Helgsnack: "Storebror ser dig"

Permalänk
Medlem

Mina åtgärder är att aldrig använda mitt riktiga namn på sidor som Facebook.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

No more Facebook

Jag bestämde mig för en månad sedan att ta bort mitt Facebook konto fr.o.m. 1/7.
Sagt och gjort och tänk, jag lever fortfarande

Gillar inte att bli kontrollerad, så första offer blev Facebook.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av bullen181:

Förstår inte varför alla ska vakna nu.. Har kritiserat USA de senaste 10 åren, minst.
Kriget i Mellanöstern - Olja och pengar.
Mordet på Osama bin Laden - Något att lägga 9/11 skulden på.
9/11 - Insidejob, skött av CIA och FBI.
Manning och Edward Snowden - "Freedomfighters"
NSA och FRA - Same shit.

Håller med dig.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Förstår inte riktigt vad du menar, att pengarna som används för att bekämpa drogor inte är till nytta för samhället?

Well. . Cia ser till att droger så som tex kokain och heroin kommer in i USA, detta är allmän kännedom idag, dvs inga foliehatt konspirationsteorier! Vem tror du beordrat det?

Fattar du nu kanske? ..om inte gör research först, kommentera sedan. Just saying.. När alltsom faktiskt pågår kommer ut kommer tom de s.k vakna att tappa hakan. Det är så illa och värre ändå, detta är bara lite info på ytan som det skrivs om här i artikeln. Men kalla mig foliahatt bara gör det, det viktiga för mig är att jag faktiskt gjort min research. Har tagit många år och flertalet timmar av jagande varje dag. Vår s.k demokrati är ett skämt i USA är det ännu värre, vakna mannen..

Permalänk
Inaktiv

http://www.dn.se/nyheter/varlden/usas-spionage-granskas-av-eu...

Sedär, kanske kan det komma något gått av detta? Eventuell ersättning kan man säkert glömma, men lite hårdare lagar vore ju inte fel.

"EU-parlamentet startar en egen granskning av den amerikanska underrättelsetjänsten NSA:s spionage mot unionens institutioner och medlemsländer. "
"Däremot uppmanar parlamentet kommissionen och medlemsländerna att använda andra påtryckningsmedel för att pressa fram sanningen ur amerikanerna. Det skulle kunna vara att säga upp andra samarbetsavtal, exempelvis programmet för kartläggning av finansiering av terrorism, kallat TFTP."

Förresten, vet vi lite mer i detalj vad för information som samlats in och hur den hanteras? Eller är det helt enkelt alltsammans?
Hur länge sparas informationen, hur lätt är den att knyta till en individ osv? Frågorna är många.

Och sen kan man ju tycka att något land borde stå upp för mänskliga rättigheter och ge Snowden en fristad, istället så tvingas andra länders stadsflygplan ner. Frankrike och Tyskland håller en hård ton mot USA, varför kan inte dom ge honom asyl för att tydligt visa sin ståndpunkt.

"Land of the free", men den som avslöjar ett massivt övervakningsystem som når jorden runt, blir kallad för förrädare och ska fängslas för just..spioneri.

Väldigt obehagligt hur man gång på gång helt skiter i våra rättigheter och privatliv. Det är en sak att spionera på ett land, och ett helt annat att dra ett nät runt alla medborgare.

Tror mångas bild av USA har förändrats för gott, min har det iaf, den påstådda friheten är ju en lögn.

All information som samlats in, när kommer den för första gången (public då dvs) användas emot någon individ? Alla som inte visste om systemet innan, vet nu om det, och vill garanterat ha en del av den information som finns. Företag, regeringar och terrorister. Inga organisationer med små resurser direkt, och vi kan väl redan anta att NSA i sin tur är infiltrerade av andra? Gott, öppna kakburken nu.

Extra kul ändå att foliehattsfilmer som "Enemy of the state", "Bourne" med flera med flera inte alls känns så långsökta plötsligt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Well. . Cia ser till att droger så som tex kokain och heroin kommer in i USA, detta är allmän kännedom idag, dvs inga foliehatt konspirationsteorier! Vem tror du beordrat det?

Fattar du nu kanske? ..om inte gör research först, kommentera sedan. Just saying.. När alltsom faktiskt pågår kommer ut kommer tom de s.k vakna att tappa hakan. Det är så illa och värre ändå, detta är bara lite info på ytan som det skrivs om här i artikeln. Men kalla mig foliahatt bara gör det, det viktiga för mig är att jag faktiskt gjort min research. Har tagit många år och flertalet timmar av jagande varje dag. Vår s.k demokrati är ett skämt i USA är det ännu värre, vakna mannen..

Woooaaw ta det lungt grabben, jag har varken kallat dig något eller ens sagt att jag inte håller med dig om nåt av det du säger. Ett tips är att tagga ner lite om du vill kunna ha några givande diskutioner över internet (och IRL).

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

Är det någon som har läst dessa dokument som snowden "läckte"?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Hur skurkaktigt är Telia bredband?

Permalänk
Medlem

I USA bygger de koncentrationsläger. http://www.youtube.com/watch?v=ocPB19R3_Cs

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Skrivet av semmel:

I USA bygger de koncentrationsläger. http://www.youtube.com/watch?v=ocPB19R3_Cs

Det där är bara en konspirationsteori. /Ironi

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

nice, nice!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av GTXOla:

Mina åtgärder är att aldrig använda mitt riktiga namn på sidor som Facebook.

Det där spelar ingen roll.
Enda skillnaden är att vanliga svenssons inte vet vem du är och en arbetsgivaren hittar dig inte på FB om dom vill kolla upp dig innan anställning.

Staterna som övervakar vet att det är du iaf.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Jaha, kryptering verkar inte kunna hindra NSA...ännu en anledning att inte tycka om Microsoft...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17123239.ab

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200