kan man använda nvidia kort och en AMD cpu???

Permalänk
Medlem

kan man använda nvidia kort och en AMD cpu???

är de möjligt att avnända en FX 8320 och ett gtx 760 tillsammans?? Eller måste ett gtx 760 ha en INTEL processor?

Tack för alla svar (:

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Självklart kan du använda en AMD CPU tillsammans med ett grafikkort från nVidia. Varför skulle det inte gå?

Permalänk

Såklart man kan

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ08B-E | RAM: Corsair LP 8gb @ 1600MHz | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | GPU: ASUS Geforce GTX 780 OC 3gb | CPU: Intel i5 4670k @ 3.4 GHz | PSU: Corsair AX850 | Lagring: x2 Samsung 840 Pro 256gb i RAID 0 |

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ja det går, blanda hur du vill

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av spokiii:

är de möjligt att avnända en FX 8320 och ett gtx 760 tillsammans?? Eller måste ett gtx 760 ha en INTEL processor?

Tack för alla svar (:

Du gjorde en tidigare tråd där du fick svar.
För att svara på frågan säger jag som alla de andra, ja det kan man.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define r7 Compact CPU: Intel Core i5 12600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Grafikkort: Gainward GTX 1070 Phoenix Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850w
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ja, det har inte någon betydelse. Grafikkortet sitter i PCI-E sloten, spelar ingen roll om CPU är AMD eller INTEL så länge moderkortet är detsamma som CPU.

Visa signatur

Obsidian 350D: PSU: AX 860W 80+ Platinum | Moderkort: G1.Sniper M5 | CPU: i7-4770K | CPU-kylare: Hyper 212 Evo | RAM: 16GB - 1600MHz | GPU: GTX 1080 Ti STRIX |
Node 605: PSU: CX750M 80+ Bronze | Moderkort: MX-Gaming 5 | CPU: i5-4690K | CPU-kylare: NH-U9B | RAM: 16GB - 1866MHz | GPU: GTX 970 FTW |

Permalänk
Medlem

Tänkte bara om AMD cpu:n var gjorda för AMD kort och så.. Men skulle en FX 8320 och ett gtx 760 ge bra prestanda i spel? (:

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

haha jag vet att jag gjorde 2 st trådar om detta men de gjorde jag bara för jag behövde snabbt svar osv och eftersom ingen hande svarat på min tråd i AMD så gjorde jag en på geforce också, då fick jag svar på båda trådarna. Men tror ni att dom två kommer ge bra prestanda? (:

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

haha jag vet att jag gjorde 2 st trådar om detta men de gjorde jag bara för jag behövde snabbt svar osv och eftersom ingen hande svarat på min tråd i AMD så gjorde jag en på geforce också, då fick jag svar på båda trådarna. Men tror ni att dom två kommer ge bra prestanda? (:

Hur definierar du bra prestanda? du kommer klara harpan iaf.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

jag tror dom kommer prestera fint! 8320 är ju rätt billig och för de pengarna du kan få den processorn får du en inte i3 dualcore med HT bara.. men kör på det säger jag har du mer pengar köper du en intel processor men då kostar det ju mer

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av spokiii:

haha jag vet att jag gjorde 2 st trådar om detta men de gjorde jag bara för jag behövde snabbt svar osv och eftersom ingen hande svarat på min tråd i AMD så gjorde jag en på geforce också, då fick jag svar på båda trådarna. Men tror ni att dom två kommer ge bra prestanda? (:

Det beror ju på CPU/Grafikkortets specifikationer, en äldre/sämre Intel processor med ett GeForce grafikkort kanske presterar sämre än en bra AMD processor med samma grafikkort, och vice versa.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K 4.2GHz | Asus Geforce GTX 780 DCU II | A-Data 16GB 1600MHz | Asus Maximus VII Hero Z97 | NZXT H440 Svart/Röd | EVGA Supernova G2 750W | Eizo Foris FS2333 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Samsung SSD EVO 256GB | WD 2TB Red 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

haha jag vet att jag gjorde 2 st trådar om detta men de gjorde jag bara för jag behövde snabbt svar osv och eftersom ingen hande svarat på min tråd i AMD så gjorde jag en på geforce också, då fick jag svar på båda trådarna. Men tror ni att dom två kommer ge bra prestanda? (:

Det kommer ge rätt bra prestanda. Bf3 på medium/high skulle jag tro.

Redigerat
Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

haha jag vet att jag gjorde 2 st trådar om detta men de gjorde jag bara för jag behövde snabbt svar osv och eftersom ingen hande svarat på min tråd i AMD så gjorde jag en på geforce också, då fick jag svar på båda trådarna. Men tror ni att dom två kommer ge bra prestanda? (:

Allvarligt talat. www.google.se

Prestandan beror på vilken hårdvara de två tillverkarna emellan du väljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Allvarligt talat. www.google.se

Prestandan beror på vilken hårdvara de två tillverkarna emellan du väljer.

Han har faktiskt skrivit i första posten vilka deler han funderar på

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

för er som inte såg de så är de FX 8320 och ett asus/evga gtx 760 med 8gb corsair ram 120gb ssd, och ett Asus M5A99X EVO R2.0 moderkort och en corsair ax860i psu

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av spokiii:

haha jag vet att jag gjorde 2 st trådar om detta men de gjorde jag bara för jag behövde snabbt svar osv och eftersom ingen hande svarat på min tråd i AMD så gjorde jag en på geforce också, då fick jag svar på båda trådarna. Men tror ni att dom två kommer ge bra prestanda? (:

*** trådar sammanfogade ***

Det är inte ett giltigt skäl. Det finns säkert många fler i forumet som hoppas på snabba svar. Just därför är det viktigt att följa forumreglerna § 3.3.

Undvik att kommentera eventuella brott mot forumreglerna. Använd istället knappen anmäl och låt någon moderator ta hand om det.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt lätt att missta att man måste bundla saker i en dator, för en massa sitter ju ihop redan. T.ex. så måste processorn och moderkortet matcha varann. Förr i tiden var det även minnena som skulle göra det, och även nu är det parvisa minnesmoduler som gäller. Och ska man ha flera grafikkort, så ska dom helst vara lika, särskilt med Nvidias kort. Samma sak med RAID, helst två lika. Listan bara fortsätter och fortsätter.

Bra fråga, säger jag bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

är de möjligt att avnända en FX 8320 och ett gtx 760 tillsammans?? Eller måste ett gtx 760 ha en INTEL processor?

Tack för alla svar (:

Varför skulle en nividia gpu behöva en intel cpu?