Inwarehouse och annars VISA-kort

Permalänk

Inwarehouse och annars VISA-kort

Kan jag göra ett köp på Inwarehouse under mitt egna konto med VISA-kort utfärdat i en annans namn? Anledningen till frågan är p.g.a att dem inte har direktbetalning med Swedbank längre och jag har inget sådant betalkort själv, endast bankkort Maestro och faktura är inte aktuellt. Självklart har jag medgivande från personen i fråga som har kortet.

Tack på förhand.

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Medlem

Klart du kan de bryr sig inte vart pengarna kommer ifrån.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk

Tack, så de som har hand om betalingstransaktionen bryr sig inte heller? Eller man uppger inte namn etc på kortet, utan endast kod och verified by visa?

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilverPower:

Tack, så de som har hand om betalingstransaktionen bryr sig inte heller? Eller man uppger inte namn etc på kortet, utan endast kod och verified by visa?

Man skriver namn efternamn kort nr o d tre på baksidan.. Är d Swedbank så e d en kod efter d..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Man brukar väl bara uppge kort nummer, namn, cvv och en säkerhetskod om det krävs.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

Jag brukar behöva bekräfta mina visa-köp med nordeas dosa när jag handlar från exempelvis webhallen. Förmodligen gäller det andra banker också, men har du tillåtelse av kortägaren ska det väl vara lugnt.

Permalänk
Medlem

Annars kan du, som har betalkort maestro och swedbank, logga in på internetbanken och aktivera tjänsten e-kort. Du kan sedan skapa ett virtuellt mastercard (med begränsat belopp) för varje internetköp.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

Kollar man på Checkout så står det bara
Kreditkortsnummer:
Utlöpsdatum:
Månad:
Säkerhetskod:
Inget om namn, men det är möjligt det kommer på nästa sida innan man slutför ordern.

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk

Tack för alla svar, ja jag har självklart tillåtelse av kortägaren.

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Medlem

Varför inte använda swedbanks E-Kort?
Funkar nästan lika bar som ett vanligt kort med den adderade säkerheten att man kan sätta en egen gräns för vad som går att ta ut på kortet.
Så att tex inte nåt företag "råkar" ta ut mer heller två gånger tex som jag råkade ut för med conrad.se där dom hade dragit hela summan direkt vid beställningen och en vara fanns ej på lager och när den kom in försökte dom dra den summan igen (runt 800:-) allt som allt slutade det med att dom försökte dra 4-5 gånger även efter att det gått till inkasson,kronolle (som jag bestred) och tillslut ställde jag ett ultimatum vara heller pengarna tillbaks om en vecka heller anmälan till tingsrätt och jag hade varan 1 dag innan den gick ut (och sen försökte dom dra pengar 2-3 gånger till efter det).

Hade jag använt ett vanligt kort ja då hade dom ju dragit 800:- från det och jag hade ju fått ett helvete att få tillbaks dom och högst troligen behövt en fällande dom i tiongsrätten.

Enda nackdelen med E-kort är att det ibland kan ta ett litet tag innan "kortet" är giltigt att använda oftas så tar det ca 1-2min men har varit med om mer än 1tim en gång och 10-15min 2-3 gånger.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilverPower:

Kan jag göra ett köp på Inwarehouse under mitt egna konto med VISA-kort utfärdat i en annans namn? Anledningen till frågan är p.g.a att dem inte har direktbetalning med Swedbank längre och jag har inget sådant betalkort själv, endast bankkort Maestro och faktura är inte aktuellt. Självklart har jag medgivande från personen i fråga som har kortet.

Tack på förhand.

I värsta fall e d väl bara för kort ägaren att göra en egen användare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Ett tips för övrigt är att skrapa bort cvv koden och spara den hemma någonstans. Är inte allt för svårt idag att fotografera av någon annans kort.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk

Sen som tidigare skrev så bryr dem väl sig inte var pengarna kommer ifrån så länge man har medgivande och kod? Det är väl sådana fall kortinnehavaren själv som måste meddela om något inte stämmer?

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Skrivet av ReverenD:

I värsta fall e d väl bara för kort ägaren att göra en egen användare?

Skickades från m.sweclockers.com

Men då står ju inte datorköpet och kvitto/garanti i mitt namn

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Skrivet av Memon:

Ett tips för övrigt är att skrapa bort cvv koden och spara den hemma någonstans. Är inte allt för svårt idag att fotografera av någon annans kort.

Så sant så, men köp går inte göra bara med cvv koden mer utan även verified by visa

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |