Microsoft bygger in reklam i Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Reklam? Då förväntar jag mig att OS:et är gratis. Man ska inte behöva betala för något som finansieras via reklam.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Poängen är att alla deras senaste produkter sen Windows 7 har floppat. Xbox One kommer att floppa efter all kritik den fått och jag ser inte att 8.1 kommer vara samma räddare i nöden som Windows 7 var för Vista.

Att Windows 8 har sålt 100 miljoner exemplar är en ganska så luddig siffra. Många av dessa licenser har tvingats på kunden när dom köpt en ny dator, och med tanke på priset innan nyår, 250kr eller va det var, så köpte nog många det bara för det låga priset. Tittar man dock på vilket OS som används mest så ser man att Windows 8 är en stor flopp som inte gjort användarna nöjd. Det tog inte länge för Windows 7 att bli det mest använda operativsystemet i världen. Windows 8 har inte ens gått om Mac OSX.

Xbox One floppa

Allvarligt talat, tror du själv på det? Eller du är en sån som sväljer allt kvällstidningar skriver med.

Jag själv har ingen aning om det kommer att bli bra eller anus. Då verkligheten inte är där riktigt än.

Men aldrig att jag skulle gå händelser i förväg så som du gör. Realistiskt tänkande kallas det.

Skrivet av Pepsin:

Reklam? Då förväntar jag mig att OS:et är gratis. Man ska inte behöva betala för något som finansieras via reklam.

Men stäng av det då.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Poängen är att alla deras senaste produkter sen Windows 7 har floppat. Xbox One kommer att floppa efter all kritik den fått och jag ser inte att 8.1 kommer vara samma räddare i nöden som Windows 7 var för Vista.

Alla deras produkter sedan Windows 7 har floppat? Så Office 2010/2013, Sharepoint, SQL Server 2008 R2 & 2012 , Biztalk, Visual Studio 2010/2012, Kinect m.fl har alltså floppat? Spännande definition av flopp...

Skrivet av Gender Bender:

Att Windows 8 har sålt 100 miljoner exemplar är en ganska så luddig siffra.

Ganska mycket mer konkret siffra än vad definitionen på flopp tycks vara numera.

Skrivet av Gender Bender:

Det tog inte länge för Windows 7 att bli det mest använda operativsystemet i världen.

Det tog ganska exakt 3 år för Windows 7 att gå om det över 10 år gamla OS:et Windows XP.

Skrivet av Gender Bender:

Windows 8 har inte ens gått om Mac OSX.

Windows 8 har gått om senaste versionen av MacOSX. Om ett par månader har Windows 8 tagit större andel av desktopmarknaden än vad alla MacOSX versioner tillsammans har gjort, trots att MacOSX har funnits i 10 år och Windows 8 i 8 månader. Jag undrar vad det är som floppat...

Permalänk
Skrivet av Pepsin:

Reklam? Då förväntar jag mig att OS:et är gratis. Man ska inte behöva betala för något som finansieras via reklam.

Varför skulle OS'et vara gratis? Det handlar ju om en extern söktjänst. Men ja, den är gratis.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

I mitt steam är det då inte mycket reklam, om man inte går in i deras store. Där finns ju en del reklam om.... spel som finns i deras store?

Håller med dig, inte tusan får jag massa reklam av Steam. Får man det så har man ju inte kryssat ur så att de popup-rutorna som kommer när man loggar in inte ska komma upp (om man nu skulle se det som reklam) eller så är man i någon mail-lista och får reklam där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Håller med dig, inte tusan får jag massa reklam av Steam. Får man det så har man ju inte kryssat ur så att de popup-rutorna som kommer när man loggar in inte ska komma upp (om man nu skulle se det som reklam) eller så är man i någon mail-lista och får reklam där.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker inte direkt man kan kalla det för reklam då de endast är spel som de själva säljer. Inte annorlunda än att en webbutik visar ett urval av vad som finns att köpa på förstasidan. Finns säkert de webbutiker som har riktig reklam också, men tycker det är en väldig skillnad.

Permalänk
Skrivet av zelxi:

Hahah, det är precis som om de faktiskt försöker skrämma iväg användaren...

Microsoft kanske vill ge oss anledningar till att vara utomhus?

Jag lär fortsätta med Windows 7 i några år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Green_Goblin:

Jag lär fortsätta med Windows 7 i några år till.

Ja det lär du göra. Och kanske några år + på det. (typ minst 10)

Fördelar och nackdelar med alla. Faktiskt är det så. Men att skita i att lära sig, bara för att media/merparten säger/tycker så kommer man inte långt med sin egenutveckling!
Om du fattar vad jag menar.

Det är lätt att sitta som medpassageraren och köra, det är en helt annan sak att köra själv.

