Har ni testat StarMade?

Permalänk
Medlem

Har ni testat StarMade?

Vill slå ett slag för det kommande indie spelet StarMade som för tillfället är en alpha, det är en mix mellan Evochron Mercenary och Minecraft.
Du börjar med att bygga ett litet rymdskepp me de få delar du spawnar med, med det skeppet kan du flyga runt och landa på olika planeter och mina, bygga baser och samla kaktus (värt skitmycket pengar). Sedan kan du sälja mineraler till en shop och för pengarna köpa nya och bättre rymdskeppsdelar.

Det finns även en multiplayer där du kan utforska universum, fightas med pirater, raida rymd & planetära baser, attakera andra player-factions och bygga egna baser.

Spelat är för tillfället i alpha och är gratis att spela under alpha tiden, spelat följer Minecraft-Modellen och ifall du väljer att köpa alphan får du även det fulla spelat då det släpps. Att funda alphan nu kostar 20kr, vilket är ett superpris med tanke på hur många roligt man kan ha med det redan i ett så tidigt stadie.

Alla kan hosta servrar, precis som i Minecraft, samt att alla kan spela det även utan att betala för tillfället.

Länkar spelet och några videor här nedan.

http://star-made.org/

Här kan du ladda ner det.

Visa era kreationer, och baser, samt ge tips på allt möjligt som man kan göra i spelet!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Jag postar en bild på min och mina vänners nuvarande bas, med de tre skepp vi har.

Den längs till höger är våran "Battle Firgate" Vid namn Amite, den i mitten är ett mining-skepp som vi använder för att samla kaktus, och längs till vänster min skottska kompis skepp vid ett namn som inte bör nämnas.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Vill slå ett slag för det kommande indie spelet StarMade ...!

Wow, skall definitivt kollas upp och spenderas tid med! Ser riktigt nice ut... Mod support?

Visa signatur

ѻ Chassi: Temjin TJ08B-E ѻ MOBO: ASUS MAXIMUS VI GENE
ѻ CPU: i7-4770K @ 3,50GHz ѻ RAM: 16GB 1600mhz Corsair Vengeance Pro Black
ѻ GPU: ASUS GeForce GTX780 ѻ PSU: Corsair AX860
ѻ SystemDrive: Intel 520 240GB ѻ HDD1: WD Red 3TB
ѻ Skärm: LG 27EA63

Permalänk
Medlem

Såg nice ut så blev ett köp.. Ska bara ta mig tid och lära mig spelet

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Verkar coolt. Har tidigare sneglat lite på MineCraft, men inte riktigt fastnat för det.

Kan nog tänka mig att ge detta ett försök dock. Speciellt som det är snorbilligt.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reknot:

Wow, skall definitivt kollas upp och spenderas tid med! Ser riktigt nice ut... Mod support?

Japp, vet att det är planerat ialla fall, men det borde inte vara svårt att modda redan nu

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroth:

Verkar coolt. Har tidigare sneglat lite på MineCraft, men inte riktigt fastnat för det.

Kan nog tänka mig att ge detta ett försök dock. Speciellt som det är snorbilligt.

Det kan vara ganska svårt i början, ialla fall tyckte jag det som skippade tutorialen
Ännu roligare blir det ifall du spelar med dina vänner då du kan ha en navigatör en missilansvarig och en/flera som kontrollerar turrets och annat skoj

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Copa:

Såg nice ut så blev ett köp.. Ska bara ta mig tid och lära mig spelet

Kul, skriv i tråden om dina första intryck!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Det kan vara ganska svårt i början, ialla fall tyckte jag det som skippade tutorialen
Ännu roligare blir det ifall du spelar med dina vänner då du kan ha en navigatör en missilansvarig och en/flera som kontrollerar turrets och annat skoj

Nja, jag fattade väl ganska omgående ungefär hur det går till. Tyvärr har jag inga polare som är direkt intresserade av detta. Mest WoW och Battlefield som gäller där.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroth:

Nja, jag fattade väl ganska omgående ungefär hur det går till. Tyvärr har jag inga polare som är direkt intresserade av detta. Mest WoW och Battlefield som gäller där.

Du kan ju spela med oss ifall du vill, joina (mumble); mumble.wcv.se

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Grymt coolt. Fastnade direkt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Du kan ju spela med oss ifall du vill, joina (mumble); mumble.wcv.se

Ska definitivt hoppa in där någon gång! Ska bli kul att spela med andra.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Ni kan joina Spilt.se om ni vill spela multiplayer.

Skyddad spawn och 300 som max hastighet.

Sveriges största StarMade server och 63:e rankad i värden.

Välkommna!
//Schougen Admin på spilt.se

http://starmade-servers.com/server/344/

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Medlem

det var ju kul
sak försöka ta mig lite mer tid till det

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schougen:

Ni kan joina Spilt.se om ni vill spela multiplayer.

Skyddad spawn och 300 som max hastighet.

Sveriges största StarMade server och 63:e rankad i värden.

Välkommna!
//Schougen Admin på spilt.se

http://starmade-servers.com/server/344/

Har ni lagt ned servern nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en server man kan lira på? Spelet fanns på HumbleBundle och köpte direkt efter jag såg trailern... Någon som vill starta upp en server för Sweclockare?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Är det någon som har en server man kan lira på? Spelet fanns på HumbleBundle och köpte direkt efter jag såg trailern... Någon som vill starta upp en server för Sweclockare?

Sorry för sent svar

Ifall det finns intresse så kan jag hosta en dedi server för Swec och annat löst folk.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck