AIO Drone Station till Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Urk, ful och skitdyr!

Då tror jag mer på att skruva fast ett VESA-fäste i sidan på valfritt miditower...

Det var faktiskt en bra ide! Billigare och snyggare!

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk

ser ut som den håller för att sitta i ett stridsfordon

Permalänk
Medlem

Vilken idiotisk uppfinning

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

nästa maskin blir en sådan för mina LAN helger med gamla polare

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt inte den såg så ful ut, men däremot väldigt opraktisk. Skärmen verkar ju inte gå att justera heller, så man måste sitta i ett speciellt läge hela tiden. Tror inte denna kommer sälja bra alls om den inte blir sjukt billig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Ähh, bygger hellre en själv i stället...

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av lord_dubbdäck:

Urk, ful och skitdyr!

Då tror jag mer på att skruva fast ett VESA-fäste i sidan på valfritt miditower...

Blir nästan tvungen att göra det. Min dator är extremt tung och jobbig att flytta och så skärm och kablar och allt.

Blir ju dock rätt dyrt om man tänker sig en LAN-dator som ska klara BF3 i 120 fps och så en 120 Hz skärm.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

Så det är en stor, tung, tjock och lågupplöst iMac ?

Permalänk

En gravsten med inbyggd skärm.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

WAF-faktorn är ju inte hög, men den är definitivt ball.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av Macke074:

Den tajta tröjan va ju allt cool, byxorna nja passade inte, men om han hade märket Humör som byxor då hade han varit snyggare.

Tajta byxor är rätt skönt men inte för tajt.

Tror inte han syftade på killen i videon

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

flopp flopp och flopp

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Permalänk
Skrivet av anon200213:

Så det är en stor, tung, tjock och lågupplöst iMac ?

glöm inte att den inte bara har en lågupplöst skärm utan även en TN-panel med kassa färger. Men men, börjar den på 6k så är det kanske inte så konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelathur:

You dawg, I hear you like cases..

Haha precis vad jag tänkte

Rätt klumpig konstig skapelse som jag inte ser någon större marknad för, men lite retrokul är den på något vis också...
Man kanske kan göra små modifieringar så den ser ännu mer ut som en gammal arkadkabinett

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ser ut som någonting hittat på en u-båt från mother russia...

Visa signatur

ASUS P8Z68-V || Intel Core i7 2600 @ 4.4GHz || Kingston HyperX 16GB 9-9-9-27 @ 1600MHz || MSI GTX 960 GAMING 4G || OCZ Arc 100 240GB SSD || 2x BenQ 2420T 24" 120Hz

Permalänk
Medlem

Bara 60Hz eller?

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte ha sin stationära dator stående bakom sin skärm? Den är ju inte direkt platseffektiv den här ^^

Skrivet av WDac:

nästa maskin blir en sådan för mina LAN helger med gamla polare

Varför? Ungefär lika smidigt som att packa ner sin stationära dator i en väska.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Inte bara på mitt jobb man har tråkigt alltså

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

fattar inget. Vadå tar det lång tid om man lägger ner sin vanliga datorn på sidan och öppnar dörren? slipper ju dra loss alla sladdar dessutom. New design is not good

Permalänk
Medlem

Alla ni som går rabies på AIO har förmodligen aldrig fått testa på en, utan tycker bara designen för just den här AIO-modellen är skitful. AIO är AWESOME. Jag håller med om att just den här inte var särskilt snygg. Testat på Dells AIO på jobbet och skulle man komma åt en sådan med prestanda så är det guld värt.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem

En låda i lådan... lite som en rysk docka..

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

6000+ för en medioker TN-panel och en låda att ställa chassit i? Nej tack.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Ergonomin flög all värdens väg... kan väl vara ok om man ska ha den infälld i en vägg eller något. dock känns det som att det finns mycket bättre lösningar.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Tror det blir svårt att få till en enhet där man kan montera valfri skärm. Så som den är exponerad är en del av skalet på skärmen borttaget och diverse kablar och kontakter är specialanpassade.

Den har USB-portar i framkant samt två brytare i tre steg för att kunna ställa varvtalet på fläktarna i bak och framkant(sidorna på stora lådan, men bak och fram på datorlådan i lådan)
Eventuell optisk enhet sätts så att man har tillgång till den direkt framifrån, vilket är smidigt.

Hurvida den är snygg eller inte är upp till var och en att bedöma, själv hade jag väl hellre sett den i helt matt svart eller helt blank svart kanske

Om det är någon som vill testa att spela på den och inte hade tid att testa den på dreamhack summer i webhallens monter, kan skicka ett mail till mig så kanske vi kan boka in en testsession
babak@deltaco.se

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltacoBabak:

själv hade jag väl hellre sett den i helt matt svart eller helt blank svart kanske

Den finns helt i svart enligt hemsidan?

Permalänk
Medlem

Hade varit betydligt bättre med ett chassi som hade en smidigt inbyggt arm med standard VESA fäste på som man kan fälla ut vid behov.

Permalänk
Skrivet av headphone.ninja:

Den finns helt i svart enligt hemsidan?

Absolut, skrev lite otydligt. Den vi har hos oss är Gunmetal Grey.

Visa signatur
Permalänk

Detta gillar jag starkt. Bra dator till ett bra pris, utan att du behöver göra några större ansträngningar själv, bara att gå in och köpa i en affär.

Minns när jag köpte min första dator på PC-city. Då hade man inte särskilt stora krav på en dator eftersom man spelade knappt några spel, dess främsta användningsområden var ju då i princip bara surf och kommunikation samt skolarbete. Jag lade nog ner 10 000 kr på den datorn, den är värdelös idag och lika värdelös då den konstruerades.

Väl på plats så, spelade man lite cs, Rome Total War och Age of Empires 2. När Cnc3 släpptes så ökade kraven något och man blev trött på att datorn inte var tillräckligt bra. Tänk er själva om jag inte varit en lat 13-åring och tagit mig i kragen och byggt mig själv en dator istället? Då hade jag fått en 10 ggr bättre dator till samma pris!

Visst har man lärt sig läxan för den gången och sedan dess har jag byggt ihop ett flertal datorer till mig själv och andra. Dock så är det pilligt och man behöver göra research för att uppfylla de krav och kriterier som finns på listan.

Stör mig sjukt mycket på alla ocker-företag så som El-Giganten, Media Markt, Apple, On Off och många fler, som säger sig sälja bra datorer när dom i själva verket inte gör det. Minns när jag byggde mitt första monster och gjorde en jämförelse på priset. På Apples hemsida hade den datorn kostat 100 000 kr, och på Media Markt hade den kostat kanske 20 000-40 000 kr. Jag betalade Inet kanske 12 000.

Skönt att se företag som gör lite initiativ på modernisering. Idag blir man ju blåst om man köper en stationär dator i närmsta butik.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Detta gillar jag starkt. Bra dator till ett bra pris, utan att du behöver göra några större ansträngningar själv, bara att gå in och köpa i en affär.

... eh, man får inte en komplett dator, utan bara chassi + skärm + fläktar och adaptrar mm...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.