Själv tycker jag att det är både roligt och spännande att prova olika O S. Och då menar jag inte bara Windows. Olika Linux distributioner och OS X är lika roligt.
Såklart är alla nyheter inte alltid lika roligt, men det oroliga väger mindre än det roliga, oftast.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Green_Goblin:

Microsoft kanske vill ge oss anledningar till att vara utomhus?

Jag lär fortsätta med Windows 7 i några år till.

Håller med dig, jag kommer använda Windows 7 tills det inte fungerar längre, tkr att Windows 8 är krångligt

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-4670 @ 3.4GHz |Mobo: MSI B85M-G43 |RAM: Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB |Grafik: ASUS GeForce GTX 660Ti 2GB |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: CM Storm Scout II Gaming Ghost White |Hårddisk: Kingston SSDNow V300 120GB |Nätagg: Corsair CX 500M, 500W |Monitor: Acer 24" LED G246HLBbid

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ja det lär du göra. Och kanske några år + på det. (typ minst 10)

Fördelar och nackdelar med alla. Faktiskt är det så. Men att skita i att lära sig, bara för att media/merparten säger/tycker så kommer man inte långt med sin egenutveckling!
Om du fattar vad jag menar.

Det är lätt att sitta som medpassageraren och köra, det är en helt annan sak att köra själv.

Själv tycker jag att det är både roligt och spännande att prova olika O S. Och då menar jag inte bara Windows. Olika Linux distributioner och OS X är lika roligt.
Såklart är alla nyheter inte alltid lika roligt, men det oroliga väger mindre än det roliga, oftast.

För mig låter det lite som att man inte får sitta på Win7 när man tycker bättre om det?
Det är lite som att säga "du har inte de senaste märkesskorna så du kan inte springa".

Jovisst...

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Tycker inte direkt man kan kalla det för reklam då de endast är spel som de själva säljer. Inte annorlunda än att en webbutik visar ett urval av vad som finns att köpa på förstasidan. Finns säkert de webbutiker som har riktig reklam också, men tycker det är en väldig skillnad.

Håller med, det känns ju inte riktigt som reklam, men det är "annonser" för deras egna produkter med syfte att sälja, så jag skulle nog gissa på att det klassas som reklam ändå hehe.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Google betalar AdBlock Plus för att kunna visa reklam, så jag är glad att jag istället valt Internet Explorer och Safari som webbläsare.

http://techcrunch.com/2013/07/06/google-and-others-reportedly...

För er som fortfarande kör Firefox eller Chrome, så vill jag tipsa om PrivDog.com (standardplugin i Comodo Dragon)

Ang. Bing, så har jag än inte sett någon reklam när jag sökt i Windows 8.1. Det var extremt lätt att stänga av sökningarna mot Bing.

Ni som skriker er hesa över hur bra Linux, Android och Google är, borde börja med att se om era egna hus. Google is evil! Illa nog att Android innehåller kod som är snodd från Oracle.

http://gizmodo.com/5739828/even-more-evidence-that-google-sto...

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Google betalar AdBlock Plus för att kunna visa reklam, så jag är glad att jag istället valt Internet Explorer och Safari som webbläsare.

http://techcrunch.com/2013/07/06/google-and-others-reportedly...

För er som fortfarande kör Firefox eller Chrome, så vill jag tipsa om PrivDog.com (standardplugin i Comodo Dragon)

Ang. Bing, så har jag än inte sett någon reklam när jag sökt i Windows 8.1. Det var extremt lätt att stänga av sökningarna mot Bing.

Ni som skriker er hesa över hur bra Linux, Android och Google är, borde börja med att se om era egna hus. Google is evil! Illa nog att Android innehåller kod som är snodd från Oracle.

http://gizmodo.com/5739828/even-more-evidence-that-google-sto...

Så jag får alltså google ads när jag googlar då? Det kan jag berätta att jag inte får.
*myth busted*

Och du attackerar Linux? Vad har Linux gjort som är *evil* om jag får fråga? Vad är det Linux användare skall se sig om i sina hus?
Kan du komma med ett exempel på hur Linux promotar ads eller någon annan form av skräp?

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem

Jag kommer ALDRIG att använda ett OS som så tydligt slänger reklam i fejjan på mig! Vill jag ha reklam så läser jag tidningen, kollar på tv eller tar en tur runt huset.

På internet (förutom här på sweclockers ofc (bra reklam som gagnar mig på alla sätt)) använder jag AdBlocker och fejkmail samt genererade person och telefonnummer för all SLIPPA reklam! Jag spelar inte spel som har för tydlig reklam i ui/whereevver. Oavsett om det är ett bra spel eller inte.

Så varför ska jag BETALA tusentals kronor för något jag undviker så mycket jag kan?!?

Det finns alternativ som tex linux utgåvor (Linux är en Kärna, inget OS btw), fedora, OSX, Redhat osv.

