Sikte till bf3 hardcore

Permalänk

Sikte till bf3 hardcore

Tjenare!
Jag har lirat en del hardcore på bf3 på sistone och tänkte underlätta det lite genom att ha en liten prick eller ring mitt på skärmen
Kalla det inte fusk, bara lite handikapp...
Så frågan är, hur får man en liten prick eller ring på skärmen som är lätt att ta bort och sätta på? Jag vill ju inte gärna rita en prick på skärmen
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Man spelar inte hc?

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Klipp en liten bit av en post-it, brukade göra det när jag snipade i Warrock när jag var yngre

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Skrivet av Gaston85:

Man spelar inte hc?

Men det är ju en smaksak...

Permalänk
Medlem
Skrivet av piccololento:

Men det är ju en smaksak...

Hardcore är gjort för att vara svårt. Pallar du inte med det så får du gärna spela normal.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Skrivet av bullen181:

Hardcore är gjort för att vara svårt. Pallar du inte med det så får du gärna spela normal.

jag är hyffsad på hardcore men jag skulle bara testa

Permalänk

Skruva sönder skärmen, leta upp pixeln i mitten och mörda den.

Permalänk
Skrivet av WolfOfVengeance:

Skruva sönder skärmen, leta upp pixeln i mitten och mörda den.

det vore ju trevligt med lite mer seriösa svar..

Permalänk
Medlem

Det lättaste är nog att tejpa en post-it lapp som du klipper till vald storlek.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Skrivet av piccololento:

det vore ju trevligt med lite mer seriösa svar..

En liten bit av en post-it lapp.

Häftmassa

Laserpekare uppmonterad någonstans?

Trådar uppspända över diagonalen (blir som ett riktigt hårkors!)

Whiteboardpenna

Kalles kaviar

Någon som står och pekar

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av N0iZE:

Det lättaste är nog att tejpa en post-it lapp som du klipper till vald storlek.

hmm, ja det skulle gå! Jag hade tänkt något man gjorde i datorn istället, en bild man lägger längst fram på skärmen fast inuti skärmen
hehe hoppas du fattar

Permalänk
Medlem

Whiteboard-penna. Kladda på en prick i mitten av skärmen och spela. När du slutat spela är det bara att torka av med en trasa.

Permalänk

Genomskinlig tejp med en prick på?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Öhm... är inte HC menat att vara svårt? Alltså inget sikte och mycket skada. Varför köra HC om man inte ens kan sikta ordentligt utan sikte? Det finns normal för det.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Har du matt skärm går blyerts alldeles utmärkt. Bara sudda bort försiktigt sedan.

Detta gjorde iallafall jag förr när det skulle noscopas i CS. Good times.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Inaktiv

Peta på en bit häftmassa

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur hip firen är i bf3 så räcker det med en vag aning var mitten är. Det är ganska enkelt att "träna" upp den delen.
Annars är laser pekaren i spelet ett fullgott verktyg och avståndet den börjar förlora sin precision på bör du alltid sikta istället.
Du alipper ha något program eller irriterande lap ivägen.

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

Jag har en ASUS VG248QE och det finns en funktion som lägger till ett sikte som ser exakt ut som holo siktet(samma storlek också). Känns extremt fuskigt men det ökar verkligen spelförmågan på HC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piccololento:

Tjenare!
Jag har lirat en del hardcore på bf3 på sistone och tänkte underlätta det lite genom att ha en liten prick eller ring mitt på skärmen
Kalla det inte fusk, bara lite handikapp...
Så frågan är, hur får man en liten prick eller ring på skärmen som är lätt att ta bort och sätta på? Jag vill ju inte gärna rita en prick på skärmen
Tacksam för svar!

Håll ned höger mus knapp!!

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Permalänk
Medlem

Eller lite eltejp kanske.

Permalänk
Medlem

HC spelar man för att normal trasigt! Och siktet lär man sig efter några timmar om man inte lirat hardcore innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av piccololento:

hmm, ja det skulle gå! Jag hade tänkt något man gjorde i datorn istället, en bild man lägger längst fram på skärmen fast inuti skärmen
hehe hoppas du fattar

Låter det verkligen enklare än att klippa till en postit lapp? Gillar du inte gult så går den ju att måla i många olika färger.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd

overheadpapper /-film , prick, cirkel, kors ...what ever

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av piccololento:

Men det är ju en smaksak...

Uppenbarligen vill du inte spela hc med tanke på att du vill ta bort en utav komponenterna alltså är det inte din smak.

Betydligt trevligare utan sikte enligt mig även om det kan ta en stund att komma in i det för vissa.

Du kan leta reda på en custom server istället där man har sikte och lägre hälsa så har du löst problemet.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag har en ASUS VG248QE och det finns en funktion som lägger till ett sikte som ser exakt ut som holo siktet(samma storlek också). Känns extremt fuskigt men det ökar verkligen spelförmågan på HC.

Ja, det är väl mer eller mindre fusk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av piccololento:

hmm, ja det skulle gå! Jag hade tänkt något man gjorde i datorn istället, en bild man lägger längst fram på skärmen fast inuti skärmen
hehe hoppas du fattar

Om du skulle lägga in en prick som sikte i datorn som du beskriver skuöle det rankas som fusk..
Ta bara en post-it vilket jag för övrigt var först med att tipsa i tråden......

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av piccololento:

Tjenare!
Jag har lirat en del hardcore på bf3 på sistone och tänkte underlätta det lite genom att ha en liten prick eller ring mitt på skärmen
Kalla det inte fusk, bara lite handikapp...
Så frågan är, hur får man en liten prick eller ring på skärmen som är lätt att ta bort och sätta på? Jag vill ju inte gärna rita en prick på skärmen
Tacksam för svar!

är ju det som är poängen med hardcore, sätter du dit något så att du får ett sikte är det fusk, annars är det ingen ide att spela hardcore, så enkelt är det

Permalänk
Medlem

Eller så kör du på som vanligt. Tycker inte om fusk, men det är ditt val såklart

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

det är därför man har laser sikte ingame

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av piccololento:

det vore ju trevligt med lite mer seriösa svar..

Det är ju inte så svårt o klura ut. Använd t ex en whitebordpenna eller liknande och gör en prick i mitten, blir inte enklare än så.