Permalänk
Medlem

Första bygget :D hur gör man en "logg"

Jag ska få mina delar till min nya dator på måndag och tänkte göra ett litet album i "Galleri" bara för att det borde vara ganska kul att dela med sig av, vad borde jag tänka på? några specc inställningar på kameran, vad ska man skriva i texten innan osv, det är bara att strömma in med tips.

Mvh RamRoll

Permalänk
Medlem

Om du ska ta närbilder är det ju bra att ha kameran på det fokuset brukar se ut som en blomma

Permalänk

Det brukar vara lite tråkigt med "wall of text" men en större beskrivning och någon mening på varje bild tycker jag är lagom, då blir det roligare att titta igenom galleriet

Permalänk
Medlem

Försök att fota utan blixt, använd istället någon mjuk belysning, så gör det en väldigt stor skillnad för bildkvaliten

Visa signatur

Alpha: Cpu: i7 920 @ 2.67 Gpu: msi 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av RamRoll:

Jag ska få mina delar till min nya dator på måndag och tänkte göra ett litet album i "Galleri" bara för att det borde vara ganska kul att dela med sig av, vad borde jag tänka på? några specc inställningar på kameran, vad ska man skriva i texten innan osv, det är bara att strömma in med tips.

Mvh RamRoll

Jag får också mina komponenter nästa vecka! Första gången jag bygger egen i mitt fjortonåriga liv! Jag tänker också göra en bygglogg men ur en nybörjares perspektiv

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasPC:

Jag får också mina komponenter nästa vecka! Första gången jag bygger egen i mitt fjortonåriga liv! Jag tänker också göra en bygglogg men ur en nybörjares perspektiv

trevligt

Visa signatur

/Rocksman

Permalänk
Medlem

Ta många, inte överdrivet många, bilder från olika vinklar. Kika runt lite i gallerierna som finns och se hur andra går tillväga! Lycka till, ser fram emot ett stiligt galleri från dig!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobyhow:

Försök att fota utan blixt, använd istället någon mjuk belysning, så gör det en väldigt stor skillnad för bildkvaliten

Har du något tips på hur man får mjuk belysning om man inte har någon dyr fotolampa hemma?

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Naturligt ljus och lång slutartid är annars mysigt, bara du har stativ också

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz