Permalänk

vilka sleevefärger är dom bästa?

Hej! Jag är intresserad av vilka färger som är dom mest omtyckta att använda till era datorbyggen.

Om det finns speciella kombinationer av färger så lämna gärna en kommentar!

Försök hålla svaren till max 3st svar är ni snälla!

Uppskattar all feedback väldigt mycket då den kommer att hjälpa mej massvis

Permalänk

blå, vit och en eller två små lila linjer, mycket snyggt, har dock inte råd eller tid att köpa

Permalänk
Skrivet av skibbetyskott:

blå, vit och en eller två små lila linjer, mycket snyggt, har dock inte råd eller tid att köpa

Tack för svar!

Jag vet att sleeve kan vara extremt dyrt pga frakt och sånt. men detta tänker jag försöka ändra på!!

Permalänk
Proffsmobbare

Svart, vit och beige för min del, men det är svårt att svara då det hänger så mycket på mönstret. Svart är aldrig fel iallafall.

Gällande mönster, så länge man inte kör varannan färg på varannan kabel så brukar det mesta bli snyggt. 50/50 är det mest smaklösa jag vet.

Permalänk
Medlem

Svart och vit är bra basfärger. Sedan kör man med någon annan färg som en färgklick eller följa ett visst färgtema i datorn.
Jag föredrar att man kör med en färg med ett inslag av en annan. Typ vit sleeve på en 24-pin med dem 2 yttersta sladdarna i var sida i blått. Eller i ena sidan på en 6-pin.

Permalänk

Orange och svart är snyggt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Orange och svart är snyggt

Måste hålla med om detta, älskar orange. Men det kan vara svårt att få det o passa in i en dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Beror på vilka andra komponenter man har som moderkort och kylare ect. Gillar när allt passar in.

Permalänk
Entusiast

Svart eller vitt är något som är färg-neutralt, och passar till i princip alla färg-kombinationer. Så dessa två får min röst.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av Mickesven:

Tack för svar!

Jag vet att sleeve kan vara extremt dyrt pga frakt och sånt. men detta tänker jag försöka ändra på!!

Ja det är ju så, men har 0 kr inne, annars hade jag köpt direkt haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Svart och vit är bra basfärger. Sedan kör man med någon annan färg som en färgklick eller följa ett visst färgtema i datorn.
Jag föredrar att man kör med en färg med ett inslag av en annan. Typ vit sleeve på en 24-pin med dem 2 yttersta sladdarna i var sida i blått. Eller i ena sidan på en 6-pin.

Skrivet av WEBRUNNER:

Beror på vilka andra komponenter man har som moderkort och kylare ect. Gillar när allt passar in.

Håller med er det är absolut snyggast att ha ett färgtema som föls. Personligen är jag mycket nöjd med mitt färgtema neon gul paracord med inslag av rött och kommer ha blå belysning.

Annars är ju svart oc vitt som sagt en bra grund.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Beige och brun för min del, noctuabyggen med matchande sleeving är äckligt snyggt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Beige och brun för min del, noctuabyggen med matchande sleeving är äckligt snyggt.

Äckligt var ordet.

Permalänk
Medlem

Jag älskar lila Men lutro-customs bruna är riktigt snygg om man får till just den solida och matta färgen.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Svart med inslag av lila röstar jag på!

Permalänk

Så vitt jag vet så går väl de flesta efter färg på t.ex. moderkort när de väljer färgschema på sleevingen. Jag skulle börja med att kolla på vilja färger som går igen hos olika tillverkare just nu för att få en fingervisning om vad som kommer att sälja bäst. Basfärger kommer alltid gå bra.

Jag ska snart sleeva om mitt agg, och göra diverse extra kablar, tex molex 4-pins för lite olika prylar. Då kommer jag att utgå ifrån mitt mobo som är ett asus nånting som är svart med aquablå detaljer. Till detta kommer jag visserligen välja att sleeva i vitt + aquablå men så har jag resonerat iallafall.

Visa signatur

|i7 6700K | Corsair h110i GTX | Asus ROG Maximus VIII Hero | Asus GTX 980ti STRIX | 16Gb DDR4 | Samsung 950 Pro 256 GB | Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 750W | NZXT H440W | Asus ROG Swift PG278Q |

Permalänk

tack för alla svar! dom kommer hjälpa mej väldigt mycket vid min första import dvs om skatteverket släpper igenom min idé!

Permalänk
Medlem

svart alternativt vit men en liten bit utav den färg som datorn i övrigt har för färg tycker jag är snyggast

Visa signatur

i7 2600k @ 4.2 | GTX 780 | Vengance 16GB | Z77A-GD80 | Define R4

Permalänk
Hedersmedlem

Rosa är klart snyggast. Inte helt lätt att hitta tyvärr.

Har ju faktiskt inte målat datan än.. den kan bli rosa om jag får ett gäng rosa sleeves.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

vanligaste som används är väll

Rött, Blått, eller Vitt i kombination med svart då dessa är de vanligaste färgkombinationerna på moderkort och grafikkort.

(grönt finns ju även om man kör Nvidia men tror inte jag sett en enda burk som kört med grönt tyvärr och att nästan inga moderkort går i matchande grönt färgtema)

vilken som är snyggast är väll sedan en mycket personlig smaksak.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Shockwave:

Måste hålla med om detta, älskar orange. Men det kan vara svårt att få det o passa in i en dator.

Skickades från m.sweclockers.com

KTM dator ^^

Visa signatur

OMNOMNOMNOM

Permalänk
Medlem

Jag föredrar färgerna röd och svart eftersom att det finns så extremt många komponenter med just färgerna röd och svart. Sen ser det ju bra ut också.

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Medlem

Börja med dem mest basiska färgerna när det kommer till sleeving som är följande
Svart
Vit
Blå
Röd
Grön

Om ett större intresse visas så kör på resterande
Grått
Orange
Gult
Beige
Brun
Lila
Rosa

Permalänk

tänkte bara hälsa att jag har nu en annons på marknaden, ta en titt där för mer info!

Permalänk
Medlem

Lila. Har börjat älska färgen den senaste tiden....
edit: lite ot men finns det ingen sleeve fabrik i sverige? Är marknaden för liten? Det borde ju nästan räcka med några få personer om allt är automatiserat?

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Beige och brun för min del, noctuabyggen med matchande sleeving är äckligt snyggt.

Låter inte så dumt! Har du länk till ett exempel på ett sådant bygge?

Permalänk
Medlem

Vita sleeves + Vitt Define R4 med sina svarta detaljer och svarta komponenter <3