppdatering

arc chassi vet alla hur det ser ut

slängde in allt i chassiet för det var lan och såg ut så...

tomt

gör fästet för radden

detta har jag så klart gjort fint

hmm ja

hål för kablarna, och så här gör du en egen fil ;D o du bestämmer hur fint papper, vilket e ett plus, filen jag har en metallfil och är grov så den passar inte in här

ett gammalt vattenblock som passar lga775 så vrf inte att göra om det så att det passar^^ dremel+stålborste+vattenvlock= spegel^^ eller ja

för och efter

lite ritningar, designa i datorn och sen skriva ut i riktiga mått^^

med skyddplast på

utan plast^^

hmm funderar på moderkort belysning men får se hur det ser ut med moderkortet på plats

test

och så klart sidopanelen, gravering och borttaget galler

just nu så sitter jag o funderar på hur jag ska fästa backplaten på gpu:n så att det blir så fint som möjligt, tips? eftersom jag ska använda universella vattenblock på gpun så måste jag sätta en fläkt på minnnerna och mosfterna så jag får se

har mer bilder och de kommer upp snart, behöver batterier till kameran...

ha en god dag

Permalänk
Medlem

update

klar med alla hål och fästen och funderar på hur jag ska dra slangarna så fint som möjligt

nästan allt på plats

plexiet jag kommer att använda för att tillverka fläktcover osv

mina vattenblockar

random bild

kvar:

fläkt/radd och psu cover
dra slangarna
göra backplates till gpuerna, samt fläkt på minnerna och mosfeterna
fläktar på MBs mosfeter och NB
fläktkontroller...

Permalänk
Medlem

märke och modell på chassie? LAN Tech?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

märke och modell på chassie? LAN Tech?

det är ett FD arc mid