Permalänk

Droppar i 1.6?!

Halloj!

Blev sugen att börja lira lite 1.6 igen, installerade det och körde de vanliga rates'en:
25k
101
101
0.01

Det vanliga dvs, har v-sync av men ändå hoppar fps runt 98-100 hela tiden, den ligger inte stadigt på 100 som den brukar. Har jag missat nåt eller vad är problemet?

Som ni ser nedan här så ser ni att min dator är bra mycket bättre än vad 1.6 kräver
|
|
V

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Inaktiv

wow 2 fps. Det är så mycket. I7 är inte gjord för gaming. Ser ut som din dator inte riktigt klarar pressen

Permalänk
Medlem

så länge den ligger över 60 fps så ser du ingen skillnad!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

Kan det möjligtvis vara så att cs 1.6 inte är helt optimerat för ditt kort som är såpass modernt , kolla i nvidiapanelen om dom skriver något om att man kan får framedrops i cs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Halloj!

Blev sugen att börja lira lite 1.6 igen, installerade det och körde de vanliga rates'en:
25k
101
101
0.01

Det vanliga dvs, har v-sync av men ändå hoppar fps runt 98-100 hela tiden, den ligger inte stadigt på 100 som den brukar. Har jag missat nåt eller vad är problemet?

Som ni ser nedan här så ser ni att min dator är bra mycket bättre än vad 1.6 kräver
|
|

Dold text

Mig veterligen är det inte längre 101 utan 100. Testa det. I övrigt har jag inte mycket att komma. freq i launch options?

Skrivet av adillboy:

så länge den ligger över 60 fps så ser du ingen skillnad!

Jag skulle säga att det är extrem skillnad. Kanske inte i det du ser, men 1.6 flyter på ett helt annat sätt vid 100 fps.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon223880:

wow 2 fps. Det är så mycket. I7 är inte gjord för gaming. Ser ut som din dator inte riktigt klarar pressen

Det kan spela roll ja.

Skrivet av adillboy:

så länge den ligger över 60 fps så ser du ingen skillnad!

Har du ALDRIG spelat cs med fps dropp så har du inget att säga till om. Testa du gå in och spela med fps_max 60 ska vi se Ingen koll och så ska du ta upp en plats i kommentarerna.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Mig veterligen är det inte längre 101 utan 100. Testa det. I övrigt har jag inte mycket att komma. freq i launch options?

Jag skulle säga att det är extrem skillnad. Kanske inte i det du ser, men 1.6 flyter på ett helt annat sätt vid 100 fps.

Nej fps max ska vara 101 (alltid kört med det i ca 7 år iaf)

Och som du säger så är skillnaden mellan 60 och 100FPS en obeskrivlig skillnad även då det är 1,6 vi snackar om.

Permalänk

i7 presterar lite sämre i spel än vad i5an gör. Pröva att stänga av hyperthreading

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Nej Max fps ska vara 101 (alltid kört med det i ca 7 år iaf)

Och som du säger så är skillnaden mellan 60 och 100FPS en obeskrivlig skillnad även då det är 1,6 vi snackar om.

Nja det kom en uppdatering sent förra året och en i Februari. Hade för mig att både rates och fps_max ändrades. Kika lite på denna:

http://cs16gametutorials.com/counter-strike-1-6-settings-conf...

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

Skojar du? 2 fps? Va i fan gör det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Nja det kom en uppdatering sent förra året och en i Februari. Hade för mig att både rates och fps_max ändrades. Kika lite på denna:

http://cs16gametutorials.com/counter-strike-1-6-settings-conf...

Jaså, ja jag har inte spelat cs på ett bra tag så det är fullt möjligt att dom ändrat
Skall installera och spela så får vi se

Permalänk
Skrivet av Vredeskaninen:

i7 presterar lite sämre i spel än vad i5an gör. Pröva att stänga av hyperthreading

Det varierar kraftigt mellan spel.
Om i7 presterar sämre än i5 är spelet dåligt skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skibbetyskott:

Skojar du? 2 fps? Va i fan gör det?

Men ge er, det gör skillnad. Nyare spel så gör det inte så stor skillnad, men i spel som cs1.6 så påverkar det andra saker än bara bilduppdateringen, och droppar är oftast värre än en konstant lägre fps. Man vill helt enkelt ha en dator som konstant ligger på 100.0 fps, det är den frameraten som spelet är optimerat för och där flyter spelet bäst (faktiskt mycket bättre och responsivare än många moderna spel).

Btw så fungerar det fint med min i7-3770K även om jag sällan spelar numera, men har kört denna vecka och det var konstant 100fps då. Har ett HD7970 också.

Permalänk

Kanske skulle skrivit att det inte är själva fpsen jag "gnäller" över, till er som är helt förvirrade kring detta så KÄNNS det som de är lite efter och "laggigt" inte att det fryser eller liknande utan det känns som fpsen är efter.

Och med i7an, jag har kört med i7 i 4 år nu och aldrig varit problem med det tidigare :S

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Avstängd

1.6 är väldigt dåligt hårdvaru optimerat.

testa skriv fps_override 1 och sen fps_max 120 eller någon siffra som är över 100 allafall. Då kan den lägga sig stadigt.

komihåg att ställa in low quality på inställningar i cs.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StabTheDrama:

Det varierar kraftigt mellan spel.
Om i7 presterar sämre än i5 är spelet dåligt skrivet.

Eller så är det bara inte skrivet för att nyttja HT, något som inte är så konstigt med ett spel som CS 1.6? ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Eller så är det bara inte skrivet för att nyttja HT, något som inte är så konstigt med ett spel som CS 1.6? ^^

SOM SAGT, har kört med "k" modeller med HT i flera år nu aldrig vart problem.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Eller så är det bara inte skrivet för att nyttja HT, något som inte är så konstigt med ett spel som CS 1.6? ^^

Spelar nog ingen roll om man har på HT eller inte då 1.6 bara utnyttjar 1 kärna.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk

Har testat de flesta inställningar nu, inget verkar funka. Får helt enkelt acceptera att cs inte kan avnjutas utan lagg igen :/

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)