Nej helvete heller!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Kan du komma med ett exempel på hur Linux promotar ads eller någon annan form av skräp?

Det är absolut inget fel på Linux (kärnan) i sig, men bristen på webbläsare har i stort sett gett Chrome monopol på plattformen.

Detta gäller dock mestadels Google Chrome som är byggt i syfte med att samla information. Kör du Chromium Browser, Firefox eller annan läsare så ber jag om ursäkt.

Men jag anser fortfarande att Google lurat världen med sitt "Don't be evil".

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Det är absolut inget fel på Linux (kärnan) i sig, men bristen på webbläsare har i stort sett gett Chrome monopol på plattformen.

Detta gäller dock mestadels Google Chrome som är byggt i syfte med att samla information. Kör du Chromium Browser, Firefox eller annan läsare så ber jag om ursäkt.

Men jag anser fortfarande att Google lurat världen med sitt "Don't be evil".

Har läst ditt inlägg ett par gånger nu, och jag förstår ärligt talat inte vad du skriver.

Först påstår du i första meningen att det är brist på webbrowsers till linux.
I nästa mening räknar du upp olika browsers som finns till linux. Är det då brist på browsers???

För det första så finns det lika många browsers till linux, som till Windows. T.om Internet Explorer går att få igång med wine.

För det andra känner jag inte till någon dist, som skickar med google chrome som default browser (chromium däremot vet jag att lubuntu använder som default)

För det tredje så är firefox den vanligaste browsern på linuxplattformen, så det där med att google chrome har monopol på linux får du nog förtydliga.

Däremot håller jag med dej om att google snokar för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Det är absolut inget fel på Linux (kärnan) i sig, men bristen på webbläsare har i stort sett gett Chrome monopol på plattformen.

Detta gäller dock mestadels Google Chrome som är byggt i syfte med att samla information. Kör du Chromium Browser, Firefox eller annan läsare så ber jag om ursäkt.

Men jag anser fortfarande att Google lurat världen med sitt "Don't be evil".

Jo men då kan du ju inte blanda in Linux med Android och Google det var ju det jag reagerade på.
Vad man väljer för browser har ju inget med Linux i sig att göra även om nu Chrome är den "bästa" browsern för diverse Linuxpaket.
Klaga på Chrome istället i så fall... Eller klaga på Google som gör Chrome till att börja med?

Fast jag vill inte hålla med om att Google är speciellt "evil", visst har dom i stor utsträckning ett monopol och visst, Android kanske inte har helt rent mjöl i påsen men överlag tycker jag Google sköter sig bra mycket bättre än t.ex Microsoft och vissa omtalade nationer.
Google går i alla fall inte runt och misstänker alla för terrorism och/eller startar massa krig mot allt och alla.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

För mig låter det lite som att man inte får sitta på Win7 när man tycker bättre om det?
Det är lite som att säga "du har inte de senaste märkesskorna så du kan inte springa".

Jovisst...

Men herregud, läs igen vad jag skriver.
Sitt du på vilket OS du vill.

Jag ska skriva rätt upp och ner vad jag menade, klart och tydligt.

Det är absolut ingen nackdel att kunna flera olika OS. (fattar du nu)

Och som jag skrev innan, så sitter jag själv på flera andra OS.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men herregud, läs igen vad jag skriver.
Sitt du på vilket OS du vill.

Jag ska skriva rätt upp och ner vad jag menade, klart och tydligt.

Det är absolut ingen nackdel att kunna flera olika OS. (fattar du nu)

Och som jag skrev innan, så sitter jag själv på flera andra OS.

Är du upprörd eller får jag bara den bilden av dig på dina ordval och din meningsuppbyggnad?

Citat:

Ja det lär du göra. Och kanske några år + på det. (typ minst 10)

Om jag skall utveckla hur jag uppfattar det du skrev där så låter det (för mig) som:

  • Ja, det lär du göra... (för att du är korkad)

  • Och kanske tills Win7 är heldött och hela världen gått vidare till OS ABC för länge sedan... (för du är efterbliven)

Citat:

Men att skita i att lära sig, bara för att media/merparten säger/tycker så kommer man inte långt med sin egenutveckling!
Om du fattar vad jag menar.

Samma här... För mig låter det som om du tror att du vet bäst och att alla som inte gör som du säger har fel och därför faller efter i utvecklingen eller inte utvecklas alls.
Om du fattar vad jag menar...

Jo, jag är mycket väl medveten om att det man läser inte alltid är det personen menar men det betyder inte att man kan skita i att formulera sig på ett bra sätt. Annars blir man oftare missuppfattad än man annars skulle blivit.
Och som jag ser det så formulerar du dig väldigt egocentriskt och framställer dina åsikter som fakta.

Du får mig att tänka på:

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt