Hjälp att roota en Maxell Maxtab C8?

Permalänk
Medlem

Hjälp att roota en Maxell Maxtab C8?

Har övertagit en Maxell Maxtab C8 efter svärfar - den var för avancerad för honom...

En helt ok lågbudget-platta, men den har en stor nackdel och det är att den saknar Google Play. Enlig information och guider som jag hittat så skall det dock gå att lägga in det om man rootar den (se exempel nedan):

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2178925

Problemet är att jag inte lyckas roota den vad jag än gör... Inget funkar, inget händer. Förmodligen handlar det om ett enkelt handhavandefel, men jag kan inte för mitt liv komma på vad jag gör för fel.

Finns det någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig att vägleda mig - via Skype, e-post, röksignaler, brevduvor... ja, vilken kommunikationsform som helst funkar för mig.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Det behövs inte roota plattan. Jag hade absolut likadana och laddade ner allt som behövdes. Kan inte komma ihåg hur jag gjorde det, bara sökte på nätet för lösningar. Det var inte google play utan nånting annat eller sype hemsidan. Det var min första android prylen, köpt begagnad. Första ägaren hade inte skype on den men jag lyckades. Om jag minns rätt använde jag inte datorn för det. Bara sök!

Du måste hitta nånting liksom http://top.windows9download.net/list/skype-for-maxell-tablet-...

Det finns fungerande support på maxell.

Har du manualen till plattan? Jag skickade plattan till föräldrarna men de vill ha en ritning.

Permalänk
Medlem

Jag har senaste original firmware till Maxell Maxtab C8 4.1.1 JB om någon behöver + flashare med drivrutiner (377MB).
Testade roota men inte fått det fungera korrekt, jagar vidare på root guide

Visa signatur

Milk is life

Permalänk
Medlem

Hej Igen!
Jag har lyckats med rooting nu.
Har alla filer som behövs om någon behöver dom
Du måste ha senaste Firmware 4.1.1 JB installerat om det skall fungera.

Visa signatur

Milk is life

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesman:

Hej Igen!
Jag har lyckats med rooting nu.
Har alla filer som behövs om någon behöver dom
Du måste ha senaste Firmware 4.1.1 JB installerat om det skall fungera.

Hallå!
Jag skulle gärna få tag i uppdateringar till c8n, sitter just nu på 4.0.4!

/joppz

Visa signatur

______