AIO Drone Station till Sverige

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av lord_dubbdäck:

Urk, ful och skitdyr!

Då tror jag mer på att skruva fast ett VESA-fäste i sidan på valfritt miditower...

Det var faktiskt en bra ide! Billigare och snyggare!

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sdf
Registrerad
Apr 2011

ser ut som den håller för att sitta i ett stridsfordon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2005

Vilken idiotisk uppfinning

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2001

nästa maskin blir en sådan för mina LAN helger med gamla polare

|Workstation: AMD Threadripper 1900x | ASUS PRIME X399-A | GTX 1070 | 24GB DDR4 | SSD 750GB |
|VMware rig: HP ProLiant DL360 G6 | 48GB DDR3 | HDD 24TB |
|SGI Indy / HTPC: AMD A6-3500 APU | GA-A75M-D2H | HD6530D | 6144MB DDR3 | SSD 64GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Tycker faktiskt inte den såg så ful ut, men däremot väldigt opraktisk. Skärmen verkar ju inte gå att justera heller, så man måste sitta i ett speciellt läge hela tiden. Tror inte denna kommer sälja bra alls om den inte blir sjukt billig.

Skickades från m.sweclockers.com

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011

Ähh, bygger hellre en själv i stället...

i7 4770k @stock | Asus z87-pro | Gigabyte gtx 670 OC | 8GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850 | en dvdspelare
i7 950 @3.2GHz | Sabertooth x58 | HIS HD5770 | 6GB RAM | 500GB HDD | Antec Earthwatts 500W
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av lord_dubbdäck:

Urk, ful och skitdyr!

Då tror jag mer på att skruva fast ett VESA-fäste i sidan på valfritt miditower...

Blir nästan tvungen att göra det. Min dator är extremt tung och jobbig att flytta och så skärm och kablar och allt.

Blir ju dock rätt dyrt om man tänker sig en LAN-dator som ska klara BF3 i 120 fps och så en 120 Hz skärm.

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2012

Så det är en stor, tung, tjock och lågupplöst iMac ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ludvika
Registrerad
Nov 2008

En gravsten med inbyggd skärm.

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1
Registrerad
Aug 2012

WAF-faktorn är ju inte hög, men den är definitivt ball.

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Macke074:

Den tajta tröjan va ju allt cool, byxorna nja passade inte, men om han hade märket Humör som byxor då hade han varit snyggare.

Tajta byxor är rätt skönt men inte för tajt.

Tror inte han syftade på killen i videon

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

flopp flopp och flopp

Ny dator Lexius signatur 2019 edition Ryzen 7 2700X@4.1ghz auto oc/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2800mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
K-d
Registrerad
Maj 2011

ÄNTLIGEN, som jag har väntat, snygg

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av anon200213:

Så det är en stor, tung, tjock och lågupplöst iMac ?

glöm inte att den inte bara har en lågupplöst skärm utan även en TN-panel med kassa färger. Men men, börjar den på 6k så är det kanske inte så konstigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Xelathur:

You dawg, I hear you like cases..

Haha precis vad jag tänkte

Rätt klumpig konstig skapelse som jag inte ser någon större marknad för, men lite retrokul är den på något vis också...
Man kanske kan göra små modifieringar så den ser ännu mer ut som en gammal arkadkabinett

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nödinge
Registrerad
Sep 2005

Ser ut som någonting hittat på en u-båt från mother russia...

ASUS P8Z68-V || Intel Core i7 2600 @ 4.4GHz || Kingston HyperX 16GB 9-9-9-27 @ 1600MHz || MSI GTX 960 GAMING 4G || OCZ Arc 100 240GB SSD || 2x BenQ 2420T 24" 120Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Bara 60Hz eller?

Jag vill ha nya grafikkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Sep 2010

Varför kan man inte ha sin stationära dator stående bakom sin skärm? Den är ju inte direkt platseffektiv den här ^^

Skrivet av WDac:

nästa maskin blir en sådan för mina LAN helger med gamla polare

Varför? Ungefär lika smidigt som att packa ner sin stationära dator i en väska.

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jan 2003

Inte bara på mitt jobb man har tråkigt alltså

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2008

fattar inget. Vadå tar det lång tid om man lägger ner sin vanliga datorn på sidan och öppnar dörren? slipper ju dra loss alla sladdar dessutom. New design is not good

i7 950 | Corsair A50 | ASUS STRIX GTX 960 4GB | 12GB Corsair DDR3 1600MHz | ASUS Sabertooth X58 | Crucial MX100 512gb | Fractal Design R3 | EVGA SUPERNOVA G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2011

Alla ni som går rabies på AIO har förmodligen aldrig fått testa på en, utan tycker bara designen för just den här AIO-modellen är skitful. AIO är AWESOME. Jag håller med om att just den här inte var särskilt snygg. Testat på Dells AIO på jobbet och skulle man komma åt en sådan med prestanda så är det guld värt.

