Permalänk

Sleeving verktyg?

Tjena

Jag ska snart beställa från lilla Nils (MDPC) och jag undrar (då detta är min första gång som jag sleevar) ifall det är värt att köpa ett verktyg?
Alltså är det väldigt mycket jobb ifall man inte har ett? Jag ska sleeva i princip alla sladdar i datorn. Datorn är stor och det kommer bli långa sladdar. Jag håller på att mäta ungefär hur långt det kan tänka sig vara...funderar på att köpa MDPC Sleeve-Kit

Lämna gäran tips till nybörjare, finns många guider, så ska väll inte vara något problem. Kan hända att jag ska sleeva igen i framtiden. Värt eller inte?
Nättaget är ett HX850 från Corsair

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag köpte sleeve verktyg när jag skulle testa sleeva för första gången och måste säga att det tar ett tag innan man kommer på hur man ska göra med dem och kan tänka mig att det tar längre tid utan.

Fins flera bra guider på youtube och här också om du använder sökfunktionen

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Köp orginal molex remover verktygen som Nils har!
Jag har köpt 5 stycken utav honom, men inte förstört något utav den ännu trots att jag sleevat mer än 50-60 nätagg och kabelkit

http://de.mdpc-x.com/mdpc-sleeve/sleeve-kits-werkzeuge/sleeve...

även detta är jäkla smidigt och ha...billigt med !

http://de.mdpc-x.com/mdpc-sleeve/sleeve-kits-werkzeuge/sleeve...

Permalänk
Hedersmedlem

Rekommenderar verktyget. Se även till att ha lite snablar att prova på först.. och var beredd på att göra om en massa snablar, det är lite knivigt i början.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av Andez:

Jag köpte sleeve verktyg när jag skulle testa sleeva för första gången och måste säga att det tar ett tag innan man kommer på hur man ska göra med dem och kan tänka mig att det tar längre tid utan.

Fins flera bra guider på youtube och här också om du använder sökfunktionen

Skrivet av KoSoVaR:

Köp orginal molex remover verktygen som Nils har!
Jag har köpt 5 stycken utav honom, men inte förstört något utav den ännu trots att jag sleevat mer än 50-60 nätagg och kabelkit

http://de.mdpc-x.com/mdpc-sleeve/sleeve-kits-werkzeuge/sleeve...

även detta är jäkla smidigt och ha...billigt med !

http://de.mdpc-x.com/mdpc-sleeve/sleeve-kits-werkzeuge/sleeve...

Skrivet av CCWarlock:

Rekommenderar verktyget. Se även till att ha lite snablar att prova på först.. och var beredd på att göra om en massa snablar, det är lite knivigt i början.

Okejokej, jag la till båda verktygen. Hur snabb leverans är det ungefär?

Hört att man måste ha massor av tålamod, så länge det gå sakta framåt ballar jag inte ut

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Okejokej, jag la till båda verktygen. Hur snabb leverans är det ungefär?

Hört att man måste ha massor av tålamod, så länge det gå sakta framåt ballar jag inte ut

3-4 dagar

Hehe, en massa tålamod + lite reserv som i super metriod tex haha xD

Permalänk
Skrivet av KoSoVaR:

3-4 dagar

Hehe, en massa tålamod + lite reserv som i super metriod tex haha xD

Vet inte om det har strullat med frakten, men paktet har inte kommit ännu, pengarna överfördes i Måndags, fick meddelade i tisdags om allt...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tank pa att kopa mycket mer sleeve an vad som behovs, eftersom det ofta blir VALDIGT fel i borjan..
Kan rekommendera att testa med billigare sleeve forst

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic