Hur kommer saker man köpt från Amazon.co.uk?

Permalänk
Medlem

Hur kommer saker man köpt från Amazon.co.uk?

Så jag har precis beställt från Amazon för första gången igår, men vissa av mina vänner har fått en lapp I posten och hämtat den I närmaste, vad säger man? Närmaste små affär. Hur som helst, vissa andra vänner får en kille med paketet, stort eller litet. Om Amazon killen knackar hos mig och jag inte är hemma, vad gör han med paketet då?

Permalänk
Vive la liberté!

Det som händer då är oftast att du får en avi i lådan och hämta det på utlämningsstället dagen efter

Permalänk
Avstängd

De som levererar paket till dörren brukar ringa innan och komma överens om en tid, vare sig det är Posten, Schenker, DHL, osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Har beställt många saker som har levererats av UPD och DHL. Aldrig har de ringt och kommit överens om tid för leverans.
De ringer på, är man inte hemma så kommer de antingen nästa dag (upp till 3 leveransförsök). Är man inte hemma då heller så får man hämta paketet i närmsta depå (vanligtvis på andra sidan stan).

Har försökt att ringa kundtjänst flera gånger och boka tid och säga att jag inte kommer vara hemma en viss dag. Men det har inte funkat, de har kommit ändå och lämnat en lapp i lådan som berättade att jag inte var hemma (duuuh), och att jag får hämta upp paketet i närmsta depå.

Om det skickas med posten så får man hämta ut det på närmsta uthämtningsställe.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem

Normala paket (upp till 20kg)/brev sändningar skickas med posten nord och tar 2-3 dagar innan du har det hos ditt postkontor.

Större försändelser brukar ligger hos UPS/DHL/Schenker

Permalänk
Medlem

Väljer man gratis frakt så får man hämta ut på postställe. Sen kan man ju välja andra fraktmöjligheter om man vill.

Permalänk
Medlem

är det gratisfrakt så brukar dem hamna I postlådan ifall du beställer småsaker, annars på posten, du får en avi som du sedan går med o hämtar ut

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Jag har haft både och. Ibland att de ringer och ibland står de bara där.

Permalänk
Medlem

Jag har lantbrevbäring och saker kommer med posten om jag inte har valt något annat, dyrare alternativ. Ibland kommer brevbäraren upp och tutar och ibland lämnas det en avi med nummer som jag kan ringa för att få det utkört dagen efter. Jag hämtar dock alltid själv. Det går snabbast.

Permalänk
Medlem

Fråga 2

Tack för alla svar, men om han kommer och lämnar det och jag inte är hemma, vad gör han då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte654:

Tack för alla svar, men om han kommer och lämnar det och jag inte är hemma, vad gör han då?

Då tar han sitt paket och åker hem till Amazonas igen!

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Avstängd

Väljer du vanlig frakt så kommer det med posten, får det inte plats i lådan så får du en avi och får hämta på ditt närmaste utlämningsställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte654:

Tack för alla svar, men om han kommer och lämnar det och jag inte är hemma, vad gör han då?

Då åker det tillbaka till deras central, fraktföretagets.
Till mig ringde dom och sa att paketet skulle komma mellan sju på morgonen och fyra på eftermiddagen.
Tog ingen semesterdag för att sitta och vänta på ett paket, så jag fick åka till Arlanda och hämta ut paketet.
Fick gå igenom säkerhetskontroll, röntga jackan samt visa leg

Och jag bor på helt fel sida av stan

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Avstängd
Skrivet av d0b:

Har beställt många saker som har levererats av UPD och DHL. Aldrig har de ringt och kommit överens om tid för leverans.
De ringer på, är man inte hemma så kommer de antingen nästa dag (upp till 3 leveransförsök). Är man inte hemma då heller så får man hämta paketet i närmsta depå (vanligtvis på andra sidan stan).

Har försökt att ringa kundtjänst flera gånger och boka tid och säga att jag inte kommer vara hemma en viss dag. Men det har inte funkat, de har kommit ändå och lämnat en lapp i lådan som berättade att jag inte var hemma (duuuh), och att jag får hämta upp paketet i närmsta depå.

Om det skickas med posten så får man hämta ut det på närmsta uthämtningsställe.

Jag har, tvärt om, aldrig varit med om att de inte ringt. Tagit emot paket från alla de stora speditörerna.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte654:

Så jag har precis beställt från Amazon för första gången igår, men vissa av mina vänner har fått en lapp I posten och hämtat den I närmaste, vad säger man? Närmaste små affär. Hur som helst, vissa andra vänner får en kille med paketet, stort eller litet. Om Amazon killen knackar hos mig och jag inte är hemma, vad gör han med paketet då?

Jag brukar få mina i DHL leveranser. Är det smågrejer så som böcker så ligger det i lådan, annars får jag AVI.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte654:

vad säger man? Närmaste små affär.

Ombud

Vad som händer beror på vad för tjänst som säljaren använder.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0b:

Har beställt många saker som har levererats av UPD och DHL. Aldrig har de ringt och kommit överens om tid för leverans.
De ringer på, är man inte hemma så kommer de antingen nästa dag (upp till 3 leveransförsök). Är man inte hemma då heller så får man hämta paketet i närmsta depå (vanligtvis på andra sidan stan).

Har försökt att ringa kundtjänst flera gånger och boka tid och säga att jag inte kommer vara hemma en viss dag. Men det har inte funkat, de har kommit ändå och lämnat en lapp i lådan som berättade att jag inte var hemma (duuuh), och att jag får hämta upp paketet i närmsta depå.

Hehe, själv har jag bara varit med om att de lämnar avi i lådan utan att ens ringa på.

Jag skulle inte bli arg om det inte var för den uppenbara lögnen som står i fetstil på avin:
Du var inte hemma för leverans - MEN VA F... det var jag visst!

Permalänk
Inaktiv

Hur dhl gör beror helt på var du bor alla gånger dhl har kört paket till mig i Sverige har dom ringt och frågat om jag är hemma när dom är i närheten av min adress men bor man i stockholm och andra stora städer förstår jag att dom inte gör sånt dom använder oftast sina egna mobiler och det skulle bli höga kostnader.