Rolig signatur

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jul 2002

En låda i lådan... lite som en rysk docka..

.:Wks: Cooler Master Silencio 650|Core i5 3570 3.4 GHz|Asus P8Z77-V|8 GB| GT 465|1xDell U2311H, 2xAlienware AW2210 2xEizo 19|OCZ Revo 3 Drive 120 + Raptor 150:.
.:Server: Har ett gäng :) :.
-Learn the system, Play the system, Break the system-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköööping
Registrerad
Dec 2007

6000+ för en medioker TN-panel och en låda att ställa chassit i? Nej tack.

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Shanghai Minghan
Registrerad
Jul 2002

Ergonomin flög all värdens väg... kan väl vara ok om man ska ha den infälld i en vägg eller något. dock känns det som att det finns mycket bättre lösningar.

Dator: Epenis ++
Prydnad: MacBook Pro 15" (mid 2012)

Trädvy Permalänk
Deltaco
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Tror det blir svårt att få till en enhet där man kan montera valfri skärm. Så som den är exponerad är en del av skalet på skärmen borttaget och diverse kablar och kontakter är specialanpassade.

Den har USB-portar i framkant samt två brytare i tre steg för att kunna ställa varvtalet på fläktarna i bak och framkant(sidorna på stora lådan, men bak och fram på datorlådan i lådan)
Eventuell optisk enhet sätts så att man har tillgång till den direkt framifrån, vilket är smidigt.

Hurvida den är snygg eller inte är upp till var och en att bedöma, själv hade jag väl hellre sett den i helt matt svart eller helt blank svart kanske

Om det är någon som vill testa att spela på den och inte hade tid att testa den på dreamhack summer i webhallens monter, kan skicka ett mail till mig så kanske vi kan boka in en testsession
babak@deltaco.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av DeltacoBabak:

själv hade jag väl hellre sett den i helt matt svart eller helt blank svart kanske

Den finns helt i svart enligt hemsidan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
local
Registrerad
Feb 2004

Hade varit betydligt bättre med ett chassi som hade en smidigt inbyggt arm med standard VESA fäste på som man kan fälla ut vid behov.

Trädvy Permalänk
Deltaco
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av headphone.ninja:

Den finns helt i svart enligt hemsidan?

Absolut, skrev lite otydligt. Den vi har hos oss är Gunmetal Grey.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2008

Detta gillar jag starkt. Bra dator till ett bra pris, utan att du behöver göra några större ansträngningar själv, bara att gå in och köpa i en affär.

Minns när jag köpte min första dator på PC-city. Då hade man inte särskilt stora krav på en dator eftersom man spelade knappt några spel, dess främsta användningsområden var ju då i princip bara surf och kommunikation samt skolarbete. Jag lade nog ner 10 000 kr på den datorn, den är värdelös idag och lika värdelös då den konstruerades.

Väl på plats så, spelade man lite cs, Rome Total War och Age of Empires 2. När Cnc3 släpptes så ökade kraven något och man blev trött på att datorn inte var tillräckligt bra. Tänk er själva om jag inte varit en lat 13-åring och tagit mig i kragen och byggt mig själv en dator istället? Då hade jag fått en 10 ggr bättre dator till samma pris!

Visst har man lärt sig läxan för den gången och sedan dess har jag byggt ihop ett flertal datorer till mig själv och andra. Dock så är det pilligt och man behöver göra research för att uppfylla de krav och kriterier som finns på listan.

Stör mig sjukt mycket på alla ocker-företag så som El-Giganten, Media Markt, Apple, On Off och många fler, som säger sig sälja bra datorer när dom i själva verket inte gör det. Minns när jag byggde mitt första monster och gjorde en jämförelse på priset. På Apples hemsida hade den datorn kostat 100 000 kr, och på Media Markt hade den kostat kanske 20 000-40 000 kr. Jag betalade Inet kanske 12 000.

Skönt att se företag som gör lite initiativ på modernisering. Idag blir man ju blåst om man köper en stationär dator i närmsta butik.

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Karlzooon:

Detta gillar jag starkt. Bra dator till ett bra pris, utan att du behöver göra några större ansträngningar själv, bara att gå in och köpa i en affär.

... eh, man får inte en komplett dator, utan bara chassi + skärm + fläktar och adaptrar mm...

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey