Nån som köpt från Coolshop?

Permalänk
Medlem

Nån som köpt från Coolshop?

Tjenis! Blir en GoPro 3 BE nu för konfirmations pengarna, och vid Coolshop är den överlägset billigast. Så är det nån som köpt därifrån som kan säga om de är värda att lita på? Vet att 3 kompisar köpt spel ganska smärtfritt därifrån, men spel är ganska billiga jämfört med en GoPro Såvida inte nån kan tipsa om en skitbillig butik dr köpt en ifrån förstås.

/J

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TheFlyingFin:

Tjenis! Blir en GoPro 3 BE nu för konfirmations pengarna, och vid Coolshop är den överlägset billigast. Så är det nån som köpt därifrån som kan säga om de är värda att lita på? Vet att 3 kompisar köpt spel ganska smärtfritt därifrån, men spel är ganska billiga jämfört med en GoPro Såvida inte nån kan tipsa om en skitbillig butik dr köpt en ifrån förstås.

/J

Skickades från m.sweclockers.com

Hur överlägset billigt är det? För det jag hittar så är dom dyrare än många andra.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1457108

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/80253-gopro-hero-3...

Permalänk
Medlem

Betala med postförskott så har du en enkel försäkring att dom skickar, visst du kan bli blåst, men inte lika stor chans som med förskottsbetalning.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Jag blir vidareskickad till spelbutiken.se och där har jag handlat ifrån utan problem.

Men CDON erbjuder samma produkt 100:- billigare inkl frakt.
Samt att CDON Har den i lager.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Jag blir vidareskickad till spelbutiken.se och där har jag handlat ifrån utan problem.

Men CDON erbjuder samma produkt 100:- billigare inkl frakt.
Samt att CDON Har den i lager.

var inte tydlig nog :P. Är Finne så, beställer helst från Finland, CDON skulle jag ju få Swec rabatt i sverige men inte finska CDON. Använde Vertaa.fi som är ungefär prisjakt i Fin. Köper gärna från CDON om det är billigare Desto fortare den anländer desto bättre, vill ut o filma direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

var inte tydlig nog :P. Är Finne så, beställer helst från Finland, CDON skulle jag ju få Swec rabatt i sverige men inte finska CDON. Använde Vertaa.fi som är ungefär prisjakt i Fin. Köper gärna från CDON om det är billigare Desto fortare den anländer desto bättre, vill ut o filma direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Många av våra svenska ÅF fraktar till resten av Skandinavien med och inte bara inom Sverige. Visst, det kanske kostar 150 kr med frakt, men det är ta mig värt pengarna om det ändå ligger långt under de priser som det finns i Finland.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Betala med postförskott så har du en enkel försäkring att dom skickar, visst du kan bli blåst, men inte lika stor chans som med förskottsbetalning.

Ännu bättre: Faktura

Permalänk
Medlem

Falsk marknadsföring

Coolshop hävdar att de har en 14-dagars returrätt, men det är inte fallet i verkliga livet. Jag skickade tillbaka den defekta produkten inom 14 dagar, men Coolshop återbetalade inte pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LBK:

Coolshop hävdar att de har en 14-dagars returrätt, men det är inte fallet i verkliga livet. Jag skickade tillbaka den defekta produkten inom 14 dagar, men Coolshop återbetalade inte pengarna.

Kontaktade du dom först angående returen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LBK:

Coolshop hävdar att de har en 14-dagars returrätt, men det är inte fallet i verkliga livet. Jag skickade tillbaka den defekta produkten inom 14 dagar, men Coolshop återbetalade inte pengarna.

Du har 14 dagars ångerrätt enligt lag. Även om det finns scenarion där du inte har denna ångerrätt. Så för att ge en mer rättvis bild så bör du tillhandahålla mer information om ditt ärende.

Till att börja med, exakt vad har du beställt?

När är köpet genomfört och när fick du produkten?

Vilket datum skickade du tillbaka produkten? Har du kvitto på returfrakten?

Innan du returnerade, hade du kontakt med företaget?

Finns ju så många orsaker som ligger bakom ens agerande. Speciellt då du anger att produkten är defekt. Bara som ett exempel så kan ju en konsument skicka tillbaka en produkt och vill häva köpet. Medans den informationen inte når företaget som klassar det som en reklamation och jobbar utifrån den processen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LBK:

Coolshop hävdar att de har en 14-dagars returrätt, men det är inte fallet i verkliga livet. Jag skickade tillbaka den defekta produkten inom 14 dagar, men Coolshop återbetalade inte pengarna.

Tror TS inte behöver hjälp efter 7 år...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME