Permalänk
Medlem

500w för gtx660

Hej.
Tänkte uppgradera datorn nu under sommaren med nytt grafikkort och moderkort men undrar då om min 500w psu kommer klara att driva hela datorn eller om det behöves en bättre psu för det.

Amd phenom II 960T
GTX 660
8gb corsair minne
intel 120gb ssd
samsung 1000gb hdd
msi 990fxa-gd65.
fragtal design integra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

Hej.
Tänkte uppgradera datorn nu under sommaren med nytt grafikkort och moderkort men undrar då om min 500w psu kommer klara att driva hela datorn eller om det behöves en bättre psu för det.

Amd phenom II 960T
GTX 660
8gb corsair minne
intel 120gb ssd
samsung 1000gb hdd
msi 990fxa-gd65.
fragtal design integra.

utan problem! 500w kommer klara ditt system utmärkt.

Visa signatur

/Rocksman

Permalänk
Medlem

Det finns massor av 500W agg. Du måste berätta EXAKT vilken 500W agg du har och hur gammal den är. Det är stor skillnad på BRA, budget och skärp agg. Speciellt gamla.

Rocksman svar gäller nätagg av BRA kvalite.

Är den budget eller ännu sämre så är det NEJ och då spelar det ingen roll hur många watt det är tillverkaren fantiserat ihop. För dålig är fortfarande för dålig. Då har vi inte gått in på att såna såna aggs tendens att sabba andra delar för, samtidigt och efter att man bytt ut ett trasigt budget eller skräp agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Det finns massor av 500W agg. Du måste berätta EXAKT vilken 500W agg du har och hur gammal den är. Det är stor skillnad på BRA, budget och skärp agg. Speciellt gamla.

Rocksman svar gäller nätagg av BRA kvalite.

Är den budget eller ännu sämre så är det NEJ och då spelar det ingen roll hur många watt det är tillverkaren fantiserat ihop. För dålig är fortfarande för dålig. Då har vi inte gått in på att såna såna aggs tendens att sabba andra delar för, samtidigt och efter att man bytt ut ett trasigt budget eller skräp agg.

det spelar inte så stor roll heller eftersom hans system kommer aldrig dra mera än 350w. så det är ganska säkert.

Visa signatur

/Rocksman

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Det finns massor av 500W agg. Du måste berätta EXAKT vilken 500W agg du har och hur gammal den är. Det är stor skillnad på BRA, budget och skärp agg. Speciellt gamla.

Rocksman svar gäller nätagg av BRA kvalite.

Är den budget eller ännu sämre så är det NEJ och då spelar det ingen roll hur många watt det är tillverkaren fantiserat ihop. För dålig är fortfarande för dålig. Då har vi inte gått in på att såna såna aggs tendens att sabba andra delar för, samtidigt och efter att man bytt ut ett trasigt budget eller skräp agg.

detta agg är det jag har i datorn just nu:http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=613943

Permalänk
Medlem
Skrivet av rocksman:

det spelar inte så stor roll heller eftersom hans system kommer aldrig dra mera än 350w. så det är ganska säkert.

Man måste tänka på nätaggets kvalite också.

Stirrar man bara på antal watt så kommer man garanterat att köpa ett budget eller skärp agg som ingen blir ett dugg förvånad över om man får problem efter några månader om inget händer direkt. Finns massor av trådar som visar att datorn inte behöver vara ens närhets av siffrorna som står på klisterlappen för att man ska få problem pga att man har ett budget eller ännu sämre nätagg.

Skrivet av saides10:

detta agg är det jag har i datorn just nu:http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=613943

Jag vet inte så mycket om deras så vänta på svar från nån som vet vilken kvalite deras agg bruka hålla. Dock verka den inte ens vara ett 80+ märkt agg.

Edit:
http://www.sweclockers.com/recension/12226-nataggregat-i-budg...
Verka vara ett budget agg. Budget agg ska bara köras med budget grafikkort. Oavsett hur bra omdöme budget agg får så bara ber du om att få problem om du använder såna med de bra grafikkorten.

Permalänk
Medlem

Du kommer klara dig utmärkt med det nätagget. 500w är tillräckligt även om den bara hade 60% verkningsgrad. Ingen poäng att köpa ett nytt.

Permalänk

Panpo...har rätt men din rigg är ju lite åt budget-hållet så kör du med det agget...funkar nog finfint!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

detta agg är det jag har i datorn just nu:http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=613943

Detta har jag med och kör med i5 3570k@4Ghz, ett MSI GTX660, 3 hårddiskar samt en SSD.

Inga problem alls!

Visa